  • 1. Data: 2011-05-24 12:51:33
    Temat: [OT] Zoltrix Spirit 56K
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    Witam szanownych grupowiczów. Miałem w poprzednim komputerze modem
    Zoltrix Spirit 56K i działał jak trzeba. Przyszedł czas na nowy sprzęt,
    który jest pod kontrolą win 7 64-bit. I niestety nigdzie nie mogę
    znaleźć sterowników. Czy ktoś może ma pomysł jak ten modem odpalić na
    nowym komputerze pod win 7?

    Łukasz

  • 2. Data: 2011-05-24 13:29:50
    Temat: Re: [OT] Zoltrix Spirit 56K
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 14:51, ŁR pisze:
> [...]
    > który jest pod kontrolą win 7 64-bit. I niestety nigdzie nie mogę
    > znaleźć sterowników. Czy ktoś może ma pomysł jak ten modem odpalić na

    A pytałeś się na grupie o windows?

  • 3. Data: 2011-05-25 07:24:05
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 24 maj (wtorek), gdy o godzinie 14:51 *ŁR*
    naskrobał(a):

> [...]
    > który jest pod kontrolą win 7 64-bit. I niestety nigdzie nie mogę
    > znaleźć sterowników. Czy ktoś może ma pomysł jak ten modem odpalić na

    pytam bez złośliwości, a tylko z ludzkiej ciekawości: jakie jest
    uzasadnienie łączenia się z netem przez modem?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-05-25 09:23:11

  • 4. Data: 2011-05-25 07:32:02
    Od: ho ho ho <c...@g...pl>

    > pytam bez złośliwości, a tylko z ludzkiej ciekawości: jakie jest
    > uzasadnienie łączenia się z netem przez modem?

    A kolega ma 14 lat i o faksie nigdy nie slyszal ?

  • 5. Data: 2011-05-25 07:32:03
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-25, o godz. 09:24:05
    Heraklit <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > pytam bez złośliwości, a tylko z ludzkiej ciekawości: jakie jest
    > uzasadnienie łączenia się z netem przez modem?

    Nie koniecznie chodzi o połączenie z netem. Jeszcze parę lat temu modem
    był mi niezbędny do połączenia się w celu zdalnego programowania paru
    central telefonicznych. A obecnie używam do podłączenia się do
    wdzwaniania się do paru serwerów które mają przekierowanie konsoli na
    port szeregowy z podpiętym modemem. Przydatne np. przy awarii łącza
    internetowego i pilnej konieczności jakichś prac. Nawet na zdalnym
    pulpicie WinServer przy 56kbps da się jako tako pracować o terminalach
    znakowych nie wspominając.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2011-05-25 08:38:35
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    > Nie koniecznie chodzi o połączenie z netem. Jeszcze parę lat temu modem
    > był mi niezbędny do połączenia się w celu zdalnego programowania paru
    > central telefonicznych. A obecnie używam do podłączenia się do

    Dokładnie o to chodzi (centrala).

    Łukasz

  • 7. Data: 2011-05-25 09:09:51
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 24-05-2011 14:51, ŁR rzecze:

    > znaleźć sterowników. Czy ktoś może ma pomysł jak ten modem odpalić na
    > nowym komputerze pod win 7?

    Rzeczony Zoltrix to tzw winmodem
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Softmodem)- całą "modemową" robotę
    odwala sterownik.

    Wywal do elektrośmieci, podłącz normalny modem pod port szeregowy-
    zadziała praktycznie z każdym systemem.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 8. Data: 2011-05-26 11:22:47
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-05-25 11:09, Dominik & Co pisze:
    > Wywal do elektrośmieci, podłącz normalny modem pod port szeregowy-
    > zadziała praktycznie z każdym systemem.

    Mam USRobotics Sportster (zewnętrzny, RS232, ale z adapterem USB-RS
    powinien działać bez przeszkód).
    Mogę podarować.

    P.