  • 61. Data: 2009-12-10 16:24:44
    Temat: Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > A widziałeś takowy w zoz i u lekarza? w naszym kraju....

    Jak mógł widzieć, skoro to są niewidoczne i ulotne bity?

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2009-12-10 16:32:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

    > Zgadzam się. Dlatego napisałem "przy odpowiednio rozwiniętej sieci" -
    > takiej, w której praktycznie nie występuje "brak zasięgu". Patrząc na
    > rozwój technik bezprzewodowej transmisji danych, to chyba niedługo
    > taki stan będzie osiągnięty...

    To znaczy, że pan Waldek też ma mieć dostęp do tej infrastruktury?

    > Jeśli organ będzie mógł dopisać do chipa, to pan Waldek też. Kwestia
    > kwalifikacji i/lub pieniędzy...

    Czyich kwalifikacji i czyich pieniędzy? Bo jeśli to maja być takie
    systemy, że ulegną panu Waldkowi (ewentualnie wspartemu prze szwagra,
    który dostał na falaszkę), to ja dziękuję. W teorii istnieją niehakowalne
    systemy. W praktyce też, o ile ich złożoność nie przekracza możliwości
    ich użytkownika. Organiści powinni mieć to na uwadze.

    Nie mam. Ale można zacząć od google.pl.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2009-12-10 16:34:59
    Temat: Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > myślę że i tak je utraciła już kilka ładnych lat temu... ;)))

    > Istnieje jednak spore prawdopodobieństwo jej mechanicznego
    > sfragmenowania, przy operacji szron...

    Znikome. Potwierdzone w praktyce.

    > Ale jeśli już jesteśmy przy alternatywnych zastosowaniach... Karty
    > plastikowe są dosyć pomocne przy otwieraniu zatrzaskiwanych
    > plastikowych obudów urządzeń elektronicznych, typu jakieś piloty,
    > niektóre zasilacze, przy otwieraniu niektórych palmtopów, itp.
    > Doskonałe są "carefour rodzy(i)nka", wciskane darmo.

    To też chyba świadczy o tym samym.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2009-12-10 16:36:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > No i pewnie są nieodporne na EMP.

    Właściwie to nawet nie wiem jak łatwo jest zniczczyć chip w transponderach
    jakimś zmiennym polem z elektromagnesu. Ktoś próbował?

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2009-12-10 17:12:22
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 16:32:50 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    > To znaczy, że pan Waldek też ma mieć dostęp do tej infrastruktury?

    Na każdą infrastrukturę znajdzie się jakiś pan Waldek. Niezależnie od
    tego, czy będzie to legalne czy nie. Trzeba się z tym pogodzić i
    używać ze świadomością ryzyka.

    > Czyich kwalifikacji i czyich pieniędzy? Bo jeśli to maja być takie
    > systemy, że ulegną panu Waldkowi (ewentualnie wspartemu prze szwagra,
    > który dostał na falaszkę), to ja dziękuję.

    Kwalifikacji i pieniędzy pana Waldka. Ewentualnie wspieranego przez
    szwagra/mafię/koncern medialny/ościenne państwo.

    > W teorii istnieją niehakowalne systemy. W praktyce też, o ile ich
    > złożoność nie przekracza możliwości ich użytkownika. Organiści
    > powinni mieć to na uwadze.

    Podany przez Ciebie przykład z paszportami świadczy o tym, jak bardzo
    mają :-)

    EOT?

    Artur Stachura

  • 66. Data: 2009-12-10 18:10:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    > W sytuacjach kiedy może się to przydać, nie ma gwarancji, że coś się
    > z tego papieru będzie dało odczytać. Z tego powodu są teraz plastikowe
    > identyfikatory grupy krwi. Z drugiej strony lekarze nigdy chętnie nie
    > robili transfuzji na podstawie wpisu o niezbyt dokładnie ustalonym
    > autorstwie. W takiej sytuacji robi się nowe badanie.

    Nie - w sytuacji, kiedy znasz grupę można zrobić szybką próbę na
    glutynację (o ile mnie skleroza nie myli) zamiast pełnego określania
    grupy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 67. Data: 2009-12-10 18:44:59
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 17:23:00 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Pieczątkę cyfrową też już wymyślili?

