  • Data: 2009-07-31 10:42:54
    Temat: Re: [OT] Re: Kilka moich gniotow.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "hrabia" h4qev5$nko$...@a...news.neostrada.pl

    > Hipokryzja hektolitrami się wylewa. Abstrahując od tego, czy kler
    > maczał w tym palce czy nie, ale jestem pewien, że za taką
    > ("taką" czyli cholernie kontrowersyjną i wręcz niesmaczną)
    > wystawą są "całym sercem". Natomiast pierwsi bedą krzyczeć przeciwko
    > każdej próbie pokazania sugerowanych przez ciebie tematów. Ot, taka
    > typowa w ich przypadku wybiórcza tolerancja. "Toleruję tylko
    > to, co mi się podoba". :-)

    Hipokryzja i hektolitry? Duchowni (przynajmniej polscy) to dupki jak
    Hitler czy Stalin -- silne, ale głupie jak psy czy inne zwierzęta.
    Potrafią mnożyć się (bakterie też potrafią) i zabijać -- niewiele
    poza tym. Potrafią zebrać pieniądze na ,,tacę'' i wydać na budowę
    czegoś. Wystarczy jednak policzyć, jakim kosztem budują, aby przekonać
    się co do tego, że nie mają rozumu, czy raczej, że nie dysponują rozumem,
    albo że nie używają rozumu.

    Daleko nie szukając -- ile Rydzyk wydał na budowę swojej ciepłowni czy
    elektrociepłowni w Toruniu a jaką ta ciepłownia ma moc? Podobne budowle
    są znane na świecie -- podobne, ale budowane znacznie taniej. Trudno
    powiedzieć, ilekroć taniej, bo koszt jednostki energii zależy od wielkości
    elektrowni czy ciepłowni, a ciągle nie wiem, jaką moc ma osiągnąć dzieło
    Rydzyka, ile naprawdę na to dzieło już wydano, i ile jeszcze trzeba wydać
    pieniędzy, ale na pewno Rydzyk buduje co najmniej dziesięciokrotnie (może
    i stukrotnie) drożej, niż inni, budujący podobne budowle.

    > Oczywiście nikt nie ma prawa zabraniać im nauki o tej tolerancji,
    > przecież mają monopol na prawdę (i kilka innych patentów z
    > cudami włącznie).

    Otóż Kościół (i jego nauka) nigdy nie zezwalał na tolerancję.
    Tolerancja jest zezwoleniem na odchyłki, na błędy. Na przykład
    potrzeba walca o średnicy 2 mm i długości 20 mm przy czym
    tolerancja wynosi 10%, czyli odpowiednio 0.2 mm i 2 mm.

    W Kościele nie ma miejsca na tolerancję.

    Jeśli mi nie wierzysz, sprawdź w Piśmie Świętym, Katechizmie, encyklikach itd. :)

    I tak naprawdę tolerancja jest [koniecznym] złem, ale że nie każdy rozumie,
    czym ona jest; mówimy, iż jest dobrem. :) Czymś, na co zezwala Kościół jest
    wyrozumiałość, która żadną tolerancją nie jest. Wyrozumiałość nie tępi
    człowieka, ale tępi zło (także czynione przez tegoż człowieka), podczas
    gdy tolerancja nie tępi ani zła, ani czyniącego jej człowieka.

    Jestem wyrozumiały, kocham Cię, więc z nadzieją patrzę na Twoje niedoskonałości.
    Nadzieją na co? Na to, że poprawisz się. A tolerancja? Tolerują zło, które czynisz.

    tolerancja:

    -- każdy mężczyzna musi bić żonę, więc nie przeszkadza mi to, że mój mąż
    mnie bije, choć wiem o tym, że w ten sposób łamie 5 przykazanie Boskie;
    ważne, aby mnie nie bił zbyt często

    wyrozumiałość:

    -- wprawdzie mnie bije, ale mam ciągle nadzieję na to, że przestanie mnie bić;
    poprawa mego męża to tylko kwestia czasu i miłości/czułości, jaką mu dam;
    bije, bo miał trudne dzieciństwo, ale na pewno się zmieni na lepsze

    Tolerancja ma swoje granice:

    -- jeśli mój mąż bije mnie nie częściej niż 2 razy w tygodniu, jest OK.

    Wyrozumiałość ma też swoje granice, ale nie są one określone -- doskonała
    wyrozumiałość nie zna granic. Chrystus nie tolerował zła, ale przyjął
    z wyrozumiałością niesłuszny wyrok i spokojnie umarł na krzyżu, prosząc
    Boga o przebaczenie nierozumnym swym oprawcom.

    Nie powiedział -- mogą mi przybić stopy do krzyża, ale nie mogą przybijać
    kolan. Jeśli przybiją kolana -- wqrwię się. Nie był tolerancyjny, ale
    był wyrozumiały. Nie zezwalał na zło, ale warunkowo wybaczał czyniącym zło.

    Podobnie jest (powinno być) teraz -- spowiednik nie da Ci rozgrzeszenia,
    gdy powiesz, że chcesz grzeszyć z umiarem -- na przykład, że zamierzasz
    kraść, ale nie więcej niż 200 złotych miesięcznie. Natomiast da Ci
    rozgrzeszenie, jeśli powiesz, że zabiłeś człowieka, ale już nie
    będziesz zabijał. Zabicie człowieka jest o wiele większym złem
    niż kradzież 200 złotych miesięcznie, ale czym innym jest
    tolerowanie zła, czyli przyzwolenie na istnienie tegoż zła,
    a czym innym wyrozumiałość, czyli warunkowe wybaczenie.

    > Ale zrobiło się niebezpiecznie politycznie więc obiecuję, iż nie zabiorę
    > więcej głosu w tym wątku (choć aż korci mnie aby wylać co nieco więcej żółci :-) ),
    > przynajmniej jeśli chodzi o posty zupełnie odległe od fotografii.

    Mądrzy ludzie rozmawiają. Także poruszają tematy trudne czy niebezpieczne.
    Potrafią kłócić się i zażarcie dyskutować, ale nie przeszkadza im to
    w poszanowaniu wzajemnych poglądów. Głupcy przeklinają się w zaciszu
    swoich dusz.

    Głupcy to uczniowie Jana Pawła II -- zabijają wszelką niezależność,
    wszelkie oznaki myślenia niezależnego od władzy

    (JPII jest wychowankiem komunizmu i nasiąknął tym komunizmem, gdyż
    walczył z nim nieodpowiednimi metodami -- nienawiścią i kłamstwem,
    zatracając po drodze (drodze walki) kontakt z rzeczywistością czy
    Bogiem lub prawdą)

    Kościoła i wszelkie
    indywidualne poczynania, wszelkie indywidualne plany ludzkie. Dla
    Kościoła JPII tylko ten człowiek jest dobry, który jest skrajnie
    głupi, który nie myśli, lecz czuje (wsłuchuje się w ,,głosy wewnętrzne'')
    i podąża tam, gdzie podąża ,,stado owiec'' wśród których żyje.

    > PS. Czyż nie podobną wystawę chciał zrobić tatuńcio Końskiego Łba
    > w budynku europarlamentu? Lub, co najgorsze, nawet zrobił?

    Nie wiem.

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'