    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Date: Wed, 25 Jul 2012 21:12:49 +0000 (UTC)
    <a...@g...com>
    <jup7b3$4vm$1@inews.gazeta.pl> <jupeul$f5l$1@inews.gazeta.pl>
    <jupfm1$7jn$7@mx1.internetia.pl> <jupg1a$o47$1@inews.gazeta.pl>
    <juph5d$7jn$8@mx1.internetia.pl> <jupj1i$aum$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 20:56:30 +0100, Andrzej Jarzabek napisal:

    > Sorki, ale nie kumam o co ci chodzi. Próbowałem wpisać w google, ale na
    > pierwszej stronie z wynikami nie było nic sensownego. Możesz wyjaśnić
    > tak po ludzku, jaki jest związek tego, z tym, co napisałeś wcześniej?

    Jak coś potrzebujesz, to wpisujesz w Google, zamiast zapitalać na drugą
    stronę miasta do biblioteki jeszcze nie skomputeryzowanej gdzie trzeba
    szukać tytułu i autora w działach - tych też nie da się łatwo znaleźć
    jak się nie wie konkretnie kto pisał na ten temat coś ciekawego - gdzie
    każdy dział ma segregator z kartkami, z których jedną czy dwie trzeba
    wyjąć i zanieść do miłej pani bibliotekarki, potem już można czytać
    w drodze powrotnej, jeżli oczywiście nie brakowało jej bo były na
    stanie dwie i właśnie są lekturą innych zainteresowanych więc
    trzeba poczekać ze dwa tygodnie. Jak to podręcznik to pół biedy,
    wszyscy mają kopie kopii, ale jak nie podręcznik, to czekamy
    czekamy i jeździmy na próżno.

    Gwoli jasności, szybciej dałoby radę rozpracować dany algorytm niż
    wyłuszczać procedurę korzystania z wiedzy książkowej podaną powyżej.
    To co w 80tych załugiwało na speech na konferencji dzisiaj większość
    rozgarniętych ludzi potrafi rozkminić w dzień na kartce, a robi
    się to często tylko po to, żeby sprawdzić potem na wikipedii,
    czy własna rozkminka jest lepsza, gorsza czy zbliżona do Wielkiej
    Algorytmicznej Wiedzy.

    > Nie wiem o co chodzi z tym Landauem, ale wydaje mi się, że na pewnym
    > etapie swojego życia nawet Albert Einstein uczył się fizyki ze szkolnego
    > podręcznika.

    Na temat Einsteina nie wchodzę, bo nie mam ochoty na gadkę o patentach.
    A Landau może nie miał jednej wielkiej teorii, ale mówiło się, że
    w bibliotekach jest więcej jego książek niż Feynmanna o Einsteinie
    nie wspominając. To był taki teoriopraktyk od m.in. fal uderzeniowych
    z gazie. Wspomniałem o tym dlatego, że dzisiaj waldi@ wkracza
    nie w domenę wybranych, raczkującą, niedojrzałą, niedostępną, ale
    już wiele razy bardziej popularną i nie do ogarnięcia w pół roku,
    nawet jeżeli ma się podstawy, więc zaczynanie od takich prymitywów
    jak konstrukcja strukutr danych nadaje się na dzień czy dwa.
    Kurde, podobno dzisiaj licealistki uprawiają radośnie Action Scripting.

    > Co do Wirtha i tego, co podlinkowałem, to nie są to żadne książki
    > popularnonaukowe, więc znowu nie wiem, o co chodzi.

    A jakie niby? Nie czytałem, ale stawiam dulary przeciw orzechom,
    że coś pomiędzy podręcznikiem a Scientific American z tej daty.

    Edek