    From: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Re: Czym się różni cyna?
    Date: Thu, 14 Apr 2011 04:02:34 +0200

    W środa, 13 kwietnia 2011 23:19, philips wyraził następujacą opinię:

    > A jaki jest stosunek ilości ołowiu w całym lutowiu na świecie do ilości
    > ołowiu we wszystkich akumulatorach na świecie? Osobiście nie mam
    > pojęcia. Być może ponosimy koszty po to, żeby zmniejszyć ilość ołowiu w
    > odpadach o jakiś pojedynczy promille? Podobnie jak z CO2? Wydawana jest
    > niesamowita forsa po to, żeby zredukować ilość wytwarzanego CO2 o 20% z
    > 3% jakie stanowi CO2 wytwarzany przez człowieka w stosunku do ilości CO2
    > na świecie. A CO2 nie jest czynnikiem, który najbardziej przyczynia się
    > do zwiększania temperatury na Ziemi (o ile to zwiększenie rzeczywiście
> [...]

    Tak, następuje, do 1850 roku temperatura północnego Atlantyku utrzymywała
    się na stosunkowo stałym poziomie, po 1850 wzrosła o bodajże dwa stopnie,
    tzn. statystycznie. Jeśli jest to wywołane przez cywilizację, znaczyłoby to
    że znaczącą ilość CO2 zaczęliśmy emitować już gdzieś na przełomie XVIII i
    XIX wieku, tyle że w tym czasie uprzemysłowiony był naprawdę niewielki
    kawałek świata.

    A co do trucia ołowiem to w warstwach z okresu Cesarstwa Rzymskiego poziom
    zanieczyszczenia ołowiem jest znacząco wyższy niż wcześniej oraz później,
    niestety nie wiem jak ma się do współczesnego poziomu. Udowodnienie że
    Rzymianie stosowali lut ołowiowy do układów elektronicznych będzie dość
    trudne, ale jest przynajmniej jeden historycznie udokumentowany przypadek
    szkodliwości ołowiu, gdy pewien {bodajże} trybun schronił się w świątyni
    {budynku kurii?} przed swoimi przeciwnikami. Tłum uszanował świętość miejsca
    i nie wtargnął do budynku żeby "przedyskutować" sporne kwestie, ale co
    sprawniejsi fizycznie oponenci weszli na dach i użyli ołowianych dachówek
    jako pocisków, pod siłą tych argumentów polityk ucichł ... na zawsze ;->

    A co do ekologicznych zastępników "brudnych" technologii to chodzą słuchy,
    że światowe podwyżki cen żywności związane są z przepisami które wymagają
    użycia bio dodatków do paliw.

    Uff, chyba starczy tego trollowania na jedną noc ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt