  • 211. Data: 2015-11-22 22:04:18
    Temat: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Zreszta co bede strzepil jezor:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawica

    AK

  • 212. Data: 2015-11-22 22:10:28
    Od: RW <b...@g...pl>

    On Sun, 22 Nov 2015 21:56:35 +0100, AK wrote:

    > Cos Ci sie calkiem pokrecilo (ja wiem ze wszedzie tak mowia w polskich
    > mendfiach, ale to _takie samo klamstwo_ jak krzyczenie na AKowcow
    > "faszisty polskie").

    Nic mi sie nie pokrecilo, a swoja wiedze o historii czerpie z ksiazek a nie
    z mediow, wiec zachowaj takie uwagi dla siebie.

    > NSDAP - NationalSozialistische Deutsche Arbeiterpartei Socjalistyczna

    No i? PZPR mial w nazwie "Robotnicza", duzo dla tych robotnikow zrobili?

    > partia pracy Np. Hitler nienawidzisl (sam byl niewierzacy - byl
    > okultysta)
    > i tepil Kosciol (wyobrazasz sobie prawice tepiaca Kosciol ?:)

    Oczywiscie, sa tez antyklerykalne odlamy prawicy. A Hitler nie zawsze byl
    sklocony z kosciolem, na poczatku traktowal go jako sprzymiezenca w walce
    z komunistami (ktorych faktycznie nienawidzil).

    > Nazywanie Hitleryzmu - prawica (czy zwlaszcza skrajna prawica to
    > niestety powszechna w Polsce/i nie tylko - totalna aberacja :)
    > Hitler doszedl do wladzy wlasnie na socjale.
    > Dlatego zyskal takie poparcie "spoleczne".

    Partie prawicowe moga miec rozbudowane programy socjalne. Np. CSU w
    Niemczech. Albo PiS w Polsce.

    RW

  • 213. Data: 2015-11-22 22:21:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 20:52, AK wrote:
    > Ja pytam o _Twoj_ kod, a nie kod Twojego pracodawcy.

    Mój kod jest kodem mojego pracodawcy. Są de facto dwa: kod który piszę
    zawodowo i mam umowę z pracodawcą, oraz kod który piszę prywanie i
    zamierzam go spieniężyć. Oba nie są na widoku publicznym i nie będą
    chyba że pracodawca się zgodzi. W tym drugim przypadku się nie zgodzi na
    pewno, a w pierwszym pytaj.

    > Tez sie nigdzie i nigdy chwale nie moim/zastanym kodem
    > moich pracodawcow (mimo ze dosc czesto byl w pelni odseparowany
    > od zastanego). No wiec ? Pochwal sie.
    > Przeciez to nie boli.

    Nie. Powody są oczywiste dla kogoś kto pracuje w korpo i podpisał
    stosowne papiery. Nie udzielam się w OS, ludzie w moim wieku mają
    róznież inne obowiązki jak rodzina.

    > To nieprawda, ze PHP bardzo kiepskie.
    > Oczywiscie nie dorownuje IMHO Pythonowi, ale jest calkiem przyjemnym
    > jezykiem.

    Nie jest. Ma wady w postaci składni, choćby te denne !== z wklejki.
    Choćby niedeklarowane zmienne przez co jakość dostaje po mordzie od
    literówek. Chaotycznie rozwijany ze standardową bibliteką robioną na
    kolanie. Nie, nie jest przyjemny. Niczym nie zachwyca. Nie wymienileś
    ani jednej zalety tego języka. Wymieniłes tylko debilne ograniczenie
    sprzętowe. Trudno.

    > No a o ORMach i bazach danych sie wypowiadasz ?
    > O nich duzo wiesz ?

    O nich wiem wystarczająco aby znać ich budowę, zalety i wady. Jak
    rownież kiedy ich nie stosować. Szkoda że przekonalem sie na własnej skórze.

    > Racja. Wreszcie parser napisali recznie (wczesniej byl to plik yacca,
    > ogromny chyba 5 albo 0.5MB nie pamietam).
    > Dlaczego go przepisali ?
    > Co bylo przyczyna (w jezyku, w jego skladni) ze to taki trudny
    > problem ? Pamietasz ?

    Nie. Nie mam w zakresie hobby śledzenia zmian w parserze gcc. Sorry.

