  • 41. Data: 2011-03-22 08:28:24
    Temat: Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
    Od: Aha <t...@s...com>

    > Tyle na dziś.
    > Na jutro poszukuję linków do muzyki nagranej LEPIEJ niż jakość CD-AUDIO.
    > Super audio lub "jak zwał tak zwał" byle ŹRÓDŁO było audiofilskie,
    > NAPRAWDĘ audiofilskie.
    >
    > Pozdrawiam
    > Feromon

    Poszukaj u kudelskiego on kiedys dobre magnetofony robil, moze mu cos
    zostalo.

  • 42. Data: 2011-03-22 10:23:25
    Temat: Re: [OT]Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 21.03.2011 23:20, schrieb Feromon:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrniofhi2.5o6.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > No tak, kwestia przyzwyczajenia.
    > W mieście w nocy słyszę pociągi z dworca 3 km od domu.
    > Tam nie ma pociągów a psy w nocy śpią. Cisza ABSOLUTNA.
    > Pomijając szum potoku 500 m niżej :))) ale ja go traktuję jak szum tła.

    Jest znaczna różnica między ciszą naturalną, a ciszą w komorze
    bezechowej. To jest praktycznie cisza absolutna, bo nawet hałas, który
    sam robisz (np. serce, oddech) jest tłumiony.

    Waldek

  • 43. Data: 2011-03-22 10:58:53
    Temat: Re: parametry elektryczne a zmys? s?uchu
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "nenik" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przesadzas kolego , roznice miedzy przewodem 0,5mm2 a 3mm2 da sie okreslic

    Przy założeniu>200W RMS
    Przy mniejszym (~20W) i ~2m długości
    -chętnie bym się założył o niewielką sumę.

    Artur(m)

  • 44. Data: 2011-03-22 11:22:39
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 21 mar 2011 20:01:39 in article news:<im87ac$9ol$1@news.onet.pl>
    Aha wrote:
    > Skad ty te informacje czerpiesz ?
    >
    > Im wyzsza czestotliwosc tym prad zaczyna plynac tylko po powierchni
    > przewodnika. Przy nizszych plynie calym obwodem.

    Prąd zmienny nigdy nie płynie ani całym obwodem ani tylko po powierzchni.
    Zależność jest eksponencjalna. Umownie za głębokość wnikania
    przyjmuje się granicę spadku gęstości prądu (względem powierzchni
    przewodnika) exp^-1 ~= 0.36.

    Nawet dla częstotliwości sieciowych efekt naskórkowy stanowi problem:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect

    In Engineering Electromagnetics, Hayt points out that in a power station a
    bus bar for alternating current at 60 Hz with a radius larger than one-third
    of an inch (8 mm) is a waste of copper, and in practice bus bars for heavy
    AC current are rarely more than half an inch (12 mm) thick except for
    mechanical reasons.

  • 45. Data: 2011-03-22 11:49:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Aha,

    Monday, March 21, 2011, 8:01:39 PM, you wrote:

    > Skad ty te informacje czerpiesz ?

    Ta wiedza jest powszechnie dostępna.

    > Im wyzsza czestotliwosc tym prad zaczyna plynac tylko po powierchni
    > przewodnika. Przy nizszych plynie calym obwodem.

    A czy Jarek napisał coś innego? W paśmie akustycznym zjawisko
    naskórkowości jest do pominięcia. Dla 20 kHz głębokość wnikania to ok.
    0.5mm.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2011-03-22 11:51:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Aha,

    Monday, March 21, 2011, 8:10:14 PM, you wrote:

    > Przy mikrofalach ma kolosalne ale to sa miliony Hertzow, nawet
    > najbardziej audiofilski audiofil tego nie uslyszy.
    > Zjawisko tlumienia i odbicia fali wystepuje.

    Dla akustycznych?

    > Przy 10kHz mozna stalowym drutem kolczastym dosylac sygnal do glosnikow.

    Byle zwarcia nie zrobić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 47. Data: 2011-03-22 12:02:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, March 22, 2011, 1:10:02 AM, you wrote:

    > 10um w porownaniu do 0.66mm to juz nie tak malo :-)

    > Jak jeszcze zauwazysz ze te 0.66mm to jest glebokosc na ktorej prad
    > spada 1/e raza, to moze nawet wiecej sie robi.

    Potrafisz całkować - policz, jak zmieni się rezystancja drutu o
    średnicy 2mm i długosci 10m. I podaj nam, na ile jest to znacząca
    zmiana w stosunku do impedancji kolumn.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2011-03-22 12:03:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nenik,

    Tuesday, March 22, 2011, 1:22:47 AM, you wrote:

    > Przesadzas kolego , roznice miedzy przewodem 0,5mm2 a 3mm2 da sie okreslic
    > bezproblemowo,

    Drut kolczasy ma sporo więcej niż 0.5mm^2

    > tak samo jak roznce miedzy CD a mp3 . Osoby robiace sprzet pomiarowy
    > o dokladnosci dziesiatek dB potrafia znacznie wiecej . W internecie
    > jak to zwykle bywa ze skrajnosci w skrajnosc :)

    Piszemy o odsłuchu... Najlepiej slepym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 49. Data: 2011-03-22 12:10:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

> [...]
    > przewodnika) exp^-1 ~= 0.36.
    > Nawet dla częstotliwości sieciowych efekt naskórkowy stanowi problem:

    Niekoniecznie problem. W silnikach klatkowych jest wykorzystywany do
    zmniejszenia prądu rozruchu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 50. Data: 2011-03-22 15:49:35
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poszukuję związku pomiędzy wrażeniami odsłuchu muzyki a ceną sprzętu.
    (...)

    Związek ten jest dość luźny, ale istnieje. Po prostu w sprzęcie
    popularnym, nawet tym niby "lepszej klasy" jak Onkyo upychane są najtańsze
    elementy (np. DAC-e, wzmacniacze operacyjne) a w sprzęcie klasy "wyższej"
    (głównie cenowo) litościwie wstawiane są rzeczy trochę powyżej średniej i
    łaskawie nie są robione masakryczne oszczędności np. na kondensatorach
    elektrolitycznych. I wpływ tej zmiany usłyszy nawet głuchy. Powyżej pewnej
    klasy sprzętu a także w przypadku elementów systemu mających znikomy wpływ
    na dźwięk (np. kabli) jest to już typowy efekt DKMD (Dużo Kosztowało Musi
    Działać).
    Mocny wpływ ma też materiał dzwiękowy, słyszałem tak spieprzone płyty CD,
    że uszy opadały (z mp3 robione czy co?) więc może wypożycz od tego kolegi
    jakąś dobrze brzmiącą płytę i sprawdź efekt u siebie.
    Mocno namawiam do eksperymentów i zidentyfikowania słabego ogniwa w Twoim
    zestawie, duża szansa, że poprawisz brzmienie muzyki u siebie,
    oszczędzając mnóstwo kasy a przy okazji podzielisz się cenną wiedzą.

    e.