  • 11. Data: 2015-02-11 10:41:38
    Temat: Re: [OT] Stary IBM T40 i dysk
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2015 00:34:07 +0100, JoteR napisał(a):

    > Jak i 99 % użytkowników komputerów. Ja od kilkudziesięciu lat dłubię w
    > pecetach i 2 (słownie: dwa) razy miałem okazję odtworzenia systemu z
    > obrazu - notabene zrobionego kilka minut wcześniej w przewidywaniu takiej
    > potrzeby (taśmowych instalacji korporacyjnych z obrazu nie liczę). A teraz:
    > jaki promil użytkowników komputerów robi taki obraz i w dodatku wie, jak go
    > odtworzyć? Jaki ułamek z tego promila robi go na tyle często, aby ów obraz
    > był w miarę aktualny?

    U mnie robi sie "sam" co 14 dni ;-)

    > Ten dogmat o małej partycji systemowej miał może swój
    > sens w czasach Windows 9x, gdy instalacja była czasochłonna a czasem
    > wymagała rzeźbienia, a także można było z grubsza oszacować ilość
    > potrzebnego na system miejsca, ale już od czasów XP zaczęło mijać się to z
    > celem. Komputery zaczęły być na tyle szybkie, że instalację dało się zrobić
    > nie dopiwszy kawy (pomijam spieprzony mechanizm aktualizacji),

    Tylko, ze problem nie jest w stawianiu systemu a stawianiu softu. U mnie to ze 3 dni
    rzezby.

    > dyski na tyle pojemne, że ścibolenie każdego megabajta przestało się opłacać, do
    tego
    > doszły mechanizmy przywracania systemu i instalacji naprawczej, nie mówiąc
    > już o tym, że XP był wyjątkowo idiotoodporny w porównaniu z wcześniejszymi
    > wersjami. Ja dzisiaj tego dogmatu o potrzebie kiszenia się na sztucznie
    > okrojonej partycji po prostu nie kupuję, przynajmniej w odniesieniu do
    > Windows od XP w górę.

    Zas sama wielkosc partycji nie ma znaczenia, odpowiednim narzedziem kopie mozesz
    zrobic
    tak, by byla mozliwie najmniejsza. Mozesz pominac niepotrzebne katalogi, robic kopie
    przyrostowa/roznicowa, etc.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2015-02-11 12:26:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "R.e.m.e.K" napisał:

    > U mnie robi sie "sam" co 14 dni ;-)

    Usenetowicze nie są zwykłymi użytkownikami ;->

    > Tylko, ze problem nie jest w stawianiu systemu a stawianiu softu.
    > U mnie to ze 3 dni rzezby.

    Jak wyżej, a dodatkowo:
    97 % gospodyń z Gdańska używa w zasadzie tylko przeglądarki.

    > Zas sama wielkosc partycji nie ma znaczenia,

    M.in. dlatego nie rozumiem tej prawdy objawionej o konieczności
    przeznaczania dysku/partycji o mikroskopijnej pojemności na system. No
    chyba, że ktoś "musi mieć" SSD ;->

    JoteR

  • 13. Data: 2015-02-11 13:44:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-10 o 23:45, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > dzięki temu łatwiejsze staje się ewentualne odrestaurowanie Win-dy... No cóż, ja
    > tam jestem w tej mierze zwyczajnym laj-konikiem ;)

    Racje ma ale.
    Zwykły użyszkodnik instaluje z automatu wszystko na ustawieniach
    domyślnych dzięki czemu za moment ma pusty wielki dysk na dane i
    zapchany systemowy.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2015-02-11 14:00:39
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-02-11, o godz. 12:26:59
    "JoteR" <j...@p...pl> napisał(a):

    > Jak wyżej, a dodatkowo:
    > 97 % gospodyń z Gdańska używa w zasadzie tylko przeglądarki.

    Dziwne. Bo moje 97% gospodyń z Gdańska używa przeglądarki, pakietu
    biurowego (chyba najczęściej edytora tekstu a potem arkusza
    kalkulacyjnego) i jakiegoś programu do fotek/filmów z kamery/aparatu.
    Plus Pasjansa. ;-)

    Zdrówko

  • 15. Data: 2015-02-11 14:39:00
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał:

    > Dziwne. Bo moje 97% gospodyń z Gdańska używa przeglądarki, pakietu
    > biurowego (chyba najczęściej edytora tekstu a potem arkusza
    > kalkulacyjnego) i jakiegoś programu do fotek/filmów z kamery/aparatu.