    > E no.. Najwieksza polska firme softwarowa (wlasciwie juz korporacja)
    > (a po czesci europejska - Europa Wschodnia) nalezy jednak nieco poznac.
    > Chocby ogolnie.
    > PS: A wiesz, ze Asseco powstalo w tej mojej "gluchej puszczy" (Rzeszow)
    > i wcale nie "z wągla" ?

    No i co z tego wynika? Coś to udowadnia, jakąs tezę może?

    > No tak..
    > Po pierwsze. Mylisz sie bardzo. Nawet dawne Asseco to "nie tylko"
    > bazy danych.

    "to głównie bazy danych". Tam nie ma słowa "tylko". Masz urojenia i to
    na odległosci 3 linijek.

    Nie wątpię. Ale nie widzę powodu aby pracować w firmie ktora nie dośc że
    robi projekty co chwile nowe to jeszcze w dużej mierze bazodanowe. Po
    prostu nie chcę. Czy mogę nie chcieć? Pozwolisz?

    > Po drugie: Jesli nie lubisz baz to dlaczego sie wypowiedasz na temat ORM
    > itp?

    Ponieważ *właśnie* dlatego nie lubię baz danych bo musiałem użyć ORMów i
    przekonalem się jak dalece od koncepcji bywają implementacje.

    > "Nielubienie" to podejscie emocjonalne. a nie inzynierskie.
    > Implikuje zasadnicze bledy w ocenie (ORM , baz danych itp).

    Nie. Ty nie lubisz C++ więc implikuje to wiele różnych rzeczy. Ja nie
    lubie karkówki więc ... a z resztą. Jestesmy ludzmi i możemy czegoś nie
    lubić. To oznacza unikanie zagadnień przez świadome wybieranie pracy.

    > No czy w/g Ciebie moge sie choc "nieco" uwazac za prekursora (a
    > przynajmniej
    > probujacego nim byc:)

    Kto Ci to zabiera? Bądź sobie prekursorem.

    > Tego nie wiem. Mozna domniemywac, ze tak jest jezyki dzialaja :)

    To niewystarczające. PHP jest przykładem że jesli coś dziala nie musi
    być dobrze zaprojektowane. PHP nie był zaprojektowany. Był i jest pisany
    ad-hoc.

    > Tak? Ani niby _co_ gwarantuje ze taki Hibernate nie umrze ?

    Nic nie mowie o zakończeniu aplikacji. Mówie to *testach*. O ich braku
    konkretnie, a źródło wiedzy siedzi na Arubie i popija drinki z
    parasolką. Sorry, codzienność w korpo to fatalna dokumentacja do
    fatalnego kodu i znakomicie zredagowane opisy hello worldów.

    > Hibernate jest przeciez na GPL

    Na LGPL.

    > i jesli autorom sie znudzi (albo
    > zywczajnie zejda

    Zazwyczaj projekty które są na LGPL mozna rozwijać dalej wewnętrze jak
    juz padnie ostatni pryszczaty nastolatek w zaprzęgu. To pewna poduszka
    pozwalająca na amortyzację i daje czas na zmianę technologii.

    > W przypadku gdy firma zwyczajnie sprzedaje jezyk jako czesc softu
    > to juz prawnicy klientow jej wytlumacza ze lepiej jednak tenm jezyk
    > wciaz supportowac

    Nie. Mam prosty przykład z podworka: pewna forma zrobiła kluczowy
    kawalek softu i dostarczała biblioteki binarne. Padła. Nikt ich nie
    kupił. Nastapiła rewolucja do 64 bitow i mamy śliczne vendor lock-in.
    Zagadnienie jest nietrywialne i nie da się go w rok wymienić. Można
    tuptać noga ale nikt nie chciał kontynuować ich softu.

    > Sorry, ale to jest jakis kompletnie dla mnie niezrozumialy belkot.
    > Wytlumacz _normalnie_.

    Po stronie agorytmicznej masz np. forward iterator na krotki. To
    powoduje że istnieje pewien charakterystyczny sposob użycia i
    cacheowania ktory pozwala na zwiekszenie wydajności, zajętosci pamięci
    czy czego tam w *tym* przypadku użycia *tego* iteratora. Np. można
    czytać dane w osobnym wątku bo wiadomo jakie beda potrzebne i kiedy.

    Po stronie języka zapytań bazy masz już raczej indeksy i nie ma tam
    wiedzy czy zaraz ktoś nie zapyta o indeks K-1. Tam jest mało wiedzy o
    algorytmie. Są zapytania ad-hoc.

