-
1. Data: 2020-10-01 12:28:46
Temat: Kaganiec
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/elektroniczny
-policjant-w-aucie-obowiazkowo-juz-od-2022-roku/m30e
2ff
Inteligentny Asystent Prędkości to funkcjonalność już dziś obecna jako
wyposażenie seryjne bądź opcjonalne w wielu modelach aut. Od 2022 roku
ma to być wyposażenie obowiązkowe w nowych samochodach sprzedawanych
na terytorium UE. Teoretycznie otwarta jest kwestia, czy będziemy
mieli do czynienia z ,,asystentem" czy ,,ogranicznikiem" - Europejska
Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję.
J.
-
2. Data: 2020-10-01 12:36:37
Temat: Re: Kaganiec
Od: K <n...@e...com>
On 01/10/2020 11:28, J.F. wrote:
> https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/elektroniczny
-policjant-w-aucie-obowiazkowo-juz-od-2022-roku/m30e
2ff
>
>
> Inteligentny Asystent Prędkości to funkcjonalność już dziś obecna jako
> wyposażenie seryjne bądź opcjonalne w wielu modelach aut. Od 2022 roku
> ma to być wyposażenie obowiązkowe w nowych samochodach sprzedawanych na
> terytorium UE. Teoretycznie otwarta jest kwestia, czy będziemy mieli do
> czynienia z ,,asystentem" czy ,,ogranicznikiem" - Europejska Rada
> Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję.
>
> J.
>
>
>
Na moje za malo czasu na przetestowanie tego, wiec pewnie skonczy sie
jako ogranicznik jak w Volvo do np. 180km/h. Innymi slowy jak zmusic
ludzi do kupowania meleksow.
-
3. Data: 2020-10-01 12:40:27
Temat: Re: Kaganiec
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
--Zresztą coraz więcej samochodów ma prędkość maksymalną ograniczoną ze względów
technicznych - to głównie samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym.
to juz wiemy czego nie kupowac :-)
--Jednak ,,inteligentne" i ,,wymuszające" ograniczniki prędkości działające także na
obszarze zabudowanym - to coś nowego.
dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba napierdalac
suwerena az to zrozumie :-)
-
4. Data: 2020-10-01 12:49:49
Temat: Re: Kaganiec
Od: K <n...@e...com>
On 01/10/2020 11:40, Przemek Jedrzejczak wrote:
> --Zresztą coraz więcej samochodów ma prędkość maksymalną ograniczoną ze względów
technicznych - to głównie samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym.
>
> to juz wiemy czego nie kupowac :-)
Przeciez to wiadomo od poczatku. Takie Zoe moze pojechac max 130kmh.
Zreszta jazda tym ze stala predkoscia powyzej 80kmh skutkuje sporym
spadkiem zasiegu. W wiekszych meleksach problem jest ten sam. Z tad
Tesle wyprzedzajace zestawy jakby same byly zestawami.
>
> --Jednak ,,inteligentne" i ,,wymuszające" ograniczniki prędkości działające także
na obszarze zabudowanym - to coś nowego.
>
> dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba napierdalac
suwerena az to zrozumie :-)
>
Zawsze znajdzie sie debil ktory pojedzie w zabudowanym 120kmh albo
najebany. Pamietajmy, ze srednia wieku aut jest taka, a nie inna i zanim
debil dostanie we wladanie auto z takim ogranicznikiem moze minac ze 30
lat. Wczeszniej Vateusz zbuduje siec drog ekspresowych i tam sie
przeniesie duza czesc ruchu, wliczajac rajdowcow.
-
5. Data: 2020-10-01 13:02:53
Temat: Re: Kaganiec
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-10-01 o 03:40 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
> --Jednak ,,inteligentne" i ,,wymuszające" ograniczniki prędkości
> działające także na obszarze zabudowanym - to coś nowego.
>
> dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba
> napierdalac suwerena az to zrozumie :-)
Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.
Mateusz
-
6. Data: 2020-10-01 13:48:21
Temat: Re: Kaganiec
Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>
Mateusz Viste w
<news:20201001130253.76f37159@mateusz>:
> 2020-10-01 o 03:40 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
>> --Jednak ,,inteligentne" i ,,wymuszające" ograniczniki prędkości
>> działające także na obszarze zabudowanym - to coś nowego.
>> dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba
>> napierdalac suwerena az to zrozumie :-)
> Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
> legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.
Czyli czekasz, żeby na autostradach w PL wszyscy jeździli 89 km/h?
--
'Tom N'
-
7. Data: 2020-10-01 14:00:20
Temat: Re: Kaganiec
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-10-01 o 13:48 +0200, TomN napisał:
> > Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
> > legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.
>
> Czyli czekasz, żeby na autostradach w PL wszyscy jeździli 89 km/h?
O ile wiem, to autostrady w PL dopuszczają nieco więcej. Wbudowany
ogranicznik ma sens tylko, jeśli ogranicza w zależności od faktycznych
limitów drogowych - poprzez aktualizowaną bazę ograniczeń zespoloną z
GPS, nadajniki w znakach drogowych, rozpoznawanie przydrożnych znaków
jakąś AI lub kombinacja powyższych, albo inne rozwiązanie o którym nie
pomyślałem.
Alternatywa: umożliwić kierowcy przyspieszenie ponad ogranicznik
(podobnie jak to się robi przy tempomacie), ale wysyłając jednocześnie
wiadomość do centrali z współrzędnymi GPS, prędkością i ew. zdjęciem
drogi coby wybryki mogły być łatwo wychwycone.
Mateusz
-
8. Data: 2020-10-01 14:59:33
Temat: Re: Kaganiec
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:20201001130253.76f37159@mateusz...
2020-10-01 o 03:40 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
>> --Jednak ,,inteligentne" i ,,wymuszające" ograniczniki prędkości
>> działające także na obszarze zabudowanym - to coś nowego.
>
>> dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba
>> napierdalac suwerena az to zrozumie :-)
>Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
>legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.
A my nie czekamy :-P
J.
-
9. Data: 2020-10-01 17:23:05
Temat: Re: Kaganiec
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 01.10.2020 o 12:49, K pisze:
>> --Jednak ,,inteligentne" i ,,wymuszające" ograniczniki prędkości
>> działające także na obszarze zabudowanym - to coś nowego.
>>
>> dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba
>> napierdalac suwerena az to zrozumie :-)
>>
>
> Zawsze znajdzie sie debil ktory pojedzie w zabudowanym 120kmh albo
> najebany.
No i co z tego? Na drogach zawsze giną ludzie, co nie znaczy ze można
zapiedalać. Zresztą w miastach ograniczenia są też z powodu hałasu,
przepusowości (tak zapierdalactwo nie sprzyja przepustowości) czy w
końcu wygody mieszkańców (tak żeby dało sie z przejścia skorzystać). W
końcu należy pamiętać, że ograniczenie niekoniecznie musi wynika z
maksymalnej prędkości z jaką się z zakrętu nie wylatuje, a na przykład z
braku widoczności co za zakrętem. Ogólnie mówiąc wiele ograniczyń ma
sens, gdzieś 1/3 nie - częściowo dla tego, że są zbyt niskie, częściowo
dla tego, że moim zdaniem jak kierownik widzi jaki zakręt to niech
jedzie jak umie - bez sensu stawianie 30 na ślimaku jak go całego widać
- najwyżej jak ktoś uważa że znak to minimalna to barierkę pocałuje.
> Pamietajmy, ze srednia wieku aut jest taka, a nie inna i zanim
> debil dostanie we wladanie auto z takim ogranicznikiem moze minac ze 30
> lat. Wczeszniej Vateusz zbuduje siec drog ekspresowych i tam sie
> przeniesie duza czesc ruchu, wliczajac rajdowcow.
Zeby zapierdalać, to trzeba nie mieć przed sobą takich co jadą zgodnie z
ograniczeniem. Już 20% takich z kagancem skutecznie utemperuje
zapierdalanie po zabudowanym na krajówkach i w miastach przez sporą
część doby.
--
Shrek
-
10. Data: 2020-10-01 17:24:17
Temat: Re: Kaganiec
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 01.10.2020 o 14:59, J.F. pisze:
>> Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
>> legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.
>
> A my nie czekamy :-P
W sumie może być - i tam moto nie ma, a się przecisnę;)
--
Shrek