-
41. Data: 2013-11-05 10:09:02
Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
"Piotr Gałka"
> Na pierwszy rzut oka nie widzę gdzie tam jest możliwość zaimportowania
> swojego schematu.
>
File---Import----Ctrl+v
Robert
-
42. Data: 2013-11-05 10:25:29
Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: Tmek <T...@d...ek>
> Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
> news:l5a74p$dok$1@speranza.aioe.org...
>>>>
> Na pierwszy rzut oka nie widzę gdzie tam jest możliwość zaimportowania
> swojego schematu.
> Nie mam czasu sprawdzać czegoś oczywistego.
> Na pewno robisz jakiś błąd.
Tu jest gotowiec. Wystarczy kliknac i sie uruchomi samo.
Tmek
-
43. Data: 2013-11-05 10:28:44
Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: Tmek <T...@d...ek>
Tu jest gotowiec. Wystarczy kliknac i sie uruchomi samo.
http://tinyurl.com/olwtbjs
-
44. Data: 2013-11-05 10:59:34
Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2013-11-04 23:19, Sylwester Łazar pisze:
>> przekaźnik. Bo tak. U mnie w złomie dmuchawa steruje tranzystor. Szkoda
>> tylko że liniowo i posiada radiator większy od silnika dmuchawy ...
> A w wirniku miedź, zamiast neodymów i najważniejsze :
> szczotki węglowe :-(
> Masz rację. Orwell "1984" to dobra średnia.
> W Muzeum Techniki w Warszawie stoi Ford T. Piękny.
> Niestety stwierdzam, że rozwój samochodów skończył się na tym modelu.
> Dalej był tylko lifting :-(
> S.
>
Ford T nie jest tu chyba dobrym przykładem.
Zasilanie gaźnika opadowe - nie można było wjeżdżać pod stromą górkę
przodem, dziwaczne sterowanie skrzynią biegów, gazem i hamulcem dwoma
pedałami, prądnica z "tysiącem" małych cewek, chłodzenie grawitacyjne,
itd, itp.
Ale faktem jest, że to był pierwszy samochód składany na taśmie
produkcyjnej i chyba pierwszy, mający części zamienne, co naówczas było
ewenementem.
Dla młodszych: przy ówczesnej produkcji jednostkowej, nawet typu
gniazdowego, części były dopasowywane ręcznie do danego egzemplarza
pojazdu (i innych ówczesnych urządzeń). Stąd też rzadko się zdarzało,
aby część wyjęta z jednego pojazdu pasowała wprost (bez dopasowania) do
drugiego.
--
Pozdrawiam.
Adam.
-
45. Data: 2013-11-05 11:00:14
Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:5278b5af$0$2289$65785112@news.neostrada.pl...
>
> "Piotr Gałka"
>> Na pierwszy rzut oka nie widzę gdzie tam jest możliwość zaimportowania
>> swojego schematu.
>>
> File---Import----Ctrl+v
>
Ok.
Myślałem, że to jest jakiś internetowy symulator a tu się okazuje, że
musiałem jakiegoś zipa pobrać, rozpakować i do tego jeszcze java była
potrzebna.
To wszystko po to aby zobaczyć, że zdefiniowany schemat jest kompletnie nie
tym, co wcześniej zostało ustalone.
Ręce człowiekowi opadają.
Do Tmek-a:
Pokazałbyś (jak wcześniej) schemat tego co symulujesz i od razu byłoby
wszystko jasne.
Przecież dzielnik 10k+10k miał być zasilony (gdy MOS się włączy) 5V, a tutaj
na dzielnik zawsze idzie 0V. To jakim cudem ma to działać ?
Najgorsze, ze nie wspomnisz, że symulujesz coś innego, niż zostało
uzgodnione tylko piszesz, że to uzgodnione nie działa w symulacji zmuszając
mnie do marnowania czasu na poszukiwanie banalnego błędu, który mógłbyś sam
zauważyć.
To jest ...... niepoważne!
P.G.
-
46. Data: 2013-11-05 11:05:42
Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
news:l5adob$t3j$1@speranza.aioe.org...
>
>
> Tu jest gotowiec. Wystarczy kliknac i sie uruchomi samo.
>
> http://tinyurl.com/olwtbjs
Klikam i widzę takie coś:
=============================
This java applet is an electronic circuit simulator. When the applet starts
up you will see an animated schematic of a simple LRC circuit. The green
color indicates positive voltage. The gray color indicates ground. A red
color indicates negative voltage. The moving yellow dots indicate current.
To turn a switch on or off, just click on it. If you move the mouse over
any component of the circuit, you will see a short description of that
component and its current state in the lower right corner of the window. To
modify a component, move the mouse over it, click the right mouse button (or
control-click if you have a Mac) and select "Edit".
The "Circuits" menu contains a lot of sample circuits for you to try.
If you don't have Java, get the Java plug-in.
Directions.
Index of Circuit Examples.
More applets.
Zip archive of this applet. (double-click on circuit.jar to run)
The source.
Version 1.6a, posted 5/30/13: delete key to delete, double-click to edit,
import/export to/from files when run locally
Thanks to Rodrigo Hausen for file import/export and many other UI
improvements. Thanks to J. Mike Rollins for the Zener diode code. Thanks to
Julius Schmidt for the spark gap code and some examples. Thanks to Dustin
Soodak for help with the user interface improvements.
=============================
I na dole masę jakichś reklam.
