  • 111. Data: 2017-05-09 00:54:42
    Temat: [OT] Re: Czyja by była wina ?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 21:01, Budzik pisze:

    > Pierwsze skojarzenie z brzegu - jedz ulicą Leszczyńska od ulicy Opolskiej.

    Faktycznie.
    Pierwszy (i jednocześnie jedyny) znak D1 "droga z pierwszeństwem" jest
    dopiero przed skrzyżowaniem z Gostyńską. Skąd kierowcy mają wiedzieć o
    pierwszeństwie na innych, wcześniejszych skrzyżowaniach jadąc od Opolskiej?

    > Na całej Leszczynskiej masz pierwszenstwo chociaz przed skrzyzowaniami nie
    > ma znaków o tym informujących.

    Kuriozum! Oznakowanie dla miejscowych. Na całej długości Leszczyńskiej
    są tylko dwa znaki informujące o pierwszeństwie! Obydwa przy
    skrzyżowaniu z Gostyńską. Nie ma ich nawet na obu wjazdach w tę
    Leszczyńską. Ani od Opolskiej, ani od Rakoniewickiej.
    Zresztą przeglądając google maps takich kwiatków w okolicy
    zaobserwowałem więcej.

    Zmusiłeś mnie do wyszukania przepisów dotyczących warunków umieszczania
    znaków drogowych (Dz.Ustaw 220) i wychodzi na to, że w Poznaniu
    niewłaściwie oznaczają skrzyżowania:

    5.2.1.3. Umieszczanie znaków D-1

    Znaki D-1 umieszcza się na początku trasy, której nadano pierwszeństwo w
    obszarze zabudowanym oraz bez względu na rodzaj obszaru, jeżeli na
    skrzyżowaniu trasa z pierwszeństwem zmienia kierunek i zastosowano
    tabliczki T-6a. Znaki D-1 umieszcza się w odległości do 50 m od
    skrzyżowania.

    Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż
    trasy z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt
    5.2.1.1); można ich nie powtarzać, jeżeli odległość między
    skrzyżowaniami jest nie większa od 50 m.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 112. Data: 2017-05-09 05:23:54
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Aniuska <f...@f...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 20:00, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > Można -- nawet gdy nie ma się racji.

    > Bzdura. Wyjeżdżający z podporządkowanej ma ustąpić pierwszeństwa przejazdu
    > nawet wyprzedzającym na ciągłej. Jest to od dawna wiadome i oczywiste.
    >
    > Nie będę nawet na ten temat podejmował dyskusji -- mogę odesłać do jakiegoś
    > odcinka STOP Drogówki sprzed miesiąca-dwóch. Facet wyprzedzał na podwójnej
    > ciągłej autobus (stojący), z podporządkowanej wyjechał kierowca. Sytuacja
    > prawie identyczna jak tutaj. Gadka policji była krótka -- jeden dostaje mandat
    > za wyprzedzania na skrzyż., drugi za nieustąpienie pierwszeństwa i spowod.

    tutaj nie wyprzedzal na skrzyzowaniu

  • 113. Data: 2017-05-09 10:00:49
    Temat: Re: [OT] Re: Czyja by była wina ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

> [...]
    > jest dopiero przed skrzyżowaniem z Gostyńską. Skąd kierowcy mają
    > wiedzieć o pierwszeństwie na innych, wcześniejszych skrzyżowaniach

    O, rzeczywiście, zapomnieli umieścic na początku :)

> [...]
    > Leszczyńską. Ani od Opolskiej, ani od Rakoniewickiej.
    > Zresztą przeglądając google maps takich kwiatków w okolicy

    :)
    Oczywiście na początku drogi powinny być.
    Niemniej nikt sie nie zatrzymuje, bo jest to dośc intuicyjne ze własnie
    Leszczyńska ma pierwszenstwo.

> [...]
    > (pkt 5.2.1.1); można ich nie powtarzać, jeżeli odległość między
    > skrzyżowaniami jest nie większa od 50 m.

    O, czyli jednak powinny być de facto powtarzane.
    Od dawna ten przepis tak brzmi?