    Większość z tego dostaje z tzw. dobrodziejstwem inwentarza, a instalacja
    nawet legalnego (o święta naiwności!) MS Office nie trwa raczej 3 dni. BTW:
    nie wymieniłeś klienta pocztowego - poczciwe gdańszczanki wolą interfejs
    webowy? ;->

    > Plus Pasjansa. ;-)

    O, i tu może być faktycznie problem, bo Pasjans z Windows 7 IMHO nie nadaje
    się do użytku, więc znalezienie sensownego zamiennika może tyle potrwać ;->

    JoteR

  • 16. Data: 2015-02-11 22:01:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    (c)RaSz wrote:
> [...]
    > dzięki temu łatwiejsze staje się ewentualne odrestaurowanie Win-dy... No cóż, ja
    > tam jestem w tej mierze zwyczajnym laj-konikiem ;)

    Widocznie uczył się w czasach DOSa i Windows 3.11 - wtedy takie
    podejście miało sens.

  • 17. Data: 2015-02-12 06:20:26
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Dlaczego i jakiej wielkości? Tylko bez legend o łatwości robienia i
    > odtwarzania obrazu, proszę.

    Chodzi o to, że dysk sytemowy jest w ciągłym ruchu, co powoduje jego naturalne
    zużycie. Natomiast dyski z danymi są angażowane znacznie mniej (jeśli są
    traktowane jako magazyn). I w takiej sytuacji jeśli padnie dysk
    ogromnogigabajtowy to stracimy oprócz systemu również masę danych. Natomiast
    awaria małego dysku z systemem to mały problem. Tyle,że obecnie nie produkuje
    się małych, szybkich HDD, a dostępne małe to raczej powolne starocie. Można
    jednak z tym żyć.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-02-12 06:30:09
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał:

    > Widocznie uczył się w czasach DOSa i Windows 3.11 - wtedy takie
    > podejście miało sens.

    Jakie podejście? Wygłaszacie swoje tezy i je udowadniacie. Nie ma to jednak
    wiele wspólnego z moim podejściem. A już przytyki personalne do tego, kto w
    jaich czasach się uczył to zwykłe chamstwo lemingozy. Proponuję argumentować ad
    meritum, a nie ad personam. Podejrzewam, że wielu z Was uczyło się na książkach
    napisanych przez tych z czasów DOS i 3.11. Czyba, że uczyliście się z książek
    napisanych przez siebie.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-02-12 06:34:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil k...@t...pl ...

    > Tyle,że obecnie nie produkuje
    > się małych, szybkich HDD,

    Alez oczywiście ze się produkuje.
    Nazywa się to SSD... :)

  • 20. Data: 2015-02-12 09:44:47
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-02-11, o godz. 14:39:00
    "JoteR" <j...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > instalacja nawet legalnego (o święta naiwności!) MS Office nie trwa
    > raczej 3 dni. BTW: nie wymieniłeś klienta pocztowego - poczciwe

    Od czasu gdy MS wydał Office 2003 dla studentów/uczniów a potem 2007 dla
    użytkowników domowych (chyba 3 albo 5 urządzeń mogło być na jednej
    licencji) gospodynie domowe dość mocno z nich korzystają. Rozmawiałem po
    koniec zeszłego roku na jednym z seminariów MS poświęconym Office 365 i
    Azure i handlowiec z MS twierdził że te wersje to sprzedały się w PL w
    ilości większej niż na rynek biznesowy. Niestety obecnie MS poszedł
    krok do tyłu jako główny pakiet na rynek domowy lokując Office 365
    Personal w subskrypcji rocznej. A ta to ~200PLN co roku. Drogo. Za ~400
    można mieć roczną subskrypcję dla 5 komputerów i 5 tabletów.

    Niemniej instalacja wersji pudełkowej i uaktualnienia. Z mojej
    obserwacji wychodzi że instalacja Win7 plus sterowniki do konkretnego
    komputera (jakoś wolę system bez crapware) plus Office plus antywir
    plus parę narzędzie (Adobe Reader, java, flash, coś do fotek, cos do
    zdalnej pomocy, alternatywna przeglądarka) plus dociągnięcie do tego
    aktualizacji to dzień trwa. Przy czym najwięcej trwa zassanie i
    instalacja aktualizacji do systemu i office.

    Da radę tego XP przenieść ;-)

    Zdrówko