    From: "AK" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Date: Sun, 22 Nov 2015 22:27:42 +0100

    Użytkownik "RW" <b...@g...pl> napisał:

    > Nic mi sie nie pokrecilo, a swoja wiedze o historii czerpie z ksiazek a nie
    > z mediow, wiec zachowaj takie uwagi dla siebie.

    A wiec czerpiesz z _bzdurnych ksiazek_ po prostu.
    PS: "Pokrecilo" nie bylo w zamiarze obrazliwe.
    Ot stwierdzeie faktu , bo nazywanie Hitlera prawicowcem
    to naprawde jest totalne przegiecie.
    Wiem tez jak kreca pod tym wzgledem i mendia i ksiazki
    (np.tez PRyLu prawice ukazywaly przynajmniej jako faszystow:).

    > No i? PZPR mial w nazwie "Robotnicza", duzo dla tych robotnikow zrobili?

    Tak. ale Hitler _naprawde_ duzo zrobil dla robotnikow i ogolnie "niskich warstw"
    (nie cierpie tego okreslenia).
    Przeciez to byl jego motor sukcesu i dojcia do pelnej wladzy.
    W tym zakresie byl lpszym socjalista (bo - paradoksalnie - slownym) niz cale
    PZPR czy KPZR

    > Oczywiscie, sa tez antyklerykalne odlamy prawicy.

    Powiem szczere, ze nie znam/kojarze zadnego.
    IMHO Kosciol (zasady wiary chrzescijanskiej - niekoniecznie stricte katolickiej)
    to "papierek lakmusowy" prawicowosci.
    Ktos kto odrzuca nauk Kosciola (choc wcale nei musi byc wierzacy:)
    to _napewno_ ie porawicowei (nawet jesli by sobie wyryl na czole
    PRAWICA JESTEM).

    > A Hitler nie zawsze byl sklocony z kosciolem, na poczatku traktowal go jako
    > sprzymiezenca w walce z komunistami (ktorych faktycznie nienawidzil).

    Dokladnie tak. Tak jak Putin traktuje cerkiew.
    Wylacznie instrumentalnie i dosc krotko.
    Potem pokazal "prawdziwe oblicze".

    > Partie prawicowe moga miec rozbudowane programy socjalne. Np. CSU w
    > Niemczech. Albo PiS w Polsce.

    Alez oczywicie. Dokladnie tak jest.
    Co absolutnie nie implikuje ze to Hitleryzm.
    Jeden punk wspolny nie implikuje "tozsamosci zbiorow".
    To zaledwie jeden _jedyny_ punkt wspolny.
    O dziwo wspolny (a w Pis wlasciwie tozsamy) takze z tzw
    "Nauka spoleczna Kosciola". Czy to implikuje ze Papiez to Hitler :) ?

    AK