  • Data: 2015-08-26 18:55:53
    Temat: Re: [OT] Okulary neurochirurga
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-22 17:47, (c)RaSz pisze:
    > Użytkownik <l...@x...com> napisał w

    ps.com ...

    > : użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > : >
    > : > Pozwolę sobie zauważyć, że okulary operacyjne to zabawki o konstrukcji
    > : > lunety Galileusza. W porównaniu ze zwykłą lupą pozwalają pracować przy
    > : > większej odległości.
    > : >
    > :
    > : Zgadza się, tylko cena od 850PLN, i optyka ze szkła a nie jakiś
    > : badziew z pleksy co ma zniekształcenia.
    >
    > :
    >

    > Aż tyle?

    Tyle i więcej:
    http://alco.com.pl/lupy-lunetowe,c141.html

    > No to się zastanawiam, czemu do takich prac nie używa się... kamery!
    > Dla obniżenia kosztów można wszak użyć jakiegoś standardowego wyświetlacza, czy
    > to smartfona, czy tabletu, no a sama kamerka, wraz z odpowiednią optyką
    > (soczewki), a nawet źródłem światła - powinna wypaść *znacznie* taniej.

    Ależ używa się kamer, a rozwój nie traci też swego tempa i systemy
    wizyjne są coraz lepsze.

    Ale...
    1. Jakie opóźnienie obrazu dostaniemy w tanim rozwiązaniu? Opóźnienie
    bardzo zaburza działanie pętli sprzężenia zwrotnego odpowiedzialnego za
    koordynację ruchów co przekłada się na ich precyzję.
    2. Ile dostaniemy klatek na sekundę w tanim rozwiązaniu?
    3. Czy dostaniemy obraz stereowizyjny?
    4. W okularach punkt ostrości obrazu wybiera odpowiedni zwój naszego
    mózgu, niejako automatycznie, podążając za fragmentem obrazu na którym
    skupia się nasza wola.
    5. Jakiej rozdzielczości otrzymamy obraz? Wiem... smartfony oferują dpi
    znacznie większe niż to co marketingowcy Apple'a określili mianem
    "retina". Full HD na 5'' daje 440 dpi - fajnie... ale ja, nieuzbrojonym
    okiem, rozróżniam na takim ekranie czy zastosowano w nim układ
    subpikseli typu "PenTile" czy klasyczny. Kolejność subpikseli układu
    klasycznego też potrafię rozpoznać :-) (*)
    6. Dalekie od doskonałości odwzorowanie kolorów.
    7. Bardzo daleki od doskonałości zakres dynamiki luminancji.

    > Oczywiście takie rozwiązanie ma też i wady, ale w wielu przypadkach sprawdzi się
    > lepiej niż okulary. Ważną rzeczą jest to, iż matryce da się już robić czulsze,
    > niż ludzkie oko...

    Eeee tam czułość... nie dyskutujemy tu o noktowizorach.

    (*) przy odpowiedniej treści wyświetlanej na ekranie

    pzdr
    mk