  • 141. Data: 2017-10-10 13:18:11
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 13:10, Shrek pisze:

    > NIe występują. Rozmawiamy o zupełnie absurdalnym przypadku, gdzie
    > przebieg pierwszeństwa miałby się zmieniać w zależnoiści od tego ,czy
    > światła działają. Takie rozwiązania w praktyce nie występują. A jak już
    > to pojedyncze przypadki, naprawiane zaraz po ich nagłośnieniu po
    > pierwszych dzwonach

    *Każde skrzyżowanie* ma zmienne pierwszeństwo, w zależności od tego, czy
    się świecą światła, czy nie.

    --
    Liwiusz

  • 142. Data: 2017-10-10 13:34:54
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2017 o 12:39, z pisze:

    > Dlatego tak ważne jest prawidłowe oświetlenie WSZYSTKICH użytkowników
    > drogi. Jeśli już zdecydowaliśmy się na świecenie w dzień  :-)

    A piesi?

    Shrek

  • 143. Data: 2017-10-10 22:30:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-10 o 09:49, Shrek pisze:

    > O to że przebieg tej drogi krajowej by się zmieniał gdy wyłącza się
    > sygnalizację świetlną:P

    Nic się nie zmienia w przebiegu dróg.

    > Ale wiesz, że nie mówimy o sytuacji gdy "swiateł nie ma"?

    No to nie wiem w czym problem.
    Ja go po prostu nie widzę,
    nie wiem czy to jakieś wymyślone skrzyżowania
    czy są takie gdzieś w realu czy nie ma,
    ale rozumiem, że to może komuś przeszkadzać czy intrygować.
    W sumie jakie to ma znaczenie? Żadne.

  • 144. Data: 2017-10-10 23:39:48
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 08.10.2017 o 14:39 Akarm <a...@w...pl> pisze:

    > Jak on śmiał jechać zgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym?

    Zwłaszcza zgodnie z artykułem 4. tegoż prawa...

    --
    SW3
    ----

  • 145. Data: 2017-10-11 00:50:16
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2017-10-05 21:00, Poldek wrote:

    > Gdyby wiedział, że wjeżdża na skrzyżowanie z drogą dla rowerów, na
    > którym pali się zielone dla rowerów, to by zwolnił i dokładnie rozejrzał
    > się w jedną i drugą stronę, zanim by wjechał na tą DDR.

    Po prostu pieprzysz i tyle. Pieprzysz jak jakiś ćwok co to w promieniu
    50km ma jeden przejazd dla rowerów, drogę zna na pamięć a natężenie
    ruchu ma rzędu 1 pojazd/godzinę.

    Ten filmik właśnie pokazuje jak wyglądają pobożne życzenia a jak
    rzeczywistość.
    Rzeczywistość jest taka, że koleś moim zdaniem jechał bardzo spokojnie i
    obserwował drogę. Według mnie dołożył wszelkich starań ze swojej strony
    (no jasne - jakiś jełop pewnie zaraz napisze, ze skoro to nie
    wystarczyło to mógł się zatrzymać a najlepiej wysiąść z pojazdu i się
    rozejrzeć lub w ostateczności poprosić kogoś o asystę - no ale czego
    wymagać od jełopa jak nie sprowadzenia sprawy do absurdu zamiast
    poszukiwania sprawdzających się rozwiązań).

    W przeciwieństwie do tego rowerzysta zachował się jak imbecyl bo inaczej
    tego nazwać nie można. Czy prawo daje mu przyzwolenie na takie
    zachowanie? Gro ludzi twierdzi tutaj, że tak.

    Ja uważam, że sąd (niezawisły i nie orzekający pod publiczkę) powinien
    mieć poważne wątpliwości co do tego kto był prawdziwym sprawcą
    zdarzenia. W zaistniałej sytuacji mandat dla kierowcy za
    nieprzepuszczenie roweru ale sprawca powinien być tutaj rower. To
    oczywiście w kontekście tego, że jest materiał dowodowy w postaci
    nagrania, który dokumentuje jak to naprawdę było.

