    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obiecałem sobie...
    Date: Wed, 16 Jan 2013 04:15:50 +0100

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:5zsdlsh6hnxc$.dlg@badworm.pl...

    > Tylko żeby te zdjęcia jeszcze jakoś wyglądały... Ludki wrzucają pliki po

    Ach... problem zdjęć, to makabra i masakra (to dwie różne rzeczy).
    Najbardziej narzekam, że (zaszumienie jeszcze przeżyję) poruszone, nieostre,
    niedoświetlone/prześwietlone/naświetlone źle (głównie przepalenie w jasnych
    szczegółach, niestety, bardzo powszechne w tańszych matrycach), po kilka
    razy niemal z tego samego ujęcia, źle skadrowane, często brak ważnego ujęcia
    mogącego dać obraz pozwalający właściwie ocenić przedniot...

    > kilkanaście Mpix a zdjęcia zaszumione, nieostre, poruszone, źle
    > oświetlone - to tylko świadczy o ich autorze :(

    Ano, kompletny brak staranności. W takiej sytuacji, jeśli bym miał zostać
    zjebany, oczekuję, że mod nie wykaże się polucją w stylu "zdjecie ma być
    staranne ! użyć programu do obróbki", odpowiedziałbym mu (no cóż, taki
    jestem, walczę z tym) "A co kurwa, mamusia nie nauczyła mówić 'proszę'?".
    Jeśli natomiast napisałby "Zdjęcie nieostre/(tu ew. lista innych usterek).
    Następnym razem proszę wykonać (o wiele kulturalniej było by dać tu słowo
    "wykonaj") je porządnie", to moja reakcja była by taka "Przepraszam, mój
    błąd, już się poprawiam, następne zdjęcia zrobię staranniej". A jeśli by się
    dało, to bym je podmienił, żeby gniot nie raził już odbiorców.
    Pragnę podkreślić, że nie chcę "hulaj dusza, piekła nie ma". Reguły muszą
    być, granice powinny być postawione jasno i solidnie utrzymywane. Ale na
    zdrowych zasadach, a nie "dajcie mi władzę, to was ...". Znałem pewnego
    nauczyciela, nie uczył mnie, ale dość często widywałem się z nim. Wiem, że
    był nauczycielem bardzo wymagającym, oj, nie dawał sobie w kaszę dmuchać,
    jak mu się uczeń 5 minut spóźnił, to potrafił wypieprzyć za drzwi. A
    jednak... a jednak miał "to coś", że mimo swej surowości, mimo, że był
    bardzo wymagający, to był UWIELBIANY przez młodzież. Uważam, że znakomicie
    nadawałby się na moda. Ale niestety, to se ne da - zmarł już kilkanaście lat
    temu.