  • 1. Data: 2009-12-04 18:47:00
    Temat: dobry i zly bot
    Od: pol <v...@o...pl>

    lazi mi pelno botow po stronie. nie mam nic przeciwko yahoo,cuil czy
    google, ale coraz wiecej jest z bialorusi, czech czy rosji (yandex.ru)
    tak sie zastanawiam czy sa one na stronie potrzebne? w koncu co mi po
    zsindexowaniu w jakiejs ruskiej wyszukiwarce?
    co o tym sadzicie czy nie lepiej dac na boty disallow z wylaczeniem tych
    kilku najwiekszych i najpoipularniejszych?
    z drugiej strony czy boty z rosji,czech czy bialorusi beda sie stosowaly
    do ustawien w robot.txt? :)

  • 2. Data: 2009-12-04 20:26:21
    Temat: Re: dobry i zly bot
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Fri, 04 Dec 2009 18:47:00 +0000, pol napisał(a):

> [...]
    > tak sie zastanawiam czy sa one na stronie potrzebne? w koncu co mi po
    > zsindexowaniu w jakiejs ruskiej wyszukiwarce?

    Mówisz o wyszukiwarce która w Rosji jest ważniejsza niż Google... a ten
    Ciul to Twoim zdaniem taka ważna wyszukiwarka?

> [...]
    > najpoipularniejszych? z drugiej strony czy boty z rosji,czech czy
    > bialorusi beda sie stosowaly do ustawien w robot.txt? :)

    A po co mi zaindeksowanie w Bingu jeśli od początku istnienia strony nie
    miałem ani jednego wejścia z tej wyszukiwarki? Ale jakoś nie blokuję...

    Ja zabroniłem tylko chińczykom - ale to raczej z przyczyn technicznych.

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 3. Data: 2009-12-04 23:20:51
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 04 Dec 2009 18:47:00 -0000, pol <v...@o...pl> wrote:

> [...]
    > kilku najwiekszych i najpoipularniejszych?
    > z drugiej strony czy boty z rosji,czech czy bialorusi beda sie stosowaly

    A czemu miały by się nie stosować? Tamtejszy Internet nie wygląda jak na
    filmach z Bondem ;)

    Jak chcesz blokować boty za nadmierny ruch, to zacznij od Yahoo. Czasem
    jak się zatnie, to potrafi stronę obciążać gorzej, niż spamboty.

    Tak na poważnie, to nie ma sensu blokować botów wyszukiwarek. Te, które
    grzecznie dają się blokować jednocześnie generują najmniej ruchu.

    Jak blokować, to spamboty. Spamerzy najczęściej nie płacą za ruch jaki
    generują i im zwisa jak bardzo obciążają strony. Z tym, że żaden spambot
    nawet nie dotknie robots.txt i blokowanie ich to trudniejsza sprawa.
    Trzeba blokować je po IP (zob. spamhaus DROP i czarna lista IP sblam).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 4. Data: 2009-12-05 13:08:50
    Od: pol <v...@o...pl>

    Dnia Fri, 04 Dec 2009 23:20:51 +0000, porneL napisał(a):

> [...]
    > nawet nie dotknie robots.txt i blokowanie ich to trudniejsza sprawa.
    > Trzeba blokować je po IP (zob. spamhaus DROP i czarna lista IP sblam).

    no dobra, ale powiedz mi czy jest sens zeby moja strona byla indeksowana
    na jakis serwerach w rosji, bialorusi czy czechach?

  • 5. Data: 2009-12-05 13:51:42
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    grudzień roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 05. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) pol:
    > no dobra, ale powiedz mi czy jest sens zeby moja strona byla
    > indeksowana na jakis serwerach w rosji, bialorusi czy czechach?

    A jaki jest sens żeby jej tam nie było?

    Jeżeli te obce boty zużywają Ci zauważalną liczbę nietaniego transferu,
    to i tak je zablokujesz, niezależnie od odpowiedzi które otrzymasz na
    grupie.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 6. Data: 2009-12-05 18:23:59
    Od: pol <v...@o...pl>

    Dnia Sat, 05 Dec 2009 14:51:42 +0100, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeżeli te obce boty zużywają Ci zauważalną liczbę nietaniego transferu,
    > to i tak je zablokujesz, niezależnie od odpowiedzi które otrzymasz na

    Nie chodzi mi o nadmierne zużycie transferu tylko o sens generowania
    zbędnego ruchu w sieci. probuje znalesc odpowiedz czy jest sens, a jesli
    jest to jaki indexowac swoje strony na roznych egzotycznych
    wyszukiwarkach, z ktorych i tak pewnie nikt na nasze strony nie wejdzie,
    a jesli wejdzie to pewnie przypadkowo...

  • 7. Data: 2009-12-05 20:50:21
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    pol wrote:
    > Nie chodzi mi o nadmierne zużycie transferu tylko o sens generowania
    > zbędnego ruchu w sieci. probuje znalesc odpowiedz czy jest sens

    Jeżeli nie generuje Ci nadmiernego ruchu to nie ma kompletnie sensu
    marnować czasu na to.

  • 8. Data: 2009-12-06 10:47:43
    Od: pol <v...@o...pl>

    Dnia Sat, 05 Dec 2009 21:50:21 +0100, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Jeżeli nie generuje Ci nadmiernego ruchu to nie ma kompletnie sensu
    > marnować czasu na to.

    No wlasnie to takie typowe dzisiejsze myslenie w kategorii JA :)
    Gdyzby tak ograniczyc boty tylko do tych "pożytecznych" :> o ilez by
    zmniejszyl sie ruch w sieci...

  • 9. Data: 2009-12-06 12:54:44
    Temat: [OT] Re: dobry i zly bot
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    pol wrote:
    > No wlasnie to takie typowe dzisiejsze myslenie w kategorii JA :)

    Ja = klient. "Ja" płacę za transfer i "ja" płacę za szukanie sposobu na
    zablokowanie botów.

    > Gdyzby tak ograniczyc boty tylko do tych "pożytecznych" :> o ilez by
    > zmniejszyl sie ruch w sieci...

    Wątpię żeby zysk był większy niż błąd statystyczny przy pomiarach ruchu
    w sieci ;)
    Znacznie bardziej by się zmniejszył gdyby:
    a/ kretyni przestali klikać w linki w spamie
    b/ ludzie kompresowali załączniki i używali do tego porządnych programów
    zamiast gównianego triala/zcrackowanego winrara
    c/ ludzie umieli pisać emaile

  • 10. Data: 2009-12-06 14:03:07
    Temat: Re: [OT] Re: dobry i zly bot
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Paweł Piskorz" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości
    > b/ ludzie kompresowali załączniki i używali do tego porządnych programów
    > zamiast gównianego triala/zcrackowanego winrara

    Czyli jakich programow? Jakos nie sadze, zeby scrackowy winrar dawal wieksze
    pliki niz jakis inny legalny soft do pakowania.

    lamer