  • 21. Data: 2015-03-11 18:44:48
    Temat: Re: [OT] Stary IBM T40 i dysk
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Kamil wrote:

    > Jakie podejście? Wygłaszacie swoje tezy i je udowadniacie. Nie ma to jednak
    > wiele wspólnego z moim podejściem. A już przytyki personalne do tego, kto w
    > jaich czasach się uczył to zwykłe chamstwo lemingozy. Proponuję argumentować ad
    > meritum, a nie ad personam. Podejrzewam, że wielu z Was uczyło się na książkach
    > napisanych przez tych z czasów DOS i 3.11. Czyba, że uczyliście się z książek
    > napisanych przez siebie.

    W czasach Windows 3.11, potem Windows 95 takie operacje jak reinstalacja
    systemu lub odtwarzanie systemu z obrazu były nagminne. Wielu fachowcom
    zostało to w głowach jak dogmat, że system trzeba reinstalować co jakiś
    czas, a przynajmniej odtwarzać go z obrazu.
    Nie wiem, jak u innych, ale u mnie XP-ek chodzi tak, jak go w 2006 roku
    zainstalowała fabryka Lenovo. Po drodze było tylko klonowanie na większy
    HDD. Windows 7 - od 2010 roku raz miałem okazję korzystać z funkcji
    punktu przywracania. Czyli w praktyce nie ma potrzeby robienia obrazu
    systemu i jego przywracania.

  • 22. Data: 2015-03-11 22:45:55
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > punktu przywracania. Czyli w praktyce nie ma potrzeby robienia obrazu
    > systemu i jego przywracania.

    W tym roku dwa razy przywracałem z backupu dysk systemowy z W8.1
    1. po zainstalowaniu poprawki KB3004365 - restart kończył się BSODem.
    2. Po zainstalowaniu KB3000850 - przestał działać winhlp32. Deinstalacja
    poprawki spowodowała to co w pkt.1
    Bez "Image for Windows" czekałaby mnie reinstalacja a nie 10 minut
    odtworzenia backupu.

    --
    marfi

  • 23. Data: 2015-03-12 08:36:37
    Od: " 666" <...@...6>

    Pytanie, czy robisz "image for Windows":
    * Codziennie?
    * Przed instalacją każdej poprawki?
    Nadpisujesz jeden obraz na drugi?

    -----

  • 24. Data: 2015-03-12 11:38:00
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    marfi wrote:
> [...]
    > poprawki spowodowała to co w pkt.1
    > Bez "Image for Windows" czekałaby mnie reinstalacja a nie 10 minut

    Do takich rzeczy świetnie nadaje się punkt przywracania systemu Windows.
    Współczuję problemów po aktualizacjach, sam jednak nie stwierdziłem tego
    typu problemów. Nie mam jednak Windows 8, ani 8.1 - najnowszy system,
    jaki mam to Windows 7.

  • 25. Data: 2015-03-13 08:36:56

    Po niektórych zmianach (np. próba przestawienia trybu pracy dysku na AHCI)
    system nie wstanie i obraz ratuje Twój czas.

    -----