  • Data: 2009-04-08 08:41:27
    Temat: Re: Obiektyw do fotografii sportowej do 1000 zl
    Od: "Steel" <d...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jesli na 420 mm masz nieporuszone zdjecie z reki to dla 100 mm
    > powinno w tych byc nieporuszone dla czasu 4 razy dluzszego czyli
    > 1/25 sek .zadna filozofia , zupelnie normalne przeliczenie , z tym ze
    > tego typu dlugie czysy dla tych ogniskowych nie sa normalne. mnie sie
    > udaje bez is w czasie 1/2*f , w dobrym aparacie 1/f z IS czasy sie
    > wydluzaja ok 3 krotnie.

    te szklo nie ma ISa, a to co piszesz to czysta teoria...
    tak na parde wiele zalezy od pozycji od zmeczenia, od podparcia,
    jak uzywasz serii istnieje szansa ze jedno ze zdjec nie bedzie poruszone...
    itd...

    > jesli czasy ktore podaec wyzej osiagnales bez poruszenia z is - to
    > jest to powiedzialybm czyms bardziej zwyklym niz niezwyklym.

    tak... tylko ze uzycie ISa i czaso wtrzykrotnie dluzszych to juz wieksza
    szans a na poruszenie sie obiektu...
    czyli zamiast 1/100 u poruszajacego sie na trcinie trzcinnika bedziemy mieli
    na 1/25 rozmazane cos...
    i o tym pisalem od poczatku... jesli chcesz uzyskac taki sam stopien
    zamrozenia obiektu musisz uzyc takiego samego czasu niezaleznie od
    odniskowej

    > z is .
    > is jest ekwiwalentem do ok 3 ev. w jasnosci obiektywu.

    To jest stary IS dajacy ok 2dzialek... zreszta po wielu eksperymentach
    stwierdzilem ze nawet nie...
    No to pamietaj jeszcze ze ((400/2)/2)/2 = 50 wiec tu czas jest nawet dwa
    razy dluzszy...
    sekret tkwil w tym ze robilem seria

    > poniewaz is jest tanszy niz obiektyw o 3 ev jasniejszy obserwujemy
    > trend do obiektywow ( kitow) ciemniejszych z is kiedys w czasach bez
    > is nikt nie spojrzal na aparat z obiektywem ciemniejszym niz 2,8.

    troche pszesadzasz...
    teraz kity robia z IS bo malo komu chce sie targac statyw :)

    > ze szkoly podstawowej
    >
    > rachunek na ulamkach i wektorach.

    No tak przy takiej suchej wiedzy na pewno nie uwzgledniasz wielu znaczacych
    czynnikow nazwijmy je "ludzkich"...
    ale co ja tam ci bede pisal :)

    > raczej to niemozliwe zeby w tym przypadku drugi obiektyw rysowal na
    > przyslonie w ktorej osiagnal maximu lepiej niz ten pierwszy na tej
    > samej przyslonie.

    zdarza sie jednak ze niektore szkal rysuja lepiej na pelnej dziurze niz
    analogiczne szklo o lepszej jasnosci przymkniete do tej wartosci... :)

    pozdrawiam
    --
    Steel