  • 21. Data: 2012-04-25 19:20:19
    Temat: Re: Producent notebooka
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-25 18:36, nom wrote:

    > Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > Jak Dell to nie Inspirion, bo te to faktycznie tandetnie wykonane. Ja
    > mam Studio ponad 3 lata i działa dobrze, z zasilaczem też nie ma problemu.
    > Ogólnie to autor ma dziwne podejście, bo patrzy na firmę a nie konkretny
    > model.

    Zamówiłem sobie Dell Latitude E5420, głównie ze względu na rozdzielczość
    matrycy oraz rozmiar (14") Będzie używany biznesowo i w ruchu, więc
    jeżeli coś wyjdzie, chętnie się podziele.

    > Prawie każda firma ma udane i mniej udane modele.
    > Z HP dobre są Probooki, Paviliona bym nie brał.
    > Z Dell to Vostro, Inspirion kiepsko wykonany.
    > Mam w pracy eMachines (Acer) i działają ok mimo, że mają już po 3-4
    > lata. Niestety mają kiepsko pomyślaną konstrukcję, bo dostać się do
    > baterii od BIOS (zapomniane hasło) to masakra, trzeba rozebrać całego
    > lapopa. Dell Studio ma baterię pod klapką od pamięci. :-)
    > Samsung całkiem przyzwoite ma laptopy.

    Przed pytaniem o NB zawsze warto zastanowić się nad zastosowaniami,
    jeżeli ma to być eksponat na stoliku to i Acer spełni swoją role
    abstrahujac od tego, że byle położenie go na niezbyt czystej powierzchni
    porysuje lakier.

    Rozbieranie NB chyba nigdy nie było i nie będzie proste (w swoim
    osobiście wymieniałem slot PCMCIA - stary acer), to już nie dla
    przeciętnych userow ;)

  • 22. Data: 2012-04-25 20:26:59
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-04-25 08:41, Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > Że Sony i Toshiba mają najtrwalsze notebooki, że Asus ma najlepszy
    > stosunek ceny do jakości, że HP, Aristo i Acer to badziewie

    W niskiej i średniej grupie cenowej to notebooki różnią się głównie
    kolorem obudowy, matrycą matową lub nie i jakimiś detalami obudowy.
    P.

  • 23. Data: 2012-04-26 02:03:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 18:36:54 +0200, nom napisał(a):

> [...]
    > BIOS (zapomniane hasło) to masakra, trzeba rozebrać całego lapopa. Dell
    > Studio ma baterię pod klapką od pamięci. :-)

    Osobiście mam Della Latitude D630. Poleasingowy, ale w doskonałym stanie i
    akurat na moje potrzeby Core 2 Duo + 2GB ram (z wolnym slotem na kolejne
    2GB) wystarcza. Dysk z 80GB i 5400rpm wymieniłem na 640GB 7200rpm i jest
    bardzo przyzwoicie do domowo-internetowych zastosowań, przy oglądaniu filmów
    też jest bardzo przyzwoicie. Do tego _matowa_ matryca 1440×900 przy 14". Dla
    mnie bomba, choć te swoje 2 kg z groszami waży. Katuje go od ponad roku moja
    siostra, ja tylko go z Koszalina ściągam na jakiś wyjazd (kiedy potrzebuję
    przenośnego sprzętu), czasami zdalnie coś pomogę. Po prostu działa, a
    konstrukcja budzi zaufanie. Nie mam na przykład żadnych zastrzeżeń co do
    złażenia farby, wyrabiania się zawiasów itp. atrakcji. Całość działa cicho,
    nie doprowadzając do szału wyjącym wiatrakiem.

    Bawiłem się swego czasu ultrabookiem Acera (Seria Aspire S) z
    niskonapięciowym Core i5. 4GB ram (wlutowane, bez możliwości rozszerzenia),
    SSD o pojemności 20GB, do tego klasyczny dysk 320GB, 13,3" matryca
    (błyszcząca niestety). Fajny sprzęt, choć brakowało mi opcji na wbudowany
    modem HSDPA, brakowało gigabitowego Ethernetu. Poziom wykonania - byłem
    zdziwiony na plus. Mocno zdziwiony.

    [ You can only be free, when you have nothing to loose. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 24. Data: 2012-04-26 06:31:54
    Od: Jacek <a...@o...pl>

> [...]

    > BIOS (zapomniane hasło) to masakra, trzeba rozebrać całego lapopa. Dell
    > Studio ma baterię pod klapką od pamięci. :-)

    Uważam, że reset biosu za pomocą 1 śrubki, to właśnie błąd.