Ale to już nieaktualne bo już wiem, że symulujesz jakiś inny schemat.
P.G.
-
47. Data: 2013-11-05 11:35:46
Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Adam napisał:
> Ford T nie jest tu chyba dobrym przykładem.
> Zasilanie gaźnika opadowe - nie można było wjeżdżać pod stromą górkę
> przodem, dziwaczne sterowanie skrzynią biegów, gazem i hamulcem dwoma
> pedałami, prądnica z "tysiącem" małych cewek, chłodzenie grawitacyjne,
> itd, itp.
>
> Ale faktem jest, że to był pierwszy samochód składany na taśmie
> produkcyjnej i chyba pierwszy, mający części zamienne, co naówczas było
> ewenementem.
> Dla młodszych: przy ówczesnej produkcji jednostkowej, nawet typu
> gniazdowego, części były dopasowywane ręcznie do danego egzemplarza
> pojazdu (i innych ówczesnych urządzeń). Stąd też rzadko się zdarzało,
> aby część wyjęta z jednego pojazdu pasowała wprost (bez dopasowania) do
> drugiego.
Dlaczego tylko dla młodszych? Czy jest tu ktoś, kto może pamiętać samochody
wyprodukowane wczesniej, niż Ford T (i jeszcze mieć doświadczenia z wymianą
droselkapy)?
Jarek
--
Żył był w Biblii Hiob | Jak to pojąć ma
można się założyć | mędrzec czy idiota
dziesięć razy tyle co | że gdy konał Hiob
nam się uda pożyć | był syt dni swego żywota
-
48. Data: 2013-11-05 13:56:18
Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 04.11.2013 o 15:30 Tmek <T...@d...ek> pisze:
>
> U?ytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
> news:op.w50x1isan0u1o8@moj...
> W dniu 04.11.2013 o 10:13 Sylwester ?azar <i...@a...pl> pisze:
>
>>> musisz kupiae przeka 1/4 nik z cewk? na 5V i dwoma niezaleznymi stykami np
>>> taki
>> No to pieknie.
>> Pytaj?cy u?y? MOSFETa, który doskonale nadaje sie do tego zastosowania.
> Nie wiem jaki on jest ale jak nie jest niskonapieciowy to sie NIE nadaje
> bo sie nigdy ca?kowicie nie otworzy, do tego spadek nap na tyrystorze
> powoduje ?e na bramce bedzie max 3.5V, wiekszo?ae mosfetów odpada.
>
> Mosfet jest niskonapieciowy na 5V.
To zły, ty masz na bramce max 3-3.5V w porywach, nie otwarty całkowicie
będzie
się grzał, nie mówiąc już o spadku napięcia na nim.
--
Pozdr
Janusz
-
49. Data: 2013-11-05 14:01:40
Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 05.11.2013 o 00:31 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
> Dnia Mon, 04 Nov 2013 23:53:30 +0100, Mario napisał(a):
>> W dniu 2013-11-04 20:47, Sylwester Łazar pisze:
>>> Zapytaj się tego "elektryka samochodowego" czy słyszał o samochodach z
>>> napędem elektrycznym.
>>> Drugie pytanie, czy może narysować najprostrzy układ falownika
>>> sterującego
>>> tym silnikiem na przekaźnikach.
>>> Jeżeli da radę, to najlepiej z odzyskiem energii hamowania. :-)
>>
>> Kiedy ostatnio naprawiałeś albo uruchamiałeś komputer z procesorem
>> kwantowym?
>> Nie miałeś okazji? Ale chyba słyszałeś o takich komputerach?
>
> Ale samochodow hybrydowych troche juz jest i chyba nawet po Polsce
> troche jezdzi.
Ale co majeden z drugim wspólnego, przekaźnik pewnie w tej hybrydzie
też się nie jeden znajdzie.
--
Pozdr
Janusz
-
50. Data: 2013-11-05 14:41:36
Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
wiadomości news:PiotrGalka.pme.1383645942@news.chmurka.net...
>
> I na dole masę jakichś reklam.
>
> Ale to już nieaktualne bo już wiem, że symulujesz jakiś inny schemat.
>
Jestem wdzieczny za cierpliwosc i sorry, ze gmatwam temat, ale jak widac
kiepski w te klocki jestem.
(Symulator otwiera mi sie w oknie przegladarki. Wlasnie dlatego to go
poslalem zeby nie trzeba bylo niczego sciagac, choc widac gdzie indziej nie
dzialalo to od razu)
Symulacje oparlem na schemacie, ktory wczoraj wkleilem po poprawkach.
Mowiles ze wyglada ok, wiec przerysowalem go
http://img163.imageshack.us/img163/373/vlwf.png
I w tej postaci ma dzielnik 10k mial isc od plusa zasialania do bazy i od
drenu do bazy. Tak to zrozumialem i rzeczywiscie na schemacie wychodzi, ze
jest to bez sensu.
>Przecież dzielnik 10k+10k miał być zasilony (gdy MOS się włączy) 5V, a
>tutaj na dzielnik zawsze idzie 0V
I tu nie wiem jak powinien byc podlaczony.
Doszedlem do tego, ze usuwajac czesc dzielnika i zmnieniac opornosc uzyskuje
funkcjonalnosc o ktorej bylam mowa
http://tinyurl.com/o6af2kn
W koncu chyba jednak wezme przekaznik, bo prosty wydawaloby przypadek
komplikue sie coraz bardziej.
pozdrawiam
Tmek