  • Data: 2012-10-26 16:26:51
    Temat: Re: [OT] lekkie - wycena instalacji elektr.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <news> napisał:

    > Dokładnie wiadomo że brązy i mosiądze są bardzo odporne na korozję a zarówno
    > jedne i drugie często zawierają miedź, cynę i połów. Dlatego te materiały
    > chętnie stosuje się w hydraulice bo nawet praktycznie nie korodują.

    W hydraulice używa sie również niczym nie powlekanej stali o niezbyt
    wyszukanym składzie. Też zbyt mocno nie koroduje (w tych warunkach,
    do których jest przeznaczona). Za to wiem, że jak mi już w końcu
    postwaią pomnik z brązu na głównym placu miasta, to on się pokryje
    patyną. Ta patyna marnie przewodzi prąd -- na zaworach przy pisuarze
    to może nie problem, ale w obwodach elektrycznych już tak.

    > Nie rozumiem o co ci chodzi z tymi stabilnymi warunkami dla lutowania.
    > Zobacz sobie jakiś stary 50 letni telewizor ze strychu gdzie leżakował w
    > upałach, mrozach, suchym i wilgotnym powietrzu, tam nie ma nawet śladów
    > korozji!!!!!!!!!!!

    Mrozy i upały, to za mało. Ale warto obejrzeć na przykład lut przy
    termistorze obwodu żarzenia.

    Jarek

    --
    Nie przejdziemy do historii i literatury
    Nie będziemy stali strojni w brązy i marmury