    Więc albo sam zaimplementujesz tą wiedzę po stronie zapytania albo
    dostajesz glupi cache który trzyma w pamięci krotki które nigdy już nie
    zostaną odczytane.

    Pewnie że wyrażenie swoich koncepcji przez pobranie forward iteratora na
    dane może zostać olane przez orma. I o dziwo hibernate mnie olewał, choć
    może nie w takich trywialnych przypadkach. Trudno, nie ma perfekcyjnego
    środowiska.

    ORMy miały m.in. rozwiązać problem "o co mu chodzi" w sposób optymalny.
    Nie rozwiązały, a czasem rozwiązały wręcz odwrotnie. Nie wiem czy to
    wina w koncepcji, ale przypuszcam że raczej w implementacji. Szersze
    doświadczenia miałem tylko z Hibernate. Może coś się zmieniło w
    ostatnich 6 latach, nie wiem.

    > Kolejny belkot.
    > Poza tym skladnia to "lukier" zaledwie.

    Nie. To źródło bugow. Choćby rozluźniona kontrola typów i = == ===.
    Jeśli twierdzisz że składnia nie ma znaczenia to wszystkie jezyki
    imperatywne beda w jakimś stopniu takie same. Jednak z jakiegoś powodu
    ludzie wybierają różne do różnych zastosowań.

    > Ona wcale nie decyduje o jakosci jezyka.

    Jest jednym z czynników decydujących np. o ilości bugów per linia albo o
    czytelności, czy możliwości refaktorowania. To całkiem sporo. Dla duzych
    i dlugich projektów może być to istotne. Np. C++ ma obleśnie słabe
    możliwości refaktorowania automatycznego. C# znacznie większe. A oba
    różnią się tylko "lukrem", nie?

    > BYLY malo popularne koles. Po prostu tak bylo (do dzis wlasnie w C++
    > wzroce projektowe sa wciaz malo popularne)

    Musze więc poprosić o statystykę. w 2002 roku to było gdzieś
    przynajmniej 15 lat od spisania. Nawet głupia java była projektowana z
    wzorcami w tle. Nawet głupi stl miał wzorce, choć możesz narzekać że
    kiepskie. Wszystko i wszedzie mialo wzorce statystycznie patrząc. Choc
    może nie biorę pod uwagę php. Ale one były wszedzie. Jesli nawet MS je
    implementował to juz naprawdę musieli to wcześniej robić wszyscy.

    >, ai zis vczresto spotykam
    > kod (gloownie w Javie) gdzie scisle i bezkrytyczne trzymanie sie
    > tzw "wzrorca projketowego" powoduje ze kod staje sie sieczka.

    No i co z tego. Ktoś przegina w druga stronę. Dzień jak codzień.

    > Tzw. wzorce projektowe _wcale_ nie sa panaceum i maja tez wiele wad
    > (nawet MVC ie jest idealny, niekieedy wprost kladzie performance) .
    > Poza tym nie zbaczaj porymitywnie z tematu: mowa byla o _ORM_ach
    > a nei MVC.

    Sam zacząłeś o MVC i mi zarzucasz prymitywizm zbaczania? Chyba już późna
    godzina.

    Ponadto co znowu uzasadnisz? Że zorce sa złe czy dobre czy generujesz
    ascii dla sportu?

    > No ale czym? _Konkretnie_ w czym ?

    A jaki jest problem? I dlaczego wymaga bezustannego serializowania stanu
    do bazy danych? I czy tego wymaga czy mi się tylko wydaje? Ile ma
    kosztowac? Jaki zespól? Zakładasz że wybieranie technologi polega na
    dwoch linijkach płytkiego opisu i jednej wklejce na necie?

    > Przypominam, ze byl to rok 2002 i na serwerze tylko perl, tcl , i php i
    > bash.
    > W czystym CGI (chocby i w bash:)?

    Pytanie brzmi: po co serializujesz stan obiektu i jak czesto to robisz.
    Jesli robisz to często to jest to powód dla ktorego PHP nie powinien się
    tam pojawić jako że to jest z grubsza technologia wymagająca w kółko
    serializacji i deserializacji. Zdecydowanie przy duzej ilości danych
    pojawiłby się dedykowany serwer. Ponieważ kupowaliscie serwer w
    BurkinaFaso to nie mozna było zmienić zawartości serwera, to zrozumiałe.
    Ta .. ponieważ nic nie wiadomo to nic nie wiadomo.

    > Reszta klas (a jest ich kilkadzisiat w handlerow i Views kilkaset)
    > jest obslugiwana pdobnie. Ilosc nic tu nie wnosi.
    > No wiec w czym ?

    Dalej nic nie wiadomo. Szczegolnie nie wiadomo skad mieliście serwer na
    ktorym, zakladam, byly powazne rzeczy i jednoczesnie z jakiejś znienanej
    przyczyny PHP był jedyna odpowiedzią. Jakaś ściema. W 2002 byłem w
    stanie wynajść shelowy serwer w dowolnym miejscu jakie chciałem. Wiem bo
    wynajmowałem. Nie była to maszyna wirtualna, ale pozwalała mi postawić
    dowolny serwer jaki zdołałem na niej skompilować. I nie miała łaczności
    przez modem tylko przez gruby kabel sądząc po megabitach. 2002 rok to
    już całkiem normalne usługi.

    > Kompletnie nie rozumiem.

    Niemożnośc łatwego i automatycznego testowania kodu raczej przekresla
    profesjonalizm. W twoim wypadku wydaje się że kod da się testować
    wyłacznie na docelowym engine wiec testowanie (o ile istniało) odbywa
    się na wskroś wszystkich warstw. Kiepsko. Da się, pewnie. I tylko tyle.

    > To nie zadna baza danych tylko prymitywne storage typu key:value.

    Nie. To baza od której wymagam bardzo duzej wydajności przy zapisie
    ponieważ dane przylatują z predkością niewiele mniejszą od prędkosci
    dysku a system jest RT. Nie ma tam relacji key:value, jest wiele
    strumieni i dużo kłopotów z prędkościa.

    > j/w . Zwykle key:value

    Nie. coupling danych jest nietrywialny. Dlatego jest przenoszony na
    warstwę wizualizacji i warstwę zapisu, dynamicznie balansując.

    > Uuu ! Rewelka ! To mi powiedz jaki to ORM :)

    Kika wyrazów dalej napisalem że nie uzywam ORM. Oczywiście możesz
    ciągnąc temat dalej, nie zwracaj uwagi na to co ktoś pisze.

    > Zarzucales mi przecie ze "dojrzalego ORMa niby go nie zastosowalem:)

    Nie zarzucam nic o "dojrzałym ormie" a jedynie o jakims ormie. Zarzucam
    użycie PHP i wprost pisanie w kodzie zapytań SQL like. I to wszystko z
    powodu niedostępności w Polsce komputerów z czymś więcej niż goły php w
    18^M^M2002 roku.

    > Teraz sie placzesz i probijesz zejsc na "boczne sciezki".
    > To nie ze mna . Nie jestem lemingiem.

    O patrz, zupelnie jak z pół świata c# o ile jeszcze pamiętasz. Taka
    maluteńka hipokryzja.

    > Jaki wyjatkowy ? Czyba w Twoim czerepie :)
    > _Gdzie_ stwierdzilem ,ze jest wyjatkowy?., Cytat synek/dowod :)

    Nigdzie. Żebrasz jednak o docenienie jego porządności napisania. No ale
    on wygląda tak samo jak 99% kodu który oglądam na codzień. Mam poglaskać
    po głowie i powiedzieć "tak, bardzo ładnie"? OK. Tak, bardzo ładnie.
    Moving on.

    > A co powiesz o tym bardziej powaznym (parsingi) czy grafika (Fortran).
    > W sensie "porzadnosci" kodu i w ogole podejscia ?

    Nic. Nie obchodzi mnie to. Fortrana znam wyłacznie read only a parsing
    nie jest moja dziedziną. Ale oczywiście nie ma sprawy skoro tego
    oczekujesz: "Tak, bardzo ładnie". Moving on.

    > Ba! Czy widzailem :)? Ja mam na sumieniu kilka (chyba 3) coding styles
    > dla takich wlasnie borokow jak Ty :)

    Interesujące. Dlaczego borokow?

    > Wali Ci juz calkiem:) Ten kod byl po to aby Ci udowodnic
    > ze PHP _nie jest_ fatalnym jezykiem.

    Nic nie udowodnił. Mission failed. Wczoraj był tak samo fatalny co
    dzisiaj. Ma tak samo chaotyczną biblotekę standardową jak wczoraj. Ma
    tak samo popsute operatory co wczoraj. Jest tak samo niekompatybilny sam
    ze sobą jak wczoraj. Nie ma żadnych zalet w stosunku do czegokolwiek
    poza brainfuckiem. Nie jest persistent, każda sesja zwiazana z www musi
    się deserializować. Itd itp. Internet jest zbiorem narzekań na php,
    najczęsciej na forach napisanych w php.