  • 25. Data: 2012-04-26 06:31:55
    Temat: Re: [OT] Producent notebooka
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@o...pl>

    Dnia 25-04-2012 o 11:01:48 Jawi <t...@p...pl> napisał(a):

> [...]

    Cytuj proszę właściwie, bo mi przypisałeś słowa, których nie powiedziałem
    :)

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 26. Data: 2012-04-26 06:45:23
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@o...pl>

    Dnia 25-04-2012 o 17:53:35 qwerty <q...@p...fm> napisał(a):
    > Asus z tego co słyszałem to jest najbardziej ok (rozważałem kupno).
    > Sam mam Samsunga RF-511 pół roku. (...)

    Prawdę mówiąc, myślałem wstępnie o dwóch modelach:

    http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/3625976

    http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/3321791

    Sam mam już trzeciego Asusa i nie jest źle, ale się przeraźliwie grzeją -
    w ostatnim musiałem zrobić reballing northbridge'a na płycie głównej, bo
    mi USB zaczęło świrować. Wymacałem tego Asusa i Samsunga w sklepie;
    plastik w Samsungu trochę wątpliwy, obawiam się tylko, że się powyciera
    brzydko pod nadgarstkami, jak w Asusach A3L i A6J, Asus faktycznie ładne
    aluminium. Ale. Wszystkie możliwe porty w Asusie za wyjątkiem jednego USB
    po prawej stronie. Brawo. Dalej, jakiś geniusz dla obcięcia kosztów
    wcisnął do 17.3" klawiaturę z 15.6", która jest węższa, więc np. strzałki
    są wąskie, brakuje klawisza Insert, który został zastąpiony kombinacją
    Fn+Del, a akurat jestem klepaczem starej daty i często korzystam z
    Ctrl+Ins, Shift+Ins i brak tego klawisza doprowadzałby mnie do szału.
    Ergonomicznie klapa - no i co z tego, że aluminiowa obudowa?...

    Stojący obok Samsung wybronił się z większości zarzutów, tylko mam lekkie
    obawy o zawiasy, bo są srebrne, ale wyglądają mi trochę na plastik z
    napyloną farbą (będę wdzięczny, jeśli ktoś mnie wyprowadzi z błędu :)).

    Ogólnie parametry mają bardzo podobne. Cenowo też OK - w moim budżecie
    zmieści się nawet dodatkowy SSD na system :)

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 27. Data: 2012-04-26 06:53:52
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 06:31:55 +0200, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Cytuj proszę właściwie, bo mi przypisałeś słowa, których nie powiedziałem
    > :)
    >
    > Pozdrawiam -- Spook.

    a nie mówi.;)

  • 28. Data: 2012-04-26 07:15:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" napisał w wiadomości grup
    zawiercie...
    > Wymacałem tego Asusa i Samsunga w sklepie; plastik w Samsungu trochę
    > wątpliwy, obawiam się tylko, że się powyciera brzydko pod nadgarstkami, jak w
    > Asusach A3L i A6J,

    U mnie nie powycierało się (na razie), jednak widać odciski na plastiku.

> [...]

    > obawy o zawiasy, bo są srebrne, ale wyglądają mi trochę na plastik z napyloną
    > farbą (będę wdzięczny, jeśli ktoś mnie wyprowadzi z błędu :)).

    Jak dla mnie to są metalowe, ale zawiasy są "cienkie", więc mogą długo nie
    wytrzymać. Niestety samsung nie ma RS232, więc do programowania muszę używać
    starego della.

  • 29. Data: 2012-04-26 09:05:52
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Wojciech "Spook" Sura nabazgrał(a):

    > Ogólnie parametry mają bardzo podobne. Cenowo też OK - w moim budżecie
    > zmieści się nawet dodatkowy SSD na system :)

    A może coś takiego ??

    http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/3126829_techn
    iczne

    Mam podobny tylko starszy model i spisuje się bardzo dobrze, wydajny, dobra
    matryca, design :) zmieniłem tylko dysk na SSD a stary dałem do kieszeni i
    podłączyłem po USB.

  • 30. Data: 2012-04-26 12:09:31
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@o...pl>

    Dnia 26-04-2012 o 09:05:52 Chris <s...@s...net> napisał(a):

> [...]
    >
    > Mam podobny tylko starszy model i spisuje się bardzo dobrze, wydajny,
    > dobra matryca, design :) zmieniłem tylko dysk na SSD a stary dałem do

    Komputer jest nawet bardziej niż w porządku, ale ciągłe podłączanie dysku
    przez USB jest średnio komfortowe :( A dyski SSD większe niż 128 Gb są na
    razie zbyt drogie, żeby w nie inwestować IMO...

    Pozdrawiam -- Spook.