    Składającą się z samych cyfr? Żaden problem... ;)

    > My wciąż znajdujemy się w kręgu
    > Wschodniej Kultury Pieczęci --

    Cieszyć się należy że nie musimy przy tej pieczęci jeszcze topić wosku... ;))))

    --
    DJ

  • 68. Data: 2009-12-10 19:12:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

    > Na każdą infrastrukturę znajdzie się jakiś pan Waldek.

    Telepatycznie połączy się z bazą i stwierdzi, że 18f49e009d7239a83f32,
    to Artur Stachura?

    > Niezależnie od tego, czy będzie to legalne czy nie. Trzeba się z tym
    > pogodzić i używać ze świadomością ryzyka.

    Wcale nie trzeba się godzić. Trzeba eliminować sytuacje, w których
    takie panawaldkowe grzebanie może coś dać. Obojętnie czy pan Waldek
    grzebie w chipach, czy za pomocą jajka przenosi pieczątki do zielonej
    książeczki. Dowód tożsamości ma służyć wyłącznie do tego, by dało się
    stwierdzić, że ja to ja.

    > Podany przez Ciebie przykład z paszportami świadczy o tym, jak bardzo
    > mają :-)

    Z grubsza znam ich (marne) kompetencje. W paszporcie chodzi głównie
    o to, by dane w chipie zgadzały się z wydrukowanymi i nie dało się
    ot tak po prostu wymienić zdjęcia albo napisów. Paszport musi działać
    na całym świecie, więc nie można odwoływać się do krajowych baz danych.
    Teoretycznie może być tak, że czytnik odczyta z mojego paszportu, że
    nazywam się Estella Maria Lopez i pochodzę z Paragwaju i jestem cycatą
    brunetką, ale tego się raczej nie spodziewam.

    > EOT?

    Mnie tam wszystko jedno.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2009-12-10 19:17:24
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    DJ pisze:

    > Nadal jest to szpanerstwem, tyle że wielu powtarza jak mantrę, że jednak
    > nie jest. I potem efekt skali... Miliony much nie mogą się mylić...
    >
    > A wszystko po to żeby doić userów z kasy. Za urządzenie, i potem, co
    > ważniejsze, za usługi.

    Chyba żartujesz? Przecież na tym właśnie polega postęp. Gdyby iść twoim
    tokiem myślenia powinno się używać telewizora z lat pięćdziesiątych
    wielkości komody, za to z 12" monochromatycznym ekranem. Albo korzystać
    z C64, bo przecież posiadanie Amigi, Maka albo PC to jest szpanerstwo.
    Jasne, że chodzi o "dojenie z kasy" ale na litość boską nie rób z tego
    jakiegoś rozboju w biały dzień! To zwykła transakcja - Ty płacisz, ale w
    zamian i Tobie coś dają.
    A dzięki upowszechnianiu się nowych rozwiązań ceny spadają. Pamiętam jak
    w czasach mojego liceum pojawiły się telefony z WAP a potem kolorowymi
    wyświetlaczami. Oczywiście wszyscy się rzucali z "och i ach" na nową
    "zabawkę". Zabawnie wyglądała reakcja posiadacza gdy odkrywał, że
    znajomy nieopatrznie połączył się ze wspomnianą usługą i zdążyło mu
    zeżreć pół tego, co miał na koncie. ;)
    Teraz mam wykupiony tani pakiecik internetowy w Plusie - bardzo
    przydatna rzecz. Chociażby ze względu na dostęp do maila ze smartfona.

    > Broadcast analogowy ma tę zaletę że user nie jest "złapany" ani
    > finansowo, ani technologicznie.

    A abonament? :>

  • 70. Data: 2009-12-10 19:19:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Cieszyć się należy że nie musimy przy tej pieczęci jeszcze topić wosku... ;))))

    Akurat takie z topionym woskiem lub lakiem, to jedyne, którę mają
    jakiś sens. Jeszcze pergamin z oślej skóry albo przynajmniej
    papier czerpany do tego. Tradycja i w ogóle świetna zabawa.

    -- Jarek

    PS
    Dalekowschodnia Kultury Pieczęci wygląda jeszcze inaczej. W takiej na
    przykład Japonii pracownicy mają małe okrągłe pieczątki w długopisach.
    I walą je wszędzie bez opamiętania.