    > O curwa ! Zostaw tego Tcl-a w spokoju.
    > To drobiazg pokazujacy ze COM/ActiveX da sie uzywac _rowniez_ w Tcl-u :).

    W TCLu da się wszystkiego używać wliczając w to rzeczy których autorzy
    nie wymyslili. No i? Co to udowania? Komu udowadnia? Zwiekszasz celowo
    entropie internetu?

    > Tak? A umiales do dzisiaj dobrac sie do np. Worda dynamicznie poprzez
    > ActiveX ?

    Nie wiem. Kiedys, chwile po studiach, napisalem system "składu tekstu"
    na bazie fop, xmla/xsla i VisualBasica a potem javascriptu (cscript) i
    kilku innych narzędzi. Dobierałem się tam do komponentów Worda sterując
    jego edytorem ,ale nie wiem czy to jest to o co pytasz. Głownie dlatego
    że nie wiem po co pytasz i jaki ma to zwizek z czymklolwiek. Sterowałem
    też CorelDRAW, czy to się liczy i czy coś wygrałem?

    > Przeciez w C++ to jest niemozliwe (nie ze zupelnie neimozliwe,
    > ale nie w ten sposob/w pelni dynamicznie).

    Ufff, nastepny strzał nie wiadomo w kogo i po co. A co to ma znowu
    udowaniać?

    > Dlaczego zabawne ?
    > Twierdzisz, ze w Clipperze nie da sie porzadnie napisac edytora graficznego
    > typu Paint ?

    W każdym języku turing complete da się to zrobić zapewne. Teraz
    przedstaw proszę jakiś argument że warto to zrobić w Clipperze a
    nastepnie chwalić się tym na grupie inny niz entropia.

  • 214. Data: 2015-11-22 22:27:42
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "RW" <b...@g...pl> napisał:

    > Nic mi sie nie pokrecilo, a swoja wiedze o historii czerpie z ksiazek a nie
    > z mediow, wiec zachowaj takie uwagi dla siebie.

    A wiec czerpiesz z _bzdurnych ksiazek_ po prostu.
    PS: "Pokrecilo" nie bylo w zamiarze obrazliwe.
    Ot stwierdzeie faktu , bo nazywanie Hitlera prawicowcem
    to naprawde jest totalne przegiecie.
    Wiem tez jak kreca pod tym wzgledem i mendia i ksiazki
    (np.tez PRyLu prawice ukazywaly przynajmniej jako faszystow:).

    > No i? PZPR mial w nazwie "Robotnicza", duzo dla tych robotnikow zrobili?

    Tak. ale Hitler _naprawde_ duzo zrobil dla robotnikow i ogolnie "niskich warstw"
    (nie cierpie tego okreslenia).
    Przeciez to byl jego motor sukcesu i dojcia do pelnej wladzy.
    W tym zakresie byl lpszym socjalista (bo - paradoksalnie - slownym) niz cale
    PZPR czy KPZR

    > Oczywiscie, sa tez antyklerykalne odlamy prawicy.

    Powiem szczere, ze nie znam/kojarze zadnego.
    IMHO Kosciol (zasady wiary chrzescijanskiej - niekoniecznie stricte katolickiej)
    to "papierek lakmusowy" prawicowosci.
    Ktos kto odrzuca nauk Kosciola (choc wcale nei musi byc wierzacy:)
    to _napewno_ ie porawicowei (nawet jesli by sobie wyryl na czole
    PRAWICA JESTEM).

    > A Hitler nie zawsze byl sklocony z kosciolem, na poczatku traktowal go jako
    > sprzymiezenca w walce z komunistami (ktorych faktycznie nienawidzil).

    Dokladnie tak. Tak jak Putin traktuje cerkiew.
    Wylacznie instrumentalnie i dosc krotko.
    Potem pokazal "prawdziwe oblicze".

    > Partie prawicowe moga miec rozbudowane programy socjalne. Np. CSU w
    > Niemczech. Albo PiS w Polsce.

    Alez oczywicie. Dokladnie tak jest.
    Co absolutnie nie implikuje ze to Hitleryzm.
    Jeden punk wspolny nie implikuje "tozsamosci zbiorow".
    To zaledwie jeden _jedyny_ punkt wspolny.
    O dziwo wspolny (a w Pis wlasciwie tozsamy) takze z tzw
    "Nauka spoleczna Kosciola". Czy to implikuje ze Papiez to Hitler :) ?

