  • 61. Data: 2011-01-28 22:09:09
    Temat: Re: [OT] e-papieros, ktos pali ?
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 21:53:16 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Dziekuje, nie pale.
    >Nie od dzis wiadomo, ze palacze maja spory problem z narzadem powonienia.

    czytaj ze zrozumieniem. nie kaze tobie palic, ale tym dwom osobom,
    ktore zaprosisz do expetymentu.

    >(...)

    >Najwyrazniej w dalszym ciagu nie.

    >Nie, dalej nic nie zrozumiales.
    >
    >Wdychajac powietrze, w ktorym jest ok. 21% tlenu, wydychasz ok. 17%
    >tlenu i ok. 4% dwutlenku wegla.
    >Z nikotyna rozumiem jest inaczej, i pluca palacza pochlaniaja ja w
    >calosci, hmm?

    >Przed chwila sam pisales, ze "cale 2%" (bo najwyrazniej cala reszte, te
    >100% z 98%, pochlaniaja pluca palacza).
    >Najpierw udowodnij, ze nikotyna pozytywnie wplywa na zdrowie.

    sorry. ale nie rozumiesz, albo zwykle nie chcesz zroumiec o czym mowa
    w tym watku. <rs>

  • 62. Data: 2011-01-28 22:37:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 28.01.2011 22:25, ref wrote:

    > Tak. Według Twojej logiki plastrów z nikotyną też należy zakazać, bo
    > ulatniają się do powietrza.
    > Należy też pewnie zakazać picia kawy czy używania telefonu komórkowego
    > póki nie udowodni się, że ulatniająca się kofeina czy poziom fal
    > pozytywnie wpływają na zdrowie...

    Nic takiego nie sugeruje.

    Niekorzystny wplyw _nikotyny_ przy biernym paleniu jest powszechnie znany.
    Tak, inne skladniki dymu papierosowego sa rowniez szkodliwe, i to jest
    niewatpliwie zaleta e-papierosa dla osob, ktore probuja w ten sposob
    pozbyc sie swojego uzaleznienia.

    Sama nikotyna jednak jest rowniez szkodliwa; i od niej nie ucieknie
    bierny palacz w poblizu uzytkownika e-papierosa.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 63. Data: 2011-01-28 22:48:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 28.01.2011 23:09, rs wrote:

    > czytaj ze zrozumieniem. nie kaze tobie palic, ale tym dwom osobom,
    > ktore zaprosisz do expetymentu.

    Alez juz uczestniczylem w takim "eksperymencie" wielokrotnie.

    _Jedyna_ osoba, ktora "nic nie czula", byla ta osoba, ktora palila
    e-papierosa (wsrod reszty osob niebedacych palaczami).

    (...)

    > sorry. ale nie rozumiesz, albo zwykle nie chcesz zroumiec o czym mowa
    > w tym watku.<rs>

    No to jak juz zaczales - napisz laskawie, jakie substancje sa
    najbardziej szkodliwe w biernym paleniu?

    Dlaczego badania naukowe wskazuja na role _nikotyny_ (tak, wlasnie
    nikotyny) w opoznieniach rozwojowych, trudnosciach w uczeniu sie, czy w
    problemach neurobehawioralnych u dzieci? Dlaczego badania przeprowadzane
    na zwierzetach potwierdzaja takie dzialania _nikotyny_?

    Ale fakt, skoro nie powoduje wprost raka pluc, to na wszystko inne mozna
    machnac reka...?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 64. Data: 2011-01-29 05:31:39
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 23:48:52 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Alez juz uczestniczylem w takim "eksperymencie" wielokrotnie.
    >_Jedyna_ osoba, ktora "nic nie czula", byla ta osoba, ktora palila
    >e-papierosa (wsrod reszty osob niebedacych palaczami).

    wiec jak pisalem. albo to byly podroby, albo ty miales omamy, ktore
    nie sa w tym wypadku rzecza wyjatkowa i zaobserwowano takie wypadki,
    ze mimo dym byl bezwonny ludziom wyraznie sie wydawalo, ze czuja dym
    zwyklego papierosa.

    >No to jak juz zaczales - napisz laskawie, jakie substancje sa
    >najbardziej szkodliwe w biernym paleniu?

    ja bede spelnial twoje zachcianki jak ty zaczniej odpowiadac na moje
    pytania. pytalem o czym mowa w tym watku? zapytam wiec inaczej. co
    chcsz udowodnic? bo przepyuchac sie w dowolnym temacie mozna do czasu
    wyczerpania adresow IPv4. <rs>

  • 65. Data: 2011-01-29 07:46:20
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 23:37, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Nic takiego nie sugeruje.
    >
    > Niekorzystny wplyw _nikotyny_ przy biernym paleniu jest powszechnie znany.
    Sratatata. Pokaż te powszechnie znane badania o niekorzystnym wpływie
    nikotyny przy biernym paleniu w sąsiedztwie użytkownika e-papierosa.