    W przypadkach kiedy nie byłoby wideo ani wiarygodnych świadków winę
    przypisałbym kierowcy. Było jak było ale nijak nie da się tego udowodnić
    a powinien był przepuścić.

    --
    mk4

  • 146. Data: 2017-10-11 07:10:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2017 o 00:50, mk4 pisze:

    > Rzeczywistość jest taka, że koleś moim zdaniem jechał bardzo spokojnie i
    > obserwował drogę.

    Po czym wnosisz. Bo po mojemu obserwował dupę poprzednika. To że
    rowerant też niezły agregat to inna sprawa.

    Shrek

  • 147. Data: 2017-10-11 07:14:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2017 o 22:30, cef pisze:

    > Nic się nie zmienia w przebiegu dróg.

    Weź jeszcze raz spójrz sobie na obrazek o którym dyskutujemy:

    https://img4.demotywatoryfb.pl//uploads/201708/15016
    87352_ukejs5_600.jpg

> [...]
    > nie wiem czy to jakieś wymyślone skrzyżowania
    > czy są takie gdzieś w realu czy nie ma,
    > ale rozumiem, że to może komuś przeszkadzać czy intrygować.

    Takie, że twierdzisz, że to normalne, powszechne rozwiązanie, a ja
    twierdzę, że sytuacja z dupy wzięta, zeby wymyślić głupie pytanie na
    egzamin - brakuje tylko pytania kto nie przejedzie w tej sytyacji
    przedostatni. I że takie rozwiązanie w praktyce wogóle nie wystepuje (a
    jeśli to to pierwszych nagłośnionych dzwonów). Innymi słowy twierdzisz,
    że na każdej krajówce to spotkasz, a ja że spotkasz to w zasadzie tylko
    w internetach.

    Shrek

  • 148. Data: 2017-10-11 08:00:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 07:14, Shrek pisze:

    > Weź jeszcze raz spójrz sobie na obrazek o którym dyskutujemy:
    >
    > https://img4.demotywatoryfb.pl//uploads/201708/15016
    87352_ukejs5_600.jpg

    Widziałem i nie widzę tam nic trudnego - ot jak napisał Liwiusz -
    pytanie dla kursantow.
    Może jak ja robiłem prawo jazdy, to nie było jeszcze sygnalizatorów
    kierunkowych
    i były tylko takie skrzyżowania? :-)

> [...]
    > jeśli to to pierwszych nagłośnionych dzwonów). Innymi słowy twierdzisz,
    > że na każdej krajówce to spotkasz, a ja że spotkasz to w zasadzie tylko

    Ja nie twierdzę, że to normalne, ale też nigdy nie zastanawiałem
    się czy są takie skrzyżowania czy nie, bo ono dla mnie nie jest
    ani szczególnie dziwne ani trudne.

  • 149. Data: 2017-10-11 08:48:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2017 o 08:00, cef pisze:

    87352_ukejs5_600.jpg

    > Widziałem i nie widzę tam nic trudnego - ot jak napisał Liwiusz -
    > pytanie dla kursantow.

    Zmienia się przebieg pierwszeństwa w zależności od tego czy działają
    światła czy nie? Zmienia. Więc skoro krajówka ma mieć pierwszenstwo gdy
    nie działają światła, to znaczy że albo jak działają to jakaś boczna
    dróżka ma pierszeństwo, albo krajówka zmienia przebieg w zależności od
    działania świateł, albo twój wywód nie ma sensu.

    To o czym piszesz się nawet dość często zdarza, ale nie ma nic wspólnego
    z tym obrazkiem.

    > Ja nie twierdzę, że to normalne,
    "Takich skrzyżowań jest sporo. "

    I o tym mówie - takie skrzyżowanie nie jest normalne, tylko wydumane na
    potrzeby abstrakcyjnego egzaminu na prawko.

    Shrek

  • 150. Data: 2017-10-11 08:54:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 08:48, Shrek pisze:

    > Zmienia się przebieg pierwszeństwa w zależności od tego czy działają
    > światła czy nie? Zmienia.

    Tak jak w każdym skrzyżowaniu ze światłami.

    Moja rada - nie ogarniasz tego, nie jeździj.

    --
    Liwiusz