    AK

  • 215. Data: 2015-11-22 22:33:06
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > zamierzam go spieniężyć. Oba nie są na widoku publicznym i nie będą chyba że
    pracodawca się
    > zgodzi. W tym drugim przypadku się nie zgodzi na pewno, a w pierwszym pytaj.

    Ani jakiejs probki takiej jak moje :)?
    No dajzesz spokoj :)

    Nie prowadziles nigdy wlasnej DG ? Nie masz czegos co
    nie jest az tak bardzo cenne :) a fajnie napisane ? No coz nie wierze.
    Ja prowadzielm wlasna DG jakies 7 lat, ale i tak sie sproro nazbieralo.

    PS: Cos mi tu "ie teges" tym Twoim kodem.
    Chyba zwyczajnie pekasz. Boisz sie _najmniejszej_ nawet krytyki.
    Smieszne i dziecinne :)

    AK

  • 216. Data: 2015-11-22 22:41:13
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie. Ty nie lubisz C++ więc implikuje to wiele różnych rzeczy.

    No tylko, ze ja spokojnie pisze produkcyjnie w C++ > 25 lat
    i zdazylem go sobie tak oswoic ze jego (naprawede) duze
    niedomogi w pelni zneutralizowac (np nie uzywam delete),
    a Ty nie lubisz PHP wiec dziecinnie nie dotkniesz _bo beeee_!.
    Smieszne dosc.
    To samo tyczy produktow Microsoftu.
    To juz nie smeszne, to aberacja.

    AK

  • 217. Data: 2015-11-22 22:41:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 21:06, AK wrote:
    > Synek, 10 razy ci odpowiadalem.

    Odpowiedzialeś że 2002 roku miałes dostep tylko do serwera z php. Albo
    robiłeś zaliczenie dla studenta albo listę dyzurow przy sprzataniu
    łazienki. Na każdy wiekszy projekt zanlazła by się maszyna z czymkolwiek
    co chcesz i podpięta gdzie chcesz za odpowiednie pieniądze. Jesli zaś by
    się nie znalazła to jesteś uwięziony. Deep shit lock-in. Koniec, jest
    tylko PHP. To bez wątpienia świadczy o dominacji jakości PHP nad resztą
    świata skoro nikomu na swiecie nie były potrzebne inne języki na webie.

    > _Gdzie_ ja napisalem ze to "szczyt moich osiagniec" ?

    Świadczy o tym bezustanne chwalenie sie co druga linijkę jakie to fajne.
    Wszyscy widzimy że to jest sciema, ale ja czasem dokarmiam trole.

    > Powtrzam jeszcze raz: dostepne jezyki na site/serwerze to byly: sh,
    > bash, tcl, perl i php

    Czy to był serwer konsekrowany? To mogło by wiele wyjaśnić. Albo
    certyfikowany może?

    > Skup sie na technikaliach.

    Technikalia sa takie że masz idiotyczny warunek brzegowy. Wygenerowało
    to idiotyczny język do rozwiązania problemu. Mamy idiotyczna dyskusję.
    Flame się pali, ale raczej w podczerwieni.

    > Zaistaluj sobie standardowe PHP4 i zobacz co ono udostepnia.
    > Zaistaluj sobie standardowy Perl zobacz co on udostepnia.
    > Zaistaluj sobie standardowe Tcl3.6 i zobacz co on udostepnia.
    > Masz jeszcze sh i bash.
    > Tyla. No i ? Co bys wybral ?

    apt-get whatever.

    Albo inaczej. Musisz polecieć w kosmos. Do wyboru masz tylko kubeł z
    pomyjami, ulotkę dowolnej partii politycznej i pół świata w C#. Co
    wybierasz? I masz tylko to! Co wybierasz? Tyla. No i ? Co byś wybrał?

    > Jednak znow na sile udowadniasz zes zwykly ciulik :)
    > Byl juz Zend i inne takie, ale _providerzy_ ich zwyczajnie
    > nie instalowali/udosteponiali. Panial wreszcie synek ?:)

    Tak. Na darmowych kontach. Profesjonalnych darmowych kontach,
    przepraszam. Zend to w ogole musiał być instalowany w głebokiej
    konspiracji i tylko na IP podzielnymi przez 15, tak pamiętam te czasy.

