  • Data: 2011-10-09 09:58:52
    Temat: Re: Obiektyw astronomiczny -a mozę teleobiektywy soczewkowe ok. 400-500mm
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-09 00:30, J. pisze:

    > A wracając do tematu wątkotwórcy, to podpinam sie z pytaniem: a co z
    > soczewkowymi obiektywami 400-500mm ze światłosiłą F8 a sporadycznie F5.6-6.3?
    > Na allegro i w komisach trafiają się takie manualne lufy, zwykle gwintowe
    > M42, prawdopodobnie T2. Jakieś Beroflex-y, Soligory i in. Co to warte
    > optycznie?

    Istnieje coś takiego:

    http://allegro.pl/samyang-500mm-p-pentax-k-7-k-5-k-r
    -k-x-k-m-k7-k5-k-i1841490252.html

    Za psie pieniądze, ale optycznie jest znacznie gorsze od lustrzanego
    Samyanga.
    Tak nawiasem mówiąc, mam Samyanga 800/8, jest mały i lekki. I nie ma
    mocowania do statywu. Przednia soczewka ma średnicę 105mm (to w
    nawiązaniu do Rubinara:-).

> [...]
    > ciężko powiedzieć. Ale w tym roku koniecznie chciałem zobaczyć i sfocić
    > maskonury na Islandii. No i mam, ale ze 150mm [z Olkiem ekw. 300mm] wyszły
    > jednak dosyć małe w kadrze mimo podejścia na mniej niż 10m chwilami. A całe
    > kolorowe piękno tych sympatycznych ptaszków mieści się na ich dziobie i wokół
    > oczu, to drobne detale są... Brakowało mi ogniskowej zdecydowanie. Obok na
    > skały wydrapał się jakiś gość w pelerynie, kapelutku i z wielkim jak lufa
    > haubicy Canonem L-ką na statywie - raczej nie miał takich problemów.

    Ale mógł mieć inny problem. Wiatr. Nawet niewielki wietrzyk trzęsie
    nawet przyzwoitym statywem tak, że obraz w wizjerze tańczy jak pijany.
    Może jednak przydałby się namiot?

    Pozdrawiam,
    Paweł