    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 10 Jul 2017 23:17:19 -0700 (PDT)
    <xbtz3uuik2ij.1kl42r712z6lm$.dlg@40tude.net>
    <ok09tp$58s$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <ok1nnc$cj0$2@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <ok1pmm$cj0$3@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: OT Musk wspomaga Australie
    From: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, July 11, 2017 at 4:03:05 PM UTC+10, Shrek wrote:

    > Ja? To ja wrzuciłem linka o farmach wiatrowych?

    Wrzucilem ceny OZE bo napisales "Zapewne przepisy nakazują kupić każdą
    ilość energii z OZE i jak słoneczko zajdzie to mają armagedon. Gdyby nie
    taka regulacja, to nikt by się w panele w systemie energetyczne nie
    bawił, bo to się po prostu nie opłaca". Wrzucilem linka z cenami, gdzie widac ze
    jednak kosztowo sie oplaca.

    bateria. A teraz to sam robisz. Zapomniales co pisalismy wyzej? SA szuka rozwiazania
    zdolnego szybko zareagowac. Farma wiatrowa czy sloneczna zupelnie sie do tego nie
    nadaje. Nie zwiekszy np. produkcji w 6 sekund zeby "naprawic" czestotliwosc w sieci
    czy 5 zatrzymac minutowy skok cen.

    > Gorzej - on nie tylko tego nie naprawi, ale to właśnie ona jest powodem
    > całego burdelu. Nie to, że ktoś gdzieś czajnik czy pralkę włączy. Popyt
    > w systemie energetycznym da się bardzo dobrze przewidywać i się to robi.
    > Problemem są właśnie słabo przewidywalne OZE

    I dlatego bateria nie jest zlym pomyslem, prawda?

    > Przypomnisz? Ze względu na niezwykle opłacalne panele na 10% domów, ze
    > względu na turbiny wiatrowe, które dają niezwykle tani prąd? Czyli jest
    > tak jak pisałem - wszystko to jest niezwykle opłacalne... ale dla
    > producenta i operatora. Bo klient w związku z tymi niezwykle opłacalnymi
    > inwestycjami płaci 4 razy więcej.

    Pewnie, przypomne. Ceny gazu poszly na tyle do gory, ze bardziej oplaca sie go
    eksportowac niz spalac. Wzrasta popyt w godzinach szczytu, ale ubywa elektrowni
    bazowych (zamykaja elektrownie weglowe).

    To, ze mamy duzo inwestycji w OZE nie znaczy ze sa ona na chwile obecna podstawa
    energetyki. Nadal jest to wegiel jako baza i (drogi) gaz jako pokrycie skokow.

    A paneli jest obenie kolo 25%, nie 10%. W niektorych stanach kolo 30%.