    Nie, nie paniał, koło 2002 roku mialem serwer z shellem i swobodą,
    płatny. Być może nawet to było wcześniej, koło 2000. Kupowany był bodaj
    w Niemczech.

    > No i podaj mi nazwe tego ORMa w PHP, ktory istnial w 2002.

    Nie istniał. Może istniał. Kogo to obchodzi skoro do wyboru jest kubeł,
    ulotka i połówka?

  • 218. Data: 2015-11-22 23:00:56
    Od: RW <b...@g...pl>

    On Sun, 22 Nov 2015 22:27:42 +0100, AK wrote:

    > Tak. ale Hitler _naprawde_ duzo zrobil dla robotnikow i ogolnie "niskich
    > warstw"
    > (nie cierpie tego okreslenia).

    Najwiecej dla korporacji ktore go popieraly. Nie bez powodu wielu
    przemyslowcow na calym swiecie (np. Ford w USA) bylo fanami Hitlera do
    wybuchu II w.sw. (ba, w USA nawet jeszcze do 1941 roku).

    > Przeciez to byl jego motor sukcesu i dojcia do pelnej wladzy.

    Nie. Motorem jego dojscia do wladzy byla przede wszystkim bardzo slaba,
    zmilitaryzowana demokracja Republiki Weimarskiej, niezaleczone ciagoty
    Niemcow do podbijania swiata i eksterminacji "ras nizszych" (przeciez
    swoje pierwsze ludobojstwo Niemcy zrobili jeszcze przed 1914 rokiem w
    Afryce), poczucie upokorzenia Traktatem Wersalskim i wiara w
    "Dolchstosslegende").

    No i w Europie w ogole klimat byl anty-demokratyczny. Przeciez w Polsce
    tez od 1926 roku nie bylo demokracji.

    > Powiem szczere, ze nie znam/kojarze zadnego.

    Prawica francuska. Wspolczesny konserwatyzm brytyjski jest obojetny na
    sprawy religijne (no ale oni w zasadzie mysla tylko o jednym - o forsie).

> [...]
    > JESTEM).

    > Dokladnie tak. Tak jak Putin traktuje cerkiew.
    > Wylacznie instrumentalnie i dosc krotko.

    Ale Wehrmacht do konca II w.sw. mial na paskach "Gott mit uns" ;-)

    > Alez oczywicie. Dokladnie tak jest.
    > Co absolutnie nie implikuje ze to Hitleryzm.

    Nikt nie mowi ze mialyby, ale ich obecnosc nie implikuje lewicowosci.

    RW

  • 219. Data: 2015-11-23 00:20:05
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "RW" <b...@g...pl> napisał:

    > Najwiecej dla korporacji ktore go popieraly.

    To bylo pozniej (bo na Hitlerze swietnie rozne korpo zarabialy,
    przemysl szalal itp).
    Jednak Hitler wyplynal na "zwyklych robolach" ktorym naprawde
    sie szybko polepszylo (wystarczy poczytac jak wygladaly Niemcy
    po I wojnie Swiatowej.
    Kociol. Wiele patryjek - wtym skrajnie lewackich.
    Wlasciwie toralna zapasc gospodarcza i jako panstwo.
    Wlasciwie totalny rozklad.
    To bilo zdecydowanie wlasnie w wartswy nizsze.
    To one "wyniosly" Hitlera do wladzy i to wbrew
    czesci establishmentu (prawicy niemieckiej wlasnie
    - slabej jak cholera).

    Uuu. Zbliza sie polnoc wiec czas na mnie.
    Tak jak obiecalem daje sobie juz spokoj w usenetem
    w tym wcieleniu (a w nastepnym zamierzam byc przynajmniej
    Gatesem:).
    O tym o co mi glownie ostatnio chodzilo (kondycja
    "polityczno/spoleczna" 30-40latkoww IT) wiem juz chyba wsio,
    wiec moj prywatny glowny cel zostal osiagniety.
    Innym (ale jak gdyby przy okazji) celem bylo przekazanie
    (fakt bardzo czesto niezgodnie z tematyka grupy:) kilku
    faktow i kilka prob "wyprostowaia" tych ujawnonych
    tu rowniez skrajnych klamstach/nieprawdach
    o polityce/partiach, Polsce itp

