  • Data: 2013-05-09 11:35:39
    Temat: Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.05.2013 02:43, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Według mojej wiedzy już był taki wypadek śmiertelny. Dziecko połknęło
    > bateryjkę i jej potencjał elektryczny przyciągnął kwas, który zeżarł
    > obudowę i sole litu wydostały się na zewnątrz.

    Bez przesady - ile litu będzie w bateryjce (dawki lecznicze sięgają
    zdaje się 2 gramów węglanu litu na dobę)? Główny problem afaik to
    perforacja ściany układu pokarmowego spowodowana działaniem silnej zasady.

    Btw - równie zabójcze mogą być magnesy - w stanach wycofują takie
    zestawy wielu kulek neodymowych. Jak połkniesz jeden nie ma problemu,
    ale jak połkniesz kilka w odstępie czasowym to potrafią "uszczypnąć"
    jelita i doprowadzić do martwicy.

    Michoo