  • 51. Data: 2011-03-22 16:53:26
    Temat: Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
    Od: badworm <n...@p...pl>

    http://www.linnrecords.com/
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 52. Data: 2011-03-22 18:27:49
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Dlatego jest sensownym kupowanie sprzętu tzw. vintage czyli mówiąc po ludzku
    używanego.
    Rzeczy, które lat temu 10 (15) kosztowały majątek pod wzgledem technicznym
    dalej prezentują bardzo dobry poziom często niedostepny dla dzisiejszych
    produktów projektowanych głównie przez księgowych.
    I nie nalezy się kierować "skokiem technologicznym" jaki się dokonał, bo w
    branży audio jeśli jakiś skok się dokonał to raczej w dół.
    Sam kierowałem się w swoich zakupach taką zasada i skutki są takie, że kiedy
    prezentuję muzykę na moich kolumnach sprzed 15 lat właściciele nowych
    hi-endów mają bardzo rzadkie miny.
    Ostatecznym bowiem sprawdzianem jest muzyka.
    Raczej poważna, bo tylko tam można znaleść treść rzeczywiście wymagającą
    dobrego sprzętu.
    Polecam mało popularne płyty SACD.
    Konieczny do tego czytnik oczywiście i to nie pierwszy z brzegu, co wcale
    nie znaczy ,że bardzo drogi.

    Często na niemieckim ebay'u można znaleść ciekawe rzeczy ,a niedrogie. ja po
    kolumny jechałem aż do Karlsruhe, po wzmacniacz do Norymbergi....:-).

  • 53. Data: 2011-03-22 18:43:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 19:27:49 +0100, zapinio wrote:
    >Dlatego jest sensownym kupowanie sprzętu tzw. vintage czyli mówiąc po ludzku
    >używanego.

    vintage to jest "stary". Srednio stary, bo raczej nie starozytny.
    Ale "uzywany" to moze byc tez zeszloroczny model.

> [...]
    >hi-endów mają bardzo rzadkie miny.
    >Ostatecznym bowiem sprawdzianem jest muzyka.

    Hm, a gdybym tak pogial pasmo, podbil wysokie, dal porzadne basowe
    kolumny, moze jeszcze dorzucil troche parzystych harmonicznych - to
    nie bedzie rzadkich min ?

    >Polecam mało popularne płyty SACD.
    >Konieczny do tego czytnik oczywiście i to nie pierwszy z brzegu, co wcale
    >nie znaczy ,że bardzo drogi.

    Ale on nie czyta DVD, MP3 ani FLAC :-)

    J.

  • 54. Data: 2011-03-22 22:27:05
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mocno namawiam do eksperymentów i zidentyfikowania słabego ogniwa w Twoim
    > zestawie, duża szansa, że poprawisz brzmienie muzyki u siebie,
    > oszczędzając mnóstwo kasy a przy okazji podzielisz się cenną wiedzą.

    Nie jest tym słabym ogniwem, niestety, "interkonekt" pomiędzy CD a
    wzmacniaczem.
    Zapłaciłem za lekcję 60 zł za kabel złocony HAMA made in GFermany.
    Dotychczas była China za 5 zł.

    Będę musiał pożyczyć na chwilę dobre kolumny, albo się przejść ze
    wzmacniaczem plus CD
    do sklepu muzycznego z komorą odsłuchową.

    Feromon

  • 55. Data: 2011-03-22 22:39:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 23:27:05 +0100, Feromon wrote:
    >Nie jest tym słabym ogniwem, niestety, "interkonekt" pomiędzy CD a
    >wzmacniaczem.
    >Zapłaciłem za lekcję 60 zł za kabel złocony HAMA made in GFermany.
    >Dotychczas była China za 5 zł.

    patrzac na dzisiejsze wyroby firmy Hama .. ja bym tam taki pewny nie
    byl ze on made in Germany.

    >Będę musiał pożyczyć na chwilę dobre kolumny, albo się przejść ze
    >wzmacniaczem plus CD
    >do sklepu muzycznego z komorą odsłuchową.

    Przespaceruj sie jeszcze pare razy do znajomego, albo po tych sklepach
    - tak w ciemno to mozesz tylko majatek stracic, trzeba zaczac od
    zestawu ktory cie interesuje.

    A zacznij od wizyty ze swoja plyta CD, i ewentualnie popros go o
    wypalenie jego muzyki jako plyty CD audio.

    J.

  • 56. Data: 2011-03-23 20:13:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-22 23:39 J.F. napisał(a):

    > A zacznij od wizyty ze swoja plyta CD, i ewentualnie popros go o
    > wypalenie jego muzyki jako plyty CD audio.

    Przy czym uwaga: wypalana płytka CD audio będzie mieć niższą jakość
    dźwięku niż tłoczona. Lepiej kupić gotową dobrej jakości płytę CD, np. z
    pozłacaną warstwą odbijającą. Takie płyty kiedyś sprzedawał miesięcznik
    HiFi i Muzyka.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 57. Data: 2011-03-23 20:14:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-23 21:13 Adam Dybkowski napisał(a):

> [...]
    > dźwięku niż tłoczona. Lepiej kupić gotową dobrej jakości płytę CD, np. z
    > pozłacaną warstwą odbijającą. Takie płyty kiedyś sprzedawał miesięcznik

    Na przykład taką:
    http://www.hi-fi.com.pl/koszyk.php?id=1

    Mam i gra świetnie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 58. Data: 2011-03-23 20:30:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.03.2011 21:13, Adam Dybkowski pisze:

    > Przy czym uwaga: wypalana płytka CD audio będzie mieć niższą jakość
    > dźwięku niż tłoczona.
    Dlaczego?

    Michoo

  • 59. Data: 2011-03-23 23:41:03
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-03-22 23:39 J.F. napisał(a):
    >
    > Przy czym uwaga: wypalana płytka CD audio będzie mieć niższą jakość
    > dźwięku niż tłoczona.

    A dlaczego dwa plus dwa na kalkulatorze ma sie różnić od 2+2 na liczydle?
    Wypalana jest IDENTYCZNA z tłoczoną co do INFORMACJI.
    Może się różnić rozmieszczeniem fizycznym sektorów, ewentualnie.
    Ale jak kopia 1:1 to nie ma pojęcia "brudny dźwięk, brudne pieniądze".

    Feromon

  • 60. Data: 2011-03-23 23:44:08
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > byl ze on made in Germany.

    Tak "STAŁO NAPISANE". Jeśli kłamstwo, to cóż....
    Pozostaje WIARA, że 10 razy droższe jest TROCHĘ lepsze....

    Feromon