    Tak naprawde to pisalem glownie dla tych "milczaco/czytajacych"
    bo licze na to ze sami wyrobia sobie zdanie na poruszane
    tematy, na przestrzeni tych chyba 15 lat zdecydowanie
    w wiekszosci (mysle ze w 98% :) stricte techniczne -:).
    Nigdy nie liczylem ze przekonam/"nawroce" wszelkich "Atatollahow"
    czy "glazy" typu np. Kviat, Sector van Skijlen itp.
    Oni sluzyli _zawsze i wylacznie_ jako zwykłe (niezbedne
    w naprawde ostrych dyskusjach) narzedzie/przeciwwage.
    Dzis musze ich jednak serdecznie przeprosic za tak instrumentalne
    traktowanie. Nie bylo to ładne..;)

    Trzymaj sie w tej Anglli i dzieki za wszelkie (te, przeszle i
    zaprzeszle:) dyskusje tu i gdzie indziej.

    Te same podziekowanie dla wszystkich bez wyjatku
    poznanych (i niepoznanych) uzytkownikow usenetu.

    Mimo wszystko (mowie ogolnie o wszytskich latach) bylo milo i ciekawie :)
    Powodzenia, zdrowka, i wszelkiej pomyslnosci Wam zycze.

    AK
    I tu na koniec chcialem sie grzecznie przedstawic/ujawnic - byloby ladnie -
    ale.. jednak nie. Powiedzialem na przestrzeni tych kilku lat
    chyba kilka rzeczy za duzo (mysle o firmach a nie pojedynczych osobach).
    Zdecydowana wiekszosc i tak mnie zna, ale "oficjalnie" niech
    zostanie NN, a raczej AK :).
    Czołem Młodzieży! :)

  • 220. Data: 2015-11-23 00:49:10
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "RW" <b...@g...pl> napisał:

    > Nie. Motorem jego dojscia do wladzy byla przede wszystkim bardzo slaba,
    > zmilitaryzowana demokracja Republiki Weimarskiej, niezaleczone ciagoty
    > Niemcow do podbijania swiata i eksterminacji "ras nizszych"

    Nie badzo sie zgadzam. "Faktograficznie" oczywiscie masz 100% racji,
    ale pozostane chyba przy swoim przekonaniu.

    > No i w Europie w ogole klimat byl anty-demokratyczny.
    > Przeciez w Polsce tez od 1926 roku nie bylo demokracji.

    Lepsze to bylo jednak (bom Pilsudczyk) niz wczesniejsza
    anarchia polityczna grozaca niechybnym wpadnieciem znow w lapy sovieta.
    Jest kilka rzeczy ktorych mozna sie wstydzic.
    Np. potraktowanie Hallerczykow, spalenie cerkwi 1938 itp itd.
    Z Berteza Kartyska nie poddam sie ogolnemu lewicowemu potepieniu.
    Widzialem statystyki zamachow/rozbojow/przestepstw/prowokacji.
    w ichniejszej Polsce. Chyba 80% to roznego rodzaju parie lewackie,
    Trzeba pamietac ze OUN tez oszalal (zabojstwo ministra spraw wewnetrznym).
    PS: Nawet dzis malo kto (poza historykami) zdaje sobie sprawy jak rozbudowana
    i skuteczna byla wtedy w Polsce agentura soviecka - glowny motor
    - oczywiscie glownie posrednio (finansowanie/kasa, wplywy) tychze.

    > Prawica francuska.

    No zwyczajnie na to nie wpadlem.
    Jakos nie moge (mentalnie) uwierzyc ze cokolwiek francuskie
    moze byc chrescijanskie/katolickie :)) (a to warunek prawicy)

    > Wspolczesny konserwatyzm brytyjski jest obojetny na
    > sprawy religijne (no ale oni w zasadzie mysla tylko o jednym - o forsie).

    No dokladnie. Tylko kasa, a "przywieszka" prawicowa to tylko
    "pic dla gawiedzi" (w USA tez podobne odszczepy sa od dawna).

    > Ale Wehrmacht do konca II w.sw. mial na paskach "Gott mit uns" ;-)

    A jasne :) Tylko zza tego "Gott mit" ogon diabla wystawal
    /A wiesz mialem w rece cus takiego. Nie moje:).
    Pewnego ciula na Slasku co na dyskotece tym szpanowal - lata 70/80te/,
    Musialem mu to zdjac z dupy.

    > Nikt nie mowi ze mialyby, ale ich obecnosc nie implikuje lewicowosci.

    Oczywiscie. Tez prawda.

    AK