  • 41. Data: 2009-06-13 14:15:03
    Temat: Re: [OT]Re: Odejście z Plusa - szczegóły
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Flo" news:h10apj$bed$7@inews.gazeta.pl

    > Jeżeli ktoś prowadzi poważny biznes i ma stałych kluczowych kontrahentów
    > to zazwyczaj są oni skupieni w jednej sieci.

    Fajnie, że znasz moich kontrahentów :)

    > W przypadku Plusa można tak zestawić usługi dla takich podmiotów, że za
    > połączenia pomiędzy sobą nic nie będą płacić.

    Przenosisz pracę na grupę? :)
    A tak na marginesie byłem w minusie jako firma i jako prywatna osoba.
    Podziękowałem za współpracę - nie żałuję. Z perspektywy czasu widzę, że
    podjęcie decyzji o rozwodzie i tak zostało podjęte zbyt późno.

    > Patrząc w druga stronę.
    > Kto odejdzie do Play aby mieć 0,15 zł mniej za minutę skoro obecny
    > operator może wprowadzić zmianę po której kontrahenci między sobą nic
    > nie płacą?

    Szczególnie Plus - ROFTL :D

    > Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a także od fachowości doradcy
    > wyznaczonego przez opa do obsługi konkretnej firmy.

    Tak się składa, że w Plusie miałem lipnego doradcę, nawet po zmianie. Ładny
    uśmieszek nie był w stanie zakryć niekompetencji i robienia klienta (za
    przeproszeniem) w buca.

  • 42. Data: 2009-06-13 14:20:09
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Jeżeli ktoś prowadzi poważny biznes i ma stałych kluczowych kontrahentów
    > to zazwyczaj są oni skupieni w jednej sieci.

    nieprawda
    taka sytuacja moze miec miejsce, bo rynek jest podzielony wciaz pomiedzy
    tylko trzech operatorow, wiec sila rzeczy prawdopodobienstwo, ze kontrahent
    bedzie w tej samej sieci wynosi 1:3
    zdarzaja sie sytuacje, ze dzieki temu mozna zestawic system plus/siec
    firmowa/korporacje/grupe biznesowa/cokolwiek, ale wcale to nie jest regula

    > Powiem więcej.
    > W przypadku Plusa można tak zestawić usługi dla takich podmiotów, że za
    > połączenia pomiędzy sobą nic nie będą płacić.

    to samo robi dwoch pozostalych i w przypadku srednich / duzych
    przedsiebiorstw przestalo to juz byc nowoscia kilka lat temu

    > Kto odejdzie do Play aby mieć 0,15 zł mniej za minutę skoro obecny
    > operator może wprowadzić zmianę po której kontrahenci między sobą nic nie
    > płacą?

    odejdzie ten, kto umie liczyc i ktorego obecny operator doi ile mozna
    bo w play ma te 15 gr taniej, a obecny "moze", ale nie musi robic
    czegokolwiek

    > Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a także od fachowości doradcy
    > wyznaczonego przez opa do obsługi konkretnej firmy.

    mylisz fachowosc z wlasnym interesem
    db, adb, ph i cala reszta maja gdzies interes klienta, zalezy im tylko na
    wykonaniu planu
    jeszcze nie widzialem doradcy, ktory majac mozliwosc sprzedazy kierowal sie
    tym, ile simow naprawde potrzebuje klient
    sprzedac jak najwiecej, a pod koniec miesiaca/kwartalu/roku jeszcze troche
    wiecej - to jest cala "fachowosc"

    a jeszcze w kwestii p4: firmy jak dotad nie migruja tam masowo, poniewaz nie
    istnieje dobrze zorganizowana i stabilna struktura sprzedazy i obslugi
    posprzedaznej, nie widzialem rowniez na oczy spersonalizowanej oferty
    biznesowej
    na razie masowo lapia fizycznych i firemki soho, ale jak tylko powazniej
    zabiora sie za biznes, to bedzie sie kurzylo (za uciekajacymi firmami)
    rowniez wowczas zacznie sie migracja handlarzy do pleja, podobnie jak kiedys
    uciekali z wielkiej trojcy inzynierowie

  • 43. Data: 2009-06-13 14:26:22
    Temat: Re: [OT]Re: Odej?cie z Plusa - szczegóły
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > Tylko o jakiej firmie mowa i co ona za interesy zalatwia - znaczek
    > pocztowy za 1.50 kupuje ze przyglada sie na ktorym numerze o te grosze
    > drozej?

    Mylisz się, w dzisiejszym wyśrubowanym biznesie każdy grosz się liczy, a
    grosz do grosza i zbierze się miarka. Załóżmy że firma (wszystkie
    telefony w firmie) rozmawia z jakimś dostawcą (wszystkie telefony
    dostawcy) tylko 1000 min miesięcznie to ta groszowa różnica na minucie
    robi się już kwotą liczoną w set złotych co rocznie daje już tysiące, a
    im większa firma tym większa to kasa, załóżmy że mamy tylko 3 takich
    mądrych co do Playa poszli i gadamy z nimi po te 1000min (liczone jako
    cała firma), chciał byś mieć ta kasę?
    Mój pracodawca każe tankować nam na wybranych stacjach tylko dlatego że
    wynegocjował coś koło 3gr na litrze zniżki, podobnie mamy polecenie nie
    dzwonić na numery dostawców o których wiemy że są w Play, zalecenie nie
    dotyczy numerów klientów.