    Swoją droga taka konstrukcja zdania oznacza ze:
    - zaleca sie
    - absolutnie wymaga się?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 114. Data: 2017-05-09 10:09:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-08 o 19:05, T. pisze:

    > Żebyś się nie zdziwił. Jako drogę uprzywilejowaną zrobili np. wyjazd z
    > galerii handlowej, która de facto drogą nie jest (wyjazd z parkingu). U
    > nas nie takie rzeczy się odwala...

    Uprzywilejowany, to może być pojazd. Droga jest z pierwszeństwem
    przejazdu. Zrobili wyjazd z parkingu z pierwszeństwem przejazdu.
    Oznakowali tak, żeby ślepy z daleka widział - mrugające elektryczne
    znaki, ostrzeżenia "ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU" itp. Tak zrobili, bo
    wcześniej nie dało się wyjechać z tego wielopoziomowego parkingu,
    natomiast wjechać bez przeszkód. Wewnątrz parkingu tworzył się jeden
    wielki kociokwik i komora gazowa do eksterminacji klientów przybyłych
    samochodami do eleganckiej galerii handlowej.
    Mnie uczyli na kursie, żeby patrzeć na znaki. Ale ja robiłem prawo jazdy
    dawno. Od tego czasu sporo mogło się pozmieniać.

  • 115. Data: 2017-05-09 10:16:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-09 o 10:00, Budzik pisze:

    > Oczywiście na początku drogi powinny być.
    > Niemniej nikt sie nie zatrzymuje, bo jest to dośc intuicyjne ze własnie
    > Leszczyńska ma pierwszenstwo.

    Jak będzie zderzenie i trzeba będzie zapłacić za szkody, to wtedy się
    dopiero okaże, kto miał intuicję, albo jechał z przyzwyczajenia, a kto
    pierwszeństwo :-)

  • 116. Data: 2017-05-09 10:22:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-09 o 05:23, Aniuska pisze:

    > tutaj nie wyprzedzal na skrzyzowaniu

    To się nie trzyma kupy.
    Jeżeli nie wyprzedał na skrzyżowaniu, to jak to się stało, że tamten "mu
    wyjechał" - skąd? Spod ziemi?
    Jak już wspominałem wcześniej zakaz wyprzedania na skrzyżowaniu obejmuje
    też przed i za skrzyżowaniem. Ta ciągła linia jest od tego, że pokazuje,
    gdzie się zaczyna i kończy zakaz wyprzedzania.

  • 117. Data: 2017-05-09 11:08:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-08 o 20:04, r...@k...pl pisze:

    > Jest to bzdura -- komentuję, bo jeszcze ktoś uwierzy.
    > Musiałby udowodnić, że tamten zaczął wyprzedzać, gdy ten już wjechał na główną.

    Według twojej logiki, to jeśli zacznę wyprzedzać pod Wąchockiem, to mogę
    tak pruć lewym pasem do Kluczborka, albo dalej. A ty jadąc w przeciwną
    stronę swoim pasem musisz mi ustąpić. Chyba, że udowodnisz, że wcześniej
    wjechałeś na pas :-)

  • 118. Data: 2017-05-09 11:12:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-08 o 19:18, m4rkiz pisze:

    > nad czym?

    Nad pytaniem z początku: czyja byłaby wina, gdyby była czołówka i z obu
    aut została by miazga.

  • 119. Data: 2017-05-09 11:13:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-08 o 15:51, ksenia pisze:

    > On nie jechał prawidłowo, tylko wyjechał, nie ustąpił pierwszenstwa
    > pojazdom

    Czyli to jednak było na skrzyżowaniu.
    Jeżeli nie na skrzyżowaniu, to skąd "on wyjechał"?

  • 120. Data: 2017-05-09 11:18:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 10:22, Poldek pisze:
    > To się nie trzyma kupy.
    > Jeżeli nie wyprzedał na skrzyżowaniu, to jak to się stało, że tamten "mu
    > wyjechał" - skąd? Spod ziemi?

    Z miejsca gdzie nie ma skrzyżowania. To takie trudne do wyobrażenia?

    --
    Liwiusz