  • 11. Data: 2010-05-24 21:47:09
    Temat: Re: [OT] Piknik samochodem w lesie w okolicy Katowic
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 19:49:20 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Plus namiot aby komfortowo karmić piersią ...

    To już jakieś krzesełko/pieniek nie starczą?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2010-05-24 22:55:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    MadMan wrote:
    > To już jakieś krzesełko/pieniek nie starczą?

    Nie, to byla ironia aby uzmysłowić Ci spłycenie tematu z Twojej strony.
    Rzeczywistość opiekowania się kilkumiesięcznym dzieckiem może być troche
    odbiegająca od teorii.

  • 13. Data: 2010-05-25 06:37:28
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Witam.
    >
    > Chcę wyskoczyć na piknik parogodzinny z dzieciakami. Ponieważ jeden
    > dzieciak jest jeszcze bardzo młody to musze się liczyć z pilnym powrotem
    > dlatego poszukuje ciekawego miejsca w okolicy Katowic/Sosnowca gdzie:
    >
    > a) można poczuc las w nosie i pod stopami (nie _park_, takich tu jest
    > dużo ;)
    Jest na miejscu :-)
    > b) można wjechać samochodem (ze względu na możliwość przewiniecia malucha)
    Parking przed rezerwatem/skansenem
    > c) można znaleźć jakieś atrakcje dla dziecka ~2.5 roku (konie, plac
    > zabaw, łąka, woda)
    Ogrodzony rezerwat/skansen+polna sciezka do ruin zamku - jedyy minus to kilkadziesiat
    schodow z
    drewna w ostatnim etapie trasy do ruin
    > d) nie jest to leśny parking dla tirów
    Nie jest :-)
    > e) milo jeśli są ubikacje (minimalizujące możliwośc wdepnięcia w jakieś
    > g...)
    Kiedys byly :-)
    > f) w okolicy nie kręca się jakieś tępe dresy nastawione na dawanie w ryja
    Brak tzrypaskowcow i zimnych lokci po chemi :-)
    > g) bez tłoku
    Z tym bywa roznie
    > Zna ktoś jakieś miejsce tego typu w promieniu 20-30 km od Katowic?
    > Oczywiście Beskid odpada, bo za daleko na wyskoczenie na pare godzin z
    > małym dzieciakiem w celu posiedzenia 1h w lesie. Szukam czegoś bliżej.
    > Ktoś może mi pokazać takie miejsce dla zmotoryzowanych?
    Ja moge zaproponowac np. gmina Babice za Chrzanowem woj. Malopolskie (ruiny zamku w
    Lipowcu +
    rezerwat/skansen do zwiedzenia + las + cisza)
    http://zamek-lipowiec.republika.pl/rez_bukowica.html
    http://zamki.net.pl/zamki/babice/babice.php

    A moze Chorzowski Park Rozrywki/Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku im. Gen. Jerzego
    Ziętka +
    skansen? Byle to nie byl weekend to bedzie znosnie i spelni wszystkie Twoje wymagania
    p.s. wiem, ze to nie slask :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 14. Data: 2010-05-25 08:55:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-05-24 18:48, *Sebastian Biały* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
> [...]
    > d) nie jest to leśny parking dla tirów
    > f) w okolicy nie kręca się jakieś tępe dresy nastawione na dawanie w ryja

    Trochę dalej bo za Gliwicami:
    http://mapa.targeo.pl/,20,18.50429,50.28792?l=b0f364
    48381144e1

    Miejsce rewelacja - jest parking (na prawo od drogi), zrobiona ścieżka,
    platforma obserwacyjna ze schodami a nie z drabiną, kilka mostków nad
    rzeczką - polecam na spacer.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 15. Data: 2010-05-25 19:28:13
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > Mam to w planie w te wakacja, bo sam tam jeszcze nie byłem. Ale to wyprawa
    > na cały dzień, a ja raczej szukam czegoś na 2-3 godzinki po pracy hop i
    > powrót.

    Ja tam z Katowic na chwilę oddechu w tygodniu parę razy jeździłem. Max 45
    minut jazdy bo droga dobra a widoki / skałki / rzeka jednak zdecydowanie
    przebijają zwykły las. Jak będziesz tam ok. 17 to masz akurat 3 godziny w
    ciszy i spokoju w fajnej okolicy. W tygodniu o tej porze tam jest puściutko,
    w weekendy zapewnie sajgon.

  • 16. Data: 2010-05-25 23:38:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > małym dzieciakiem w celu posiedzenia 1h w lesie. Szukam czegoś bliżej.
    > Ktoś może mi pokazać takie miejsce dla zmotoryzowanych?

    1 Zalew Przeczyce-Boguchwałowice i otaczające go lasy (tzw las siewierski),
    2 Siewierz z zamkiem i okolicznymi zaroślami
    3 Zalew Nakło-Chechło koło Tarnowskich Gór i las rosnący wokoło
    4 Sportowa Dolina w Bytomiu i rozciągający sie wokoło rezerwat buków Segiet
    5 Żabie doły w Bytomiu (rezerwat ptaków wodnych)
    6 Dolina Górnika w Chorzowie - tuż obok bytomskich Żabich dołów
    7 Zamek w Chudowie - lasu jako takiego może tam niewiele ale są tereny
    łąkowe i w każdy weekend coś się dzieje na zamku (imprezy tematyczne).
    Bardzo prężnie działa fundacja zamkowa, na błoniach przed zamkiem jest
    bardzo atrkacyjny labirynt - wspaniała rzecz dla dzieci.
    7a Po zabawach w zamku koniecznie pojechać na megahiperwyżerkę do zajazdu
    Rajcula przy drodzie Gliwice-Mikołów. Jadałem w życiu w różnych
    restauracjach: tanich, drogich, ekskluzywnych resturacjach hotelowych i w
    barach szybkiej obsługi, ale nigdzie nie jadłem smaczniejszych potraw niż w
    Rajculi. Polecam pieczonego prosiaka z sosem chrzanowo-beszamelowym,
    polecam nadziewaną pieczeń z sosem borowikowym, polecam kaczkę z jabłkami,
    polecam doskonałe rolady o przecudnym bukiecie smakowym...... (rozmarzyłem
    się)
    8 Las Dąbrowa Miejska w Bytomiu z ruinami poniemieckich strzelnic i leśna
    knajpka "U Wójcika" teraz jakoś inaczej się to nazywa, chyba "Pod dębem"
    ale w Bytomiu wszyscy wiedzą gdzie jest "Wójcik". W lesie są ścieżki
    spacerowe, rowerowe, dwie leśniczówki, przez las biegnie linia turystycznej
    kolejki wąskotorowej należącej do GKW. W lecie pokonuje trasę
    Świetochłowice - zalew Nakło-Chechło w otwartych wagonikach
    9 Park w Świerklańcu z dziką częścią leśną i ścieżką spacerową na wale
    zbiornika Kozłowa Góra - można iść i nikogo nie spotkać. Na terenie parku
    restauracja/ hotel Dom kawalera (drogo) a
    9a przed wejściem do parku bardzo smaczna i tania resturacja bodajże
    "parkowa" ze świeżymi domowymi obiadami. Warto skosztować - stołują się tam
    miejscowi mieszkancy na dużą skalę- naprawdę dobre jedzenie, polecam
    praktycznie każdą potrawę, bardzo dobre zupy, smaczniutkie kotlety mielone,
    pyszny placek po węgiersku, wszystko swieżutkie, także na obiad trzeb
    czekać około 40 minut.
    --
    Jackare