  • Data: 2012-05-06 22:05:44
    Temat: Re: [OT] Zarządzanie konfiguracją modułów kodu źródłowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-06 21:32, mk wrote:
    > Redefiniowanie makra nową wartością jest nielegalne!!!

    Masz rację, jak zwykle pisze skrótami i nie wszystko podaje. Oczywiscie
    że jest #undef ale tylko dlatego że nie da się zrobić wprost #define
    ponownie (w gcc da się). Samo undef jest wyłacznie wytrychem a nie
    sednem metody. Sendem metody jest ponowne zdefiniowanie symbolu
    nadpisując default.

    Jak napisałem - dla mnie nie ma znaczenia którą metodą inkludowania
    wybierzesz - obydwie sa mizerne i sprwadzają się do tej samej sieczki w
    define.

    > jest niezgodne np. z MISRA-C i w ogóle niepotrzebnie zaciemnia plik
    > konfiguracji użytkownika.

    Nie mam targetu na misra-c. Więc ich zalecenia nie są dla mnie kluczowe.
    Czy zaciemnia - to już inna sprawa. W odwrotnej konfiguracji zaciemnia
    #ifdef. Tak czy inaczej - to nie wygląda dobrze.

    Prawde mowiąc korzystam znacznie częściej ze statycznego polimorfizmu.
    #define to odprysk w kilku miejscach.

    Mam taki nieskończony projekcik (który strasznie zaniedbałem, ale
    obiecuje poprawę) na SF, możesz sobie zerknąć co mam na myśli:

    http://sourceforge.net/projects/microheap/

    > sygnalizować już na wczesnym etapie rozpoznania konfiguracji użytkownika
    > np. zgodność wersji modułu bibliotecznego i jej użytkownika, czy wiele
    > innych parametrów o globalnym charakterze.

    W moim przypadku nie sposób w momencie inkludowania default wykryć czy
    dopuszczalne jest mieć uart o 2 bitach stopu. Przy czym "nie sposób" w
    sensie, że jakikolwiek sposób powoduje wyciek wiedzy o hardware do
    miejsca o innym poziomie abstrakcji. Im niej zależności tym lepiej dla
    projektu.

    > Rozmowa na temat czy "default.h" należy czy nie należy do implementacji
    > jest również czysto akademicka, tak jak i gdzie najlepiej określać
    > parametry default.

    Z tej akademickiej dyskusji wynikają dobre praktyki. Dla mnie on nie
    jest akademicka, bo dzieki takiemu podejsciu nie mam burdelu w kodzie.