  • 141. Data: 2020-11-17 14:29:44
    Temat: Re: [OT] Tesla do Chorwacji
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 17.11.2020 14:13 you wrote:

    > No i?

    Zbyt tępy jesteś, szkoda czasu na tłumaczenie podstawowych pojęć.
    PLONK

    --
    Pete

  • 142. Data: 2020-11-17 14:44:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-11-2020 o 14:29, Pete pisze:

    > I dlatego jest to rozwiązanie przestarzałe.
    > Pomijam już że nie pokazuje korków ani remontów.

    >Dlatego auta z mapami offline mają stan map na kilka lat wstecz.
    >Bez połowy nowych dróg ekspresowych w Polsce.

    > Zbyt tępy jesteś, szkoda czasu na tłumaczenie podstawowych pojęć.

    Mylisz się - to Ty jesteś zbyt tępy, żeby przyznać się do błędu.

    Ale dobrze że już wiesz, że się myliłeś...

    A dzięki napisaniu wcześniej bzdury, teraz już przynajmniej wiesz, że
    nawigacja offline może mieć RÓWNIEŻ praktycznie wszystkie funkcje
    nawigacji online, a w drugą stronę tak się nie da....

  • 143. Data: 2020-11-17 17:04:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Hello, J.F.. On 16.11.2020 14:57 you wrote:
> [...]
    lsce/5kdv9yd

    >Tu coś piszą.
    >http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16632
    >Chyba słabo to u nas działa.

    Na ile ja kojarze historie, z doniesien medialnych:
    -wszyscy chca TMC, ale placic nie ma komu :-)
    -powstala grupa inicjatywna, w skladzie glownie producenci nawigacji i
    radionadawcy, i jakos tam uruchomili.
    -byly dwa serwisy - ogolny, i lepszy - zakodowany, dostepny dla
    czlonkow grupy,

    -jak widac - cos sie stalo, i zrobila sie druga grupa,

    -w miedzyczasie pojawily sie nawigacje z funkcja wspomagania online,
    -co od razu daje przewage, bo wypadki moga zglaszac kierowcy lub
    automatyczny algorytm, nie trzeba czekac az ktos laskawie wprowadzi do
    zamknietego systemu TMC,
    -i korki mozna analizowac.
    -no i takiemu TomTomowi przestalo zalezec na TMC, bo mial lepsze,
    wlasne rozwiazanie,
    -gdzies w miedzyczasie staly sie popularne smartfony - nie trzeba juz
    kupowac osobnego urzadzenia, nie ma problemu z internetem,
    -Unia zaczela sie domagac automatycznego zglaszania wypadkow, wiec
    takze i samochod ma juz telefon i lacze danych,

    I summa summarum - TMC zanika.

    A teraz jeszcze info od znajomego Niemca - jedne stacje radiowe maja
    slabe TMC, a inne slaba muze. A ma wypasiona fure, z nawigacja,
    zintegrowana z radiem ...

    J.

  • 144. Data: 2020-11-17 17:11:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >No popatrz. A ja w mapach Google mam offline mapę w promieniu 100km
    >od
    >mojego domu.
    >O przed każdym wyjazdem na wakacje ściągam sobie offline mapę miejsca
    >docelowego i okolic w promieniu 300km.

    A ja jeszcze trase przejazdu ... jak mi sie chce, bo ostatnio to na
    tyle dobrze wszystko dziala, ze sie nie chce, a potem sie narzeka ...
    na operatora telefonu :)

    >I nie ma problemu jaki tu opisujesz.

    Za to dochodza inne:
    -google nie ostrzega przed radarami. Wole janosika. Ale z kolei
    janosik jakos gorzej nawiguje. No i mam dwa, o potem dylemat - ktory
    prawde mowi :-)

    -jak jedziesz "pionowo" czy "poziomo" po mapie, to w miare zgrabne sa
    te offline, jak po przekatnej - to rozmiar rosnie :-)
    -sciaga sie dlugo ... trzeba myslec wczesniej, bo potem moze czasu
    zabraknac.

    >Bez dodatkowego routera i karty SIM w schowku.

    Ale to nie masz info online, a korkow na swiecie coraz wiecej.

    J.

  • 145. Data: 2020-11-17 17:26:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/11/2020 11:15, Pete wrote:
    > Wyciąłeś celowo wcześniejszą wypowiedź?
    > Żeby wyrysować mapę, komputer musi skądś ja mieć.

    Nie chodzi o rysowanie mapy w sensie detali. Może Ci wyjaśnie:

    Komputer rysuje niebieską kreskę drogi bo tyle wie.

    User przesuwa ją palcem.

    I ona się odrysowuje po 0.5 - 1sek później.

    W międzyczasie nic nie pojawiło się dodatkowo na ekranie. Nie wiadomo
    czy nie zauwazył dotyku, czy się zamyślił, ch.. wie.

    Cały ten proces "narysuj niebieską kreskę przesunietą o 1cm" nie
    przechodzi przez internet. Opóźnienie tego efektu o choćby 100ms uważa
    się w programowaniu za silne lagowanie, a tu jest grubo więcej. Jest to
    najzwyczajniej żałosne w 2020. Kiedyś mi tak lagowała Era MDA, w 2002
    roku. Te czasy słusznie mineły.

    Po prostu programiści Tesli są kiepscy. Nie oni pierwszi rozkładają się
    na responsywaności aplikacji GUI, to nie jest łatwy temat, choć
    ogarniamy go od dziesięcioleci.