  • 44. Data: 2009-06-13 14:30:34
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:

    > Droższe dzwonienie wrzucasz w koszty. Z firmami nie do końca jest tak jak z
    > klientem "z ulicy".

    No i co z tego że wrzucasz w koszty?? Ale cały widz polega na tym żeby
    te koszty były jak najmniejsze a już na pewno nie przerosły wpływów. Im
    mniej w te koszta powrzucasz tym masz więcej na inwestycje, dywidendy itd.
    Masz dziwne pojęcie biznesu.

  • 45. Data: 2009-06-13 14:38:36
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:

    > I chcesz mi powiedzieć, że jeżeli twój ważny kontrahent będzie miał
    numer w
    > PLAY to ty nie będziesz do niego dzwonił bo po przez rozmowy z nim
    > zaoszczędził kilka kafli w roku na telefonie? - trzeba patrzeć na to
    ile ten
    > kontrahent daje ci zarobić dziś ale również ile będzie dawał ci zarabiać
    > jutro.

    Jeżeli to jest ważny klient to się z Tobą zgodzę że nie ma to znaczenia,
    ale jeśli jest to przysłowiowy dostawca śrubek których mam w kontaktach
    kilku to tego do którego dzwonie drożej odstrzelę i kupie tam gdzie mam
    w sumie taniej (licząc z kosztem zamówienia czyli telefonem). A nie wiem
    czy wiesz ale dla firmy ważniejsi są klienci którzy mogą przestać
    dzwonić od dostawców którzy mogą przestać być potrzebni jak zabraknie
    klientów.

    > Od kąd pewne osoby, z którymi współpracuję przeszły do PLAY rachunki
    w skali
    > miesiąca (za wszystkie telefony) wzrosły raptem o około 200 - 300 zł. To
    > dużo? dla mnie i "góry" nie. Jeżeli "góra" w innych firmach patrzy
    tylko na
    > to aby na wszystkim oszczędzać niż robić pieniądze to już nie jest mój
    > problem - może raczej powinni się zastanowić nad tym czy warto się
    bawić w
    > biznes :)

    Jak na dwa telefony to bardzo dużo, jak byś ich miał 20 to by wzrosło o
    2-3tyś a przy dwustu to wole nie liczyć bo pewnie takich liczb nigdy nie
    widziałeś.

  • 46. Data: 2009-06-13 14:55:45
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    ".Zykfryd." news:h10d5q$732$1@news.wp.pl

    > Im mniej w te koszta powrzucasz tym masz więcej na inwestycje, dywidendy
    itd.
    > Masz dziwne pojęcie biznesu.

    Nie każdy robi biznes polegający na siedzeniu za biurkiem, którego głównym
    celem jest wypłata dywidendy akcjonariuszem - masz dziwne zapatrywanie się
    na rynek przedsiębiorców :)

    W moim przypadku inwestycja to zakup narzędzi, ubrań dla pracowników, nowy
    samochód do firmy raz na 3 - 4 lata, zapewnienie sobie i współpracownikom
    noclegu i żarcia kiedy robimy po za miejscem zamieszkania itp. :)

  • 47. Data: 2009-06-13 14:58:46
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    ".Zykfryd." news:h10dkt$7et$1@news.wp.pl

    > A nie wiem czy wiesz ale dla firmy ważniejsi są klienci którzy mogą
    przestać
    > dzwonić od dostawców którzy mogą przestać być potrzebni jak zabraknie
    > klientów.

    Może ja jestem za tępy albo ty tak to pokręciłeś, że nie wiem o co ci
    dokładnie chodzi :)

    > Jak na dwa telefony to bardzo dużo, jak byś ich miał 20 to by wzrosło o
    > 2-3tyś a przy dwustu to wole nie liczyć bo pewnie takich liczb nigdy nie
    > widziałeś.

    A kto powiedział, że mowa o dwóch telefonach. To, że współpracuję ze starym
    druchem nie oznacza, że firmę tworzą dwie osoby :)

  • 48. Data: 2009-06-13 15:07:22
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
> [...]

    > samochód do firmy raz na 3 - 4 lata, zapewnienie sobie i współpracownikom
    > noclegu i żarcia kiedy robimy po za miejscem zamieszkania itp. :)

    Nie zrozumiałeś mnie, powiem inaczej, wolisz spać w lepszym hotelu czy
    wydać tą kasę na telefon tylko dlatego że ktoś przeniósł sobie numer do
    Play a Ty dzwonisz do niego zamiast do jego konkurenta który ma numer w
    W3. Tak samo wolisz kupić do firmy lepsze auto czy wydać to na telefony?

  • 49. Data: 2009-06-13 15:12:13
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > ".Zykfryd." news:h10dkt$7et$1@news.wp.pl

    > przestać
    >
    > Może ja jestem za tępy albo ty tak to pokręciłeś, że nie wiem o co ci
    > dokładnie chodzi :)

    Proste jak drut: klienci przestaną dzwonić i kupować bo będzie im za
    drogo, trzeba dodać koszt zamówienia produktu/usługi, koszt samego
    produktu/usługi transport itd. Gdy konkurencja śrubuje ceny, różnice są
    bardzo nie wielkie i te kilka groszy za telefon może przeważyć szalę.
    Za to wszelkiej maści sprzedawcy będą i tak wydzwaniać żebyś od nich
    kupował, tylko nie będziesz już nic od nich potrzebował z braku klientów.

  • 50. Data: 2009-06-13 15:15:01
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>