    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Date: Wed, 11 Oct 2017 00:50:16 +0200

    On 2017-10-05 21:00, Poldek wrote:

    > Gdyby wiedział, że wjeżdża na skrzyżowanie z drogą dla rowerów, na
    > którym pali się zielone dla rowerów, to by zwolnił i dokładnie rozejrzał
    > się w jedną i drugą stronę, zanim by wjechał na tą DDR.

    Po prostu pieprzysz i tyle. Pieprzysz jak jakiś ćwok co to w promieniu
    50km ma jeden przejazd dla rowerów, drogę zna na pamięć a natężenie
    ruchu ma rzędu 1 pojazd/godzinę.

    Ten filmik właśnie pokazuje jak wyglądają pobożne życzenia a jak
    rzeczywistość.
    Rzeczywistość jest taka, że koleś moim zdaniem jechał bardzo spokojnie i
    obserwował drogę. Według mnie dołożył wszelkich starań ze swojej strony
    (no jasne - jakiś jełop pewnie zaraz napisze, ze skoro to nie
    wystarczyło to mógł się zatrzymać a najlepiej wysiąść z pojazdu i się
    rozejrzeć lub w ostateczności poprosić kogoś o asystę - no ale czego
    wymagać od jełopa jak nie sprowadzenia sprawy do absurdu zamiast
    poszukiwania sprawdzających się rozwiązań).

    W przeciwieństwie do tego rowerzysta zachował się jak imbecyl bo inaczej
    tego nazwać nie można. Czy prawo daje mu przyzwolenie na takie
    zachowanie? Gro ludzi twierdzi tutaj, że tak.

    Ja uważam, że sąd (niezawisły i nie orzekający pod publiczkę) powinien
    mieć poważne wątpliwości co do tego kto był prawdziwym sprawcą
    zdarzenia. W zaistniałej sytuacji mandat dla kierowcy za
    nieprzepuszczenie roweru ale sprawca powinien być tutaj rower. To
    oczywiście w kontekście tego, że jest materiał dowodowy w postaci
    nagrania, który dokumentuje jak to naprawdę było.

    W przypadkach kiedy nie byłoby wideo ani wiarygodnych świadków winę
    przypisałbym kierowcy. Było jak było ale nijak nie da się tego udowodnić
    a powinien był przepuścić.

    --
    mk4