    Sporo osób nie dostrzega takich detali, ale ja widzę. Z racji zawodu.
    Widze te wszystkie niedoróbki, bugi zamienione na ficzery i ludzi
    uważających że nie da się inaczej. Co zrobić, w końcu Tesla nie dla
    programistów jest, tylko suwerenów. Nie jest to powód aby tego nie
    kupić, ale jest to powód aby roześmiać się w twarz każdemu kto widzi tam
    "nie da się inaczej", bo moja komórka z Medionu robi to obecnie
    reponsywniej niż to badziewie w Tesli.

    Nie myśl sobie że jestem jedyny który to widzi.

    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/how-laggy-is
    -your-touchscreen.76601/

  • 146. Data: 2020-11-17 18:16:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, heby.
    On 17.11.2020 17:26 you wrote:

> [...]
    > w Tesli. Nie myśl sobie że jestem jedyny który to widzi.
    > https://teslamotorsclub.
    > com/tmc/threads/how-laggy-is-your-touchscreen.76601/

    Noo, wątek z 2016 i na dodatek model S sprzed lat ośmiu.
    Spróbuj teraz odpalić GM na komórce z 2013.

    A na marginesie jest poprawka ;)
    https://www.tesla.com/pl_PL/support/infotainment?red
    irect=no

    --
    Pete

  • 147. Data: 2020-11-17 18:31:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 18:16, Pete wrote:
    > Noo, wątek z 2016 i na dodatek model S sprzed lat ośmiu.

    Czyli w 2016 roku takie lagi były OK. :D

    > Spróbuj teraz odpalić GM na komórce z 2013.

    Khmmm.... na HTC Diamond, automapa pracowała już bez takich lagów. Ty
    chyba było coś koło 7 lat temu, może dawniej. Ot, programiści nie z
    łapanki, jak w Tesli.

    Wiesz, najgorsze jest że nie ważne ile zapłacisz pieniędzy za
    urządzenie: obecnie dziadowstwo, w postaci software, jest powszechne.
    "Weźmie się szybszy procesor" jest chyba najprostszym sposobem ukrywania
    wad oprogramowania od dziesięcioleci i trend przyśpiesza tylko.

    Ja wiem że suweren ma to w dupie. Ale jako programistę, szlag mnie
    trafia, że takie buble są sprzedawane za duże pieniądze. Wydawało by się
    w źródle innowacyjności...

  • 148. Data: 2020-11-17 22:52:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, heby.
    On 17.11.2020 18:31 you wrote:

    > Czyli w 2016 roku takie lagi były OK. :D

    Jak na model w wersji beta myślę że przyjęcia ;)

    > Khmmm.... na HTC Diamond, automapa pracowała już bez takich lagów.
    > Ty chyba było coś koło 7 lat temu, może dawniej. Ot, programiści nie
    > z łapanki, jak w Tesli.

    Wygraj tam teraz aktualna wersję GM albo innego Yanosika. Obawiam się,
    że może w ogóle nie wystartować.

> [...]
    > powszechne. "Weźmie się szybszy procesor" jest chyba najprostszym
    > sposobem ukrywania wad oprogramowania od dziesięcioleci i trend

    Pisze się software na aktualnie używany sprzęt. Nikt sobie d... Nie
    zwraca wydajnością na archeologicznych sprzętach (sprawdzić czy nie
    Tesla)

    > Ja wiem że suweren ma to w dupie. Ale jako programistę, szlag mnie
    > trafia, że takie buble są sprzedawane za duże pieniądze. Wydawało by
    > się w źródle innowacyjności...

    Błądzić jest rzeczą ludzką, tak samo nie ma bezbłędnego oprogramowania.
    Czasem źródłem błędy są specyficzne warunki które trudno wybrać w
    trakcie testowania.
    Jak we wspomnianym wcześniej wątku o lagach w responsywności
    spowodowanych duża ilością pozycji w historii wyszukiwania.
    Takie rzeczy się zdarzają, nie ma co kruszyć kopii, byle były szybko
    poprawiane.

    --
    Pete

  • 149. Data: 2020-11-18 08:32:37
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > -co od razu daje przewage, bo wypadki moga zglaszac kierowcy lub
    > automatyczny algorytm, nie trzeba czekac az ktos laskawie wprowadzi do

    Ja w tomtomie serii 5000 mam po prostu kartę sim, i działanie jej na
    cały świat wraz z aktualizacja map w cenie urządzenia, ale trzeba było
    za to zapłacic przy zakupie z góry :)

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 150. Data: 2020-11-18 10:35:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 22:52, Pete wrote:
    > Jak na model w wersji beta myślę że przyjęcia ;)

    Tesla ma stado frajerów do testowania? Jake to Applowskie :P

    > Wygraj tam teraz aktualna wersję GM albo innego Yanosika. Obawiam się,
    > że może w ogóle nie wystartować.

    Współczesne mu oprogramowanie potrafiło przesunąc kreskę na ekranie bez
    lagowania.

    > Pisze się software na aktualnie używany sprzęt.

    I on nie działa. Mimo że programista wiedział jakie są warunki pracy
    tego softu, znał moc obliczeniową i mógł temu zapobiegać używając
    technik czysto softwareowych. Może mapa narysowała by się wolniej, ale
    GUI pracowało by RESPONSYWNIE mimo tego. Responsywność a szybkość to
    dwie rozdzielne rzeczy i 99% ludzi je myli.

    > Jak we wspomnianym wcześniej wątku o lagach w responsywności
    > spowodowanych duża ilością pozycji w historii wyszukiwania.

    - Steve, to co, sprawdziliście czy się nadaje na release?
    - Tak, wczoraj troche poklikałem wieczorkiem po meczu, puszczaj na produkcję

    > Takie rzeczy się zdarzają, nie ma co kruszyć kopii, byle były szybko
    > poprawiane.

    Nie, takie by nie przeszły kontroli jakości. O ile jakakolwiek istnieje.