    From: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektyw
    Date: Tue, 13 Oct 2009 10:39:16 +0200

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    news:1dzjst9453q0o$.dlg@piki.fixed...
    > Witam
    > Puszka to D80, mam do niej dwa tanie szkła: sigme 28-70 (2,8 -4)
    > http://www.skapiec.pl/img/84103-47-1-sigma-28_70-f_2
    _8_4_0-dg-rozne-mocowania.html
    > i nikkora 70-300 (4-5,6) o takiego
    > http://allegro.pl/item777857335_nikon_nikkor_af_70_3
    00_mm_f_4_5_6_g_filt_etui.html,
    > oba jakies budżetowe modele, bez vr ani nic. Korzystam głównie z sigmy,
    > póki co w sumie staram sie fotografować wszystko, architekturę, sport,
    > portrety, mam pierścienie do makro.
    > Czy jest sens spróbować sprzedać te obiektywy i kupić nikkora 18-105
    > (3,5-5,6 wyjdzie niecałe 900zł), lub np nikkory 18-55 (3,5-5,6),
    > teoretycznie ciemniejszy od mojej sigmy, ale ma VR i 55-200 z VR (w sumie

    Ten 55-200 to chyba taka sama jasność czyli 4-5.6. W słabym świetle
    stabilizacja przydaje się w zasadzie tylko w scenach statycznych. Względnie
    przy dużej ogniskowej. Teoretycznie te 200mm mogło by się już
    zakwalifikować. Ja bym trzymał tego 70-300 jak już jest. Bo dużo więcej nie
    uzyskasz. (A w 55-200 nie ma plastikowego bagnetu?)

    18-55 to nie kitowy obiektyw? Tyle, że z VR.

    Wydaje mi się, że do sportu to raczej obiektywy z większą jasnością
    (najlepiej ze stałym światłem) ale też matryca z wysokim nieszumiącym ISO
    czyli raczej CMOS. Choć D80 w H1 przy dobrym oświetleniu ma szum dość
    przyjemny dla oka.

    Co do 18-105 się nie wypowiem bo nie widziałem.