  • Data: 2013-08-08 15:03:41
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-08-08 11:44, J.F pisze:
    >Tak, "sprzętowo", które jest realizowane "programowo".

    Zdziwilbym sie. ewentualnie ten program to calkiem inny procesorek w
    chipsecie.

    >Jak już SO będzie potrafił obsłużyć to wprost swoim sterownikiem.

    A jak SO stary ze USB nie zna ?

    >Oczywiście, że dla systemu.
    >He,he, sofistyka. Idąc tym tropem to w zasadzie wszystko było dla
    >programów, ponieważ korzystały bezpośrednio z przerwań.

    Po to jest SO, aby programy korzystaly z udostepnionych przez niego
    funkcji.
    Ale myszy i MS-DOS to nie dotyczy, bo on z mysza nie mial nic
    wspolnego.

    Inne funkcje tez czesto byly omijane przez programy, bo sie do niczego
    nie nadawaly, ale juz np dyskowe nie.
    Podobnie zreszta funkcje biosa byly czesto omijane, bo sie do niczego
    nie nadawaly.

    Ale jesli chodzi o mysz, to ich po prostu nie bylo.

    >Po to właśnie potrzebny był sterownik (tak jest nadal), by wystawił
    >dane w sposób czytelny dla otoczenia - on wie jaka jest konstrukcja
    >tego co obsługuje.

    Ale poniewaz sprzet byl jednakowy - to sporo programow bezposrednio do
    sprzetu siegala.

    I dlatego mi sie wydaje ze ta emulacja klawiatury jest sprzetowa.

    >Było.

    Hm,
    http://www.computer-engineering.org/ps2keyboard/

    pod adresem 0x60 masz "write output buffer" ... tak wprost nie
    napisali ze tego sie potem nie da odczytac, a tak wlasnie podejrzewam.
    Za to juz statusu do rejestru 0x64 nie zapiszesz.

    Byc moze w pozniejszych chipsetach pojawily sie mozliwosci zapisu,
    wlasnie na potrzeby emulacji ...

    >W trybie rzeczywistym?

    W trybie AT286. A Autocad lubi duzo pamieci :-)

    ecoldapps.sambaserver&hl=pl
    >To Ty Sambę chciałeś postawić. Z armatą na wróble...

    A co proponujesz ? Aby telefon byl normalnie widziany w systemie
    plikow i bez kabla ..

    J.