    Date: Sun, 06 May 2012 22:25:15 +0200
    From: mk <reverse_lp.pw@myzskm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Zarządzanie konfiguracją modułów kodu źródłowego

    W dniu 2012-05-06 17:41, Andrzej Ekiert pisze:

    > Skłaniam się ku pierwszej opcji: obligatoryjne określenie, nawet jeśli
    > zwykle będzie to przypisanie wartości domyślnej. Chcę jakoś sobie to
    > określanie usprawnić semi-automatyzując zadanie. Na razie mam tylko
    > autowykrywanie przez próbę kompilacji gdzie parametr nie jest
    > zdefiniowany. Chciałbym ułatwić sobie dodawanie tego parametru do plików
    > konfiguracyjnych,

    Nie rozumiem nadal dlaczego nie posługiwać się wartością domyślną
    konfiguracji zdefiniowaną gdzieś w module bibliotecznym...

    #ifndef ALPHA
    #error ALPHA parameter must be defined in your configuration file.
    #endif

    lub

    #ifndef ALPHA
    #warning Using defalut value X of ALPHA parameter. Specify an explict
    definition of ALPHA parameter in your configuration file to suppress
    this warning.
    #define ALPHA X
    #endif

    lub po cichu

    #ifndef ALPHA
    #define ALPHA X
    #endif

    > oraz mieć wykrywanie ustawienia parametrów, które
    > stały się "obsolete".

    #ifdef ALPHA
    #warning ALPHA parameter is obsolete configuration value. Use BRAVO instead.
    #endif

    Jeśli wzbraniasz się przed konceptem konfiguracji domyślnej wtedy po
    prostu pozostaje jakaś automatyczna modyfikacja plików wielu projektów
    -- zwykle z wykorzystaniem języków skryptowych, albo zaawansowanego edytora.

    W sumie można sobie wyobrazić jakiś system zarządzania konfiguracjami
    np. w postaci jakiejś bazy danych czy coś... Nie nie spotkałem się z
    czymś takim.

    pzdr
    mk