    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Stary IBM T40 i dysk
    Date: Thu, 12 Feb 2015 09:44:47 +0100
    <20150211140039.020f3428@babcia-workstation>
    <54db5b7a$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia 2015-02-11, o godz. 14:39:00
    "JoteR" <j...@p...pl> napisał(a):

    > Większość z tego dostaje z tzw. dobrodziejstwem inwentarza, a
    > instalacja nawet legalnego (o święta naiwności!) MS Office nie trwa
    > raczej 3 dni. BTW: nie wymieniłeś klienta pocztowego - poczciwe
    > gdańszczanki wolą interfejs webowy? ;->

    Od czasu gdy MS wydał Office 2003 dla studentów/uczniów a potem 2007 dla
    użytkowników domowych (chyba 3 albo 5 urządzeń mogło być na jednej
    licencji) gospodynie domowe dość mocno z nich korzystają. Rozmawiałem po
    koniec zeszłego roku na jednym z seminariów MS poświęconym Office 365 i
    Azure i handlowiec z MS twierdził że te wersje to sprzedały się w PL w
    ilości większej niż na rynek biznesowy. Niestety obecnie MS poszedł
    krok do tyłu jako główny pakiet na rynek domowy lokując Office 365
    Personal w subskrypcji rocznej. A ta to ~200PLN co roku. Drogo. Za ~400
    można mieć roczną subskrypcję dla 5 komputerów i 5 tabletów.

    Niemniej instalacja wersji pudełkowej i uaktualnienia. Z mojej
    obserwacji wychodzi że instalacja Win7 plus sterowniki do konkretnego
    komputera (jakoś wolę system bez crapware) plus Office plus antywir
    plus parę narzędzie (Adobe Reader, java, flash, coś do fotek, cos do
    zdalnej pomocy, alternatywna przeglądarka) plus dociągnięcie do tego
    aktualizacji to dzień trwa. Przy czym najwięcej trwa zassanie i
    instalacja aktualizacji do systemu i office.

    Da radę tego XP przenieść ;-)

    Zdrówko