  • Data: 2017-07-11 05:18:53
    Temat: Re: OT Musk wspomaga Australie
    Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek,

    >nikt by się w panele w systemie energetyczne nie bawił, bo to się po prostu nie
    opłaca.

    Albo opierasz sie na starych danych, albo patrzysz na rynek PL i zakladasz ze tak
    samo jest w AU. A nie jest tak samo, energia odnawialna jest obecnie bardzo tania.
    Wiec z tym "nikt by sie nie bawil" to sie rozpedziles.

    Prosze, oto kilka ostatnich kontraktow na OZE duzych dostawow energii:
    http://reneweconomy.com.au/origin-stuns-industry-wit
    h-record-low-price-for-530mw-wind-farm-70946/
    W polowie tekstu, po prawej stronie masz tez wykres jak zmienialy sie ceny
    "zielonych" PPA (power purchase agreement) od FY12. Mam wrazenie, ze myslisz o
    poczatkowych latach piszac o drogiej energii odnawialnej.
    Zebys mial porownanie tego do tego $60-$80/MWh - na gieldzie kontraktow sama energia
    na FY18 dla Wiktorii kosztuje dzisiaj $124/MWh.

    Rozumiem, ze w Polsce moze to wygladac inaczej ze wzgledu na warunki klimatyczne. Ale
    globalnie koszty OZE spadaja i to drastycznie:
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-01-03/f
    or-cheapest-power-on-earth-look-skyward-as-coal-fall
    s-to-solar