  • 66. Data: 2011-01-29 11:44:11
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 29.01.2011 08:46, ref wrote:

    > Sratatata. Pokaż te powszechnie znane badania o niekorzystnym wpływie
    > nikotyny przy biernym paleniu w sąsiedztwie użytkownika e-papierosa.

    Na poczatek:

    http://tinyurl.com/65rww73

    A jak ciezkie do zrozumienia, to moze:

    http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0306-46
    03(07)00002-0

    Secondhand smoke and nicotine exposure: A brief review

    Positive associations between self-reported and/or objective measures of
    secondhand tobacco smoke exposure and concentrations of nicotine and/or
    biomarkers of nicotine in the body were frequently reported. Two studies
    indicated that nicotine exposure from secondhand tobacco smoke can
    engender plasma nicotine concentrations that are equivalent to levels
    produced by tobacco smoking and that are associated with
    nicotine-induced changes in behavior.

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1889884

    From this result, it was estimated that the average intake of nicotine
    was 0.026 mg/h in a group of non-smokers exposed in a room containing a
    nicotine concentration of 100 micrograms/m3, which is equivalent to
    fairly severe involuntary tobacco smoking.

    http://www.dailymail.co.uk/health/article-1066066/Sm
    okers-children-addicted-nicotine-passive-smoking.htm

    Parents who smoke around their children while at home or in the car may
    leave them with symptoms of nicotine addiction, researchers say.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 67. Data: 2011-01-29 11:50:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 29.01.2011 06:31, rs wrote:

> [...]
    > nie sa w tym wypadku rzecza wyjatkowa i zaobserwowano takie wypadki,
    > ze mimo dym byl bezwonny ludziom wyraznie sie wydawalo, ze czuja dym

    Albo przecietny palacz, ciebie wlaczajac, ma zaburzenia wechu.

    Nigdzie nie pisalem, co zdajesz sie sugerowac, ze z e-papierosa czuc dym
    zwyklego papierosa.

    Polemizuje z twierdzeniem, ze sa "bezwonne".

> [...]
    > pytania. pytalem o czym mowa w tym watku? zapytam wiec inaczej. co
    > chcsz udowodnic? bo przepyuchac sie w dowolnym temacie mozna do czasu

    Piszac powyzsze, raczej ja powinienem zapytac, co ty chcesz udowodnic.

    Pytales, co najbardziej szkodzi przy biernym paleniu. Czesciowa
    odpowiedz dostales; po szczegoly - odsylam do google.

    Chcesz sie spierac, ze nikotyna przy biernym paleniu jest obojetna dla
    zdrowia? Smialo, ale podeprzyj to troche lepsza argumentacja niz "ja tam
    nic nie czuje"; linki do naukowej literatury mile widziane.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 68. Data: 2011-01-29 11:59:19
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 29.01.2011 06:31, rs wrote:

> [...]
    > nie sa w tym wypadku rzecza wyjatkowa i zaobserwowano takie wypadki,
    > ze mimo dym byl bezwonny ludziom wyraznie sie wydawalo, ze czuja dym

    Co do "omamow":

    http://www.e-cigarette-forum.com/forum/new-members-f
    orum/6246-smelling-like-vapor-2.html

    I thought that no liquid smelled until I was vaping RY4 in the office
    (secretly) and when the next person came in they said "It smells like
    cotton candy in here". I just said "really? I don't smell anything". So
    I thought hmm ok maybe it was something else....until it happened again
    with a different person.

    Yeah people are liars when they say these things have NO SMELL... But in
    truth. they have "just about" no smell heh...

    http://www.ecigarettes365.com/forum/viewtopic.php?f=
    2&t=19

    Alex -- the vapor does not smell like a cigarette at all. It smells
    slightly sweet, similar to the smell of fog on the dance-floor. Very
    pleasant.

    http://e-cigaretteconspiracy.com/do-electronic-cigar
    ettes-smell-or-smoke/

    It is NOT smoke, but misty vapor. I personally think they do have a
    slight smell, but it is NOTHING like actual cigs. Some of the flavors
    even have a very pleasant smell,

    Wpisz tez w google cos w rodzaju "palenie wech", jesli naprawde pierwszy
    raz w zyciu slyszysz o tym, ze palenie przytepia zmysl wechu. Byc moze
    to jest przyczyna, dla ktorej wydaje ci sie, ze e-papierosy sa "bezwonne".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 69. Data: 2011-01-29 13:55:11
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-29 12:44, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Na poczatek:
    >
    > http://tinyurl.com/65rww73
    (...)
    Widać za ciężkie do zrozumienia zdanie zajmujące dwie linijki (słowa
    kluczowe: szkodliwość, bierne, palenie, e-papieros), to EOT.

  • 70. Data: 2011-01-29 18:07:33
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011 12:50:39 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

> [...]
    >
    >Pytales, co najbardziej szkodzi przy biernym paleniu. Czesciowa
    >odpowiedz dostales; po szczegoly - odsylam do google.

    dopoki nie dostane odpowiedzi na moje pytanie, mozesz uwazac te
    rozmowe za zakonczona. <rs>