  • 1. Data: 2009-10-03 12:35:19
    Temat: [OT] Wejscie video-in ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przepraszam za lekki off-topic, ale potrzebuję dość pilnie porady dotyczącej gniazda
    Video (zwykle żółty kolor) w np. przenośnych
    odtwarzaczach multimedialnych DVD.

    Niektóre modele odtwarzaczy mają osobne gniazda oznaczone Video-in oraz Video-out
    (zwykle mini-jack 3,5 mm)

    Czy jeżeli odtwarzacz ma tylko jedno gniazdo oznaczone Video, to można domniemywać,
    że jest to jedynie wyjście wideo, czy może
    uniwersalne wejście/wyjście?

    Potrzebuję pilnie czegoś w rodzaju przenośnego monitora serwisowego (analogowego) i
    nie wiem, czego szukać po znajomej młodzieży
    ;-))
    THX

  • 2. Data: 2009-10-03 13:37:59
    Temat: Re: [OT] Wejscie video-in ?
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > odtwarzaczach multimedialnych DVD.
    >
    > Niektóre modele odtwarzaczy mają osobne gniazda oznaczone Video-in oraz Video-out

    Minijack to coś takiego:
    http://sklep.rms.pl/galerie/w/wtyk-mini-jack-stereo-
    3_8525.jpg
    Wykorzystywany jest (najczęściej...) do przesyłania sygnału audio.
    Ty masz pewnie na myśli "chinch":
    http://www.adapter-universe.de/chinch1.jpg

    > Czy jeżeli odtwarzacz ma tylko jedno gniazdo oznaczone Video, to można domniemywać,
    że jest to
    > jedynie wyjście wideo, czy może uniwersalne wejście/wyjście?

    Ja nie spotkałem się, aby to było uniwersalne gniazdo, w większości
    sytuacji będzie pewnie S-VIDEO OUT (wyjście sygnału wideo).

    > Potrzebuję pilnie czegoś w rodzaju przenośnego monitora serwisowego (analogowego)
    > i nie wiem, czego szukać po znajomej młodzieży

    Jak już trafiłeś na tą grupę (proponuję zapytaj na np. elektroda.pl), to
    notebook / netbook + video grabber?
    http://www.allegro.pl/item757844034_video_grabber_ea
    sycap_vista_xp_vs10_zgrywanie_vhs.html
    http://www.allegro.pl/item749545966_video_audio_grab
    ber_easycap_visual_studio_gr1.html

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2009-10-03 20:15:13
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Niektóre modele odtwarzaczy mają osobne gniazda oznaczone Video-in oraz
    > Video-out (zwykle mini-jack 3,5 mm)

    Zgadza sie - takie urzadzenia maja takze wejscie.

    > Czy jeżeli odtwarzacz ma tylko jedno gniazdo oznaczone Video, to można
    > domniemywać, że jest to jedynie wyjście wideo, czy może uniwersalne
    > wejście/wyjście?

    Zazwyczaj jest to tylko wyjscie, choc pewnie roznie bywa.

    > Potrzebuję pilnie czegoś w rodzaju przenośnego monitora serwisowego
    > (analogowego) i nie wiem, czego szukać po znajomej młodzieży ;-))

    Ma byc male? To moze wizjer starej kamery (taki z miniaturowym
    kineskopem)? :) Parametry ma to zwykle bardzo dobre, obraz (szczegolnie
    napisy) jest na pewno lepszy, niz na LCD w tanim, chinskim, przenosnym DVD
    (choc zazwyczaj tylko czarno-bialy), zasilic mozesz to czymkolwiek (5V,
    prad zdecydowanie ponizej 500 mA), sygnal puszczasz po composite.

    k,

  • 4. Data: 2009-10-03 20:33:40
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 3 Oct 2009 14:35:19 +0200, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

> [...]
    >
    >Czy jeżeli odtwarzacz ma tylko jedno gniazdo oznaczone Video, to można domniemywać,
    że jest to jedynie wyjście wideo, czy może

    jesli nie ma pstryczka, na obudowie albo na pilocie, ktory z tego
    gniazda robi albo in, albo aut, to nalezy domniemac, ze jest to wideo
    out.

    >Potrzebuję pilnie czegoś w rodzaju przenośnego monitora serwisowego (analogowego) i
    nie wiem, czego szukać po znajomej młodzieży
    >;-))
    >THX

    wlasnie w podobnych celach uzywam przenosnych DVD playerow z wejsciami
    video. <rs>

  • 5. Data: 2009-10-03 20:40:00
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Bdb pomysł - bo chodzi m.in. o ustawienie ogniskowej (kata widzenia) i ostrości
    kamery analogowej.
    Natomiast nie wiedziałem, że po zapodaniu video-in do kamery można mieć podgląd w
    wizjerze.
    THX

    -----

  • 6. Data: 2009-10-04 18:12:57
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Bdb pomysł - bo chodzi m.in. o ustawienie ogniskowej (kata widzenia) i
    > ostrości kamery analogowej.

    W takim razie taki wizjer bedzie idealny.

    > Natomiast nie wiedziałem, że po zapodaniu video-in do kamery można mieć
    > podgląd w wizjerze.

    Nie wiem jak jest po podaniu sygnalu na video-in kamery - jak dotad mialem
    do czynienia jedynie z wizjerami odlaczonymi od kamery (tak, mowie o tym
    podluznym, odchylanym elemencie umieszczonym na kamerach sprzed 1-2
    dekad). Po ich rozebraniu zazwyczaj nie ma najmniejszego problemu z
    okresleniem gdzie jest zasilanie, a gdzie wejscie sygnalu. Wystarczy tylko
    podlaczyc odpowiednie gniazdo.

    k,

  • 7. Data: 2009-10-04 20:45:10
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A, rozumiem, czyli dorwać jakąś starą np. zepsutą kamerę?
    W tamtych czasach "monopol" w popeweksowskim PRL-bis miał Panasonic na duże kasety
    VHS ;-))

    -----