  • 1. Data: 2012-04-25 19:26:26
    Temat: [OT] VMware, szybki dostep do dyskow hosta
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    Przepraszam, ze troche offtopuje, ale chwile sie zastanawialem, gdzie
    zapodac pytanie i nie wymyslilem innej grupy, bardziej odpowiedniej od tej.
    Tutaj chyba wiele osob uzywa VMware i moze ktos ma ciekawy pomysl na moj
    problem.
    Potrzebuje aby system hostujacy oraz system guest w VMware mialy jednoczesny
    dostep do tych samych danych (partycji, katalogu, wszystko jedno). Obecnie
    mam to rozwiazane przez mechanizm nazwany Shared Folders, ale w guescie jest
    to po prostu zmapowany dysk sieciowy i niestety wydajnosc tego rozwiazania
    jest niezbyt duza. Jest tez program zwacy sie VMware Mount Disk pozwalajacy
    na podmontowanie pliku vhd (czyli dysku wirtualnego) pod litere w systemie
    hoscie, ale on z kolei nie pozwala na jednoczesny dostep hosta i guesta,
    albo jeden abo drugi.
    Czy sa inne metody poradzenia sobie z szybkim dostepem do tych samych danych
    przez maszyne hostujaca i system hostowany? Idealnie byloby, gdyby
    fundamentem byl system plikow hosta, a maszyna by sie umiala do niego
    podlaczyc, ale ostatecznie moze tez byc odwrotnie, czyli partycja lub
    katalog z wirtualnego dysku dostepny dla hosta.

    VMware Workstation 8
    host to Win7
    guest WinXP

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2012-04-25 20:31:04
    Temat: Re: [OT] VMware, szybki dostep do dyskow hosta
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    R.e.m.e.K wrote:

> [...]
    > podlaczyc, ale ostatecznie moze tez byc odwrotnie, czyli partycja lub
    > katalog z wirtualnego dysku dostepny dla hosta.

    Ja używałem "Shared Folders" w kofiguracji linux- host, XP - gość i
    faktycznie to kulawo działało.
    Mnie usatysfakcjonowało postawinie samby na linuxie i udostępnienie katalogu
    normalnie po sieci, udostępnij więc katalog pod win7 i wytestuj sam.
    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 3. Data: 2012-04-25 21:10:20
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "R.e.m.e.K" napisal:

    > Potrzebuje aby system hostujacy oraz system guest w VMware mialy
    > jednoczesny
    > dostep do tych samych danych (partycji, katalogu, wszystko jedno).

    AFAIK 2 systemy nie moga miec jednoczesnie bezposredniego dostepu do tego
    samego woluminu - system plików by tego nie wytrzymal. Pozostaja tylko
    mechanizmy sieciowe albo naprzemienne montowanie woluminu. Chyba, ze sie
    myle.

    JoteR

  • 4. Data: 2012-04-25 21:12:18
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 25/04/2012 18:26, R.e.m.e.K wrote:
> [...]
    > podlaczyc, ale ostatecznie moze tez byc odwrotnie, czyli partycja lub
    > katalog z wirtualnego dysku dostepny dla hosta.

    Nie ogarniam - czemu wydajność poprzez zwykłą usługę udostępniania jest
    zbyt wolna?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-04-25 22:22:39
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 20:12:18 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > Nie ogarniam - czemu wydajność poprzez zwykłą usługę udostępniania jest
    > zbyt wolna?

    Jest duzo wolniejsza niz dostep do HDD, to chyba nikogo nie dziwi?
    A potrzebuje duzej wydajnosci i stad pytanie.
    Co mam poradzic, ze chce miec lepiej niz gorzej? :)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2012-04-26 00:13:31
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 25/04/2012 21:22, R.e.m.e.K wrote:

    > Jest duzo wolniejsza niz dostep do HDD, to chyba nikogo nie dziwi?
    > A potrzebuje duzej wydajnosci i stad pytanie.
    > Co mam poradzic, ze chce miec lepiej niz gorzej? :)

    Co oznacza dużo wolniniejsza? Ogólnie to zadajesz pytanie (prosząc
    o dość specyficzną rzecz) a nie chce Ci się podać:
    - wersji systemów operacyjnych gościa/hosta
    - co oznacza dużo wolniejsza
    - jaki masz podsystem dyskowy, gdzie są umieszczone wirtualne maszyny.
    - konfiguracja (NATowane / gość/host na jednej fizycznej maszynie?)
    - czy wymieniesz małe pliki (dużo), czy pojedyczne?

    Zacznij może od podstaw:
    http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.d
    o?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=1006619

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-04-26 01:57:58
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Potrzebuje aby system hostujacy oraz system guest w VMware mialy
    > jednoczesny
    > dostep do tych samych danych (partycji, katalogu, wszystko jedno).

    Mialem ten sam problem i nie potrafilem go obejsc inaczej
    niz przez otoczenie sieciowe.

    PS
    Pod Win7 pojawil mi sie problem, ktorego nie mialem pod XP:
    VMware za cholere nie chce zalozyc dyskow wiekszych niz 2GB na ramdysku.
    Komus sie udalo i nie byl to ramdysk z platnego SuperSpeed RamDisk Plus? :)

  • 8. Data: 2012-04-26 02:01:05
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jest duzo wolniejsza niz dostep do HDD, to chyba nikogo nie dziwi?
    > A potrzebuje duzej wydajnosci i stad pytanie.
    > Co mam poradzic, ze chce miec lepiej niz gorzej? :)

    Wspoldziel po otoczeniu ramdysk - zareczam, ze "nie zamula" :).

  • 9. Data: 2012-04-26 02:04:18
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Co oznacza dużo wolniniejsza? Ogólnie to zadajesz pytanie (prosząc
    > o dość specyficzną rzecz) a nie chce Ci się podać:
    > - wersji systemów operacyjnych gościa/hosta

    Akurat to podal.

    > Zacznij może od podstaw:
    > http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.d
    o?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=1006619

    Podal rowniez, ze ma Workstation (a nie Server),
    tak wiec rada nie z deka wcelowales :).

  • 11. Data: 2012-04-26 05:13:40
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 02:04:18 +0200, Q napisał(a):

    (ciach...)
    o?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=1006619

    > Podal rowniez, ze ma Workstation (a nie Server),
    > tak wiec rada nie z deka wcelowales :).

    U mnie stoi VMware Workstation. Odpalana całość na Viście x64, postawionej
    na partycji wydzielonej z RAID0. Maszyny wirtualne (osobno XP, osobno
    Windows 7) stoją na osobnym dysku - już poza RAID0. Dla maszyn wirtualnych
    ustawiałem komunikację poprzez NAT VMware. W zasadzie komunikacja idzie w
    jedną stronę - na maszyny wirtualne ściągam i na nich odpalam rzeczy mi
    potrzebne. Jeżeli wątkodawca ma takie życzenie - niech się odezwie na priv,
    to potestujemy wydajność różnych rozwiązań.

    BTW - komputer host, to Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz, 8GB ram, system hosta
    działa na dwóch Samsungach F3 7200rpm w RAID0, dyski maszyn wirtualnych
    stoją na kolejnym (poza RAIDem) Samsungu F3. Odpalane naprzemiennie - albo
    sprawdzam coś na jednej, albo na drugiej. Maszyny wirtualne mają
    przydzielony jeden rdzeń i maksymalnie 3GB ram.

    [ Paranoicy są tacy sami, jak wszyscy. Mają tylko bardziej wiarygodne ]
    [ informacje. (Sylvie Gerard, "Tropical Heat") ]