  • 1. Data: 2012-06-20 21:35:38
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

  • 2. Data: 2012-06-21 11:05:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
> [...]
    http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html

    A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-06-21 12:19:48
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:

    > http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
    >
    > A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?

    W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS

    Piotr

  • 4. Data: 2012-06-21 14:23:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/06/2012 11:19, Uncle Pete wrote:

    > W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS

    W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
    konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
    takiego manipulowania.

    http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-06-21 17:01:56
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
    > konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
    > takiego manipulowania.

    Nie w tytule całej strony, popatrz jeszcze raz :)

    Piotr

  • 6. Data: 2012-06-22 11:15:40
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/06/2012 16:01, Uncle Pete wrote:

    > Nie w tytule całej strony, popatrz jeszcze raz :)

    10,657 passenger vehicles were involved in fatal rollover crashes.
    (National Highway Traffic Safety Administration, or NHTSA)

    Crashes in which a vehicle rolled over accounted for more than half of
    all single-vehicle crash deaths. (NHTSA)

    Vehicle rollover crashes are especially serious because they so often
    result in head injuries. Head trauma is the most frequent type of fatal
    and nonfatal injury in rollovers. (NHTSA)

    The rate of serious injury in passenger vehicle rollover crashes is 36
    percent higher than in crashes where there is no rollover. (NHTSA)

    The high fatality and injury rates are due, in part, to the high
    percentage of rollover crashes in which passengers are ejected from
    their vehicles. Ejections account for 63 percent of all fatalities in
    rollover crashes and often result in costly and debilitating head
    injuries. (NHTSA)

    More than 90 percent of passenger vehicle rollover crashes are
    single-vehicle crashes, and 8,345 of the 10,142 occupant deaths occurred
    in single-vehicle rollover crashes. (NHTSA)

    More than half, 56 percent, of single-vehicle crash deaths resulted from
    rollovers compared with only 11 percent of rollover deaths in all
    multiple-vehicle crashes. (Insurance Institute for Highway Safety, or IIHS)

    Co prawda studiowałem kierunek techniczny po angielsku przez 2 lata, ale
    może wciąż znam ten język zbyt słabo i przegapiłem w tym tekście rodzaj
    pojazdu, jaki brał udział w wypadku. "Passenger vehicles" to dość mocno
    naciągana definicja SUVa, a nie tylko takie jeżdżą i dachują w ameryce.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-06-22 11:25:18
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]

    może wciąż znam ten język zbyt słabo i przegapiłem w tym tekście rodzaj
    pojazdu, jaki brał udział w wypadku. "Passenger vehicles" to dość mocno
    naciągana definicja SUVa, a nie tylko takie jeżdżą i dachują w Stanach.

    Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
    wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina, żeby
    połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2012-06-22 15:04:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kamil wrote:
    > Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
    > wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina,
    > żeby połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)

    a teraz proste pytanie, jaki samochó sie łątwiej wyraca? stosunkowo niski
    zwykły samochód czy wysoki i dość smukły SUV.

    jak tam wyczytałem gdzieś zę SUVy wywalaja sie w sytuacjach gdzie normlany
    smachód ni zaliczyłby jeszcze dachowania, co wydaję sie sensowne.

    ciekawe znalezione w sieci...

    http://www.piotrwachowski.com/lawyer-attorney-170756
    3.html

    z tego wynika że coś jest na rzeczy i to od dawna... dalej pisze o tym
    że test łosia w SUVie zwykle może sie skończyć wywrotką co nei zdarza si
    raczej w normalnym niskim samochodzie.

  • 9. Data: 2012-06-22 23:59:11
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-06-22 15:04, Marek Dyjor wrote:
    > a teraz proste pytanie, jaki samochó sie łątwiej wyraca? stosunkowo niski
    > zwykły samochód czy wysoki i dość smukły SUV.

    Wedle jakichśtam testów prawdopodobieństwo wywrotki dla zwykłego auta to
    ok. 10%, dla SUV od 14% do 25% dla najstarszych i najzawodniejszych
    konstrukcji, które już dawno się same zbiodegradowały bądź jeżdżą z
    tablicami zabytków.

    Wszystko przy tej samej prędkości i manewrze.
    A teraz sobie pomyśl, że od dłuższego czasu większość aut ma ESP,
    większość ma wiele lepsze opony, dodatkowo takiego SUV-a trudniej
    rozpędzić, więc to nie jest takie sobie bezpośrednie porównanie.

    Ciągle to jednak nie przeszkadza wielu mądrym wziąć te 10%, porównać do
    25% i zrobić z tego "o jejku 2.5x częściej się przewracają!!".

    > jak tam wyczytałem gdzieś zę SUVy wywalaja sie w sytuacjach gdzie normlany
    > smachód ni zaliczyłby jeszcze dachowania, co wydaję sie sensowne.

    A widzisz, a ja czytałem że większość wypadków z skutkiem śmiertelnym jest
    spowodowanych głównie prędkością.

> [...]
    >
    > z tego wynika że coś jest na rzeczy i to od dawna... dalej pisze o tym
    > że test łosia w SUVie zwykle może sie skończyć wywrotką co nei zdarza si

    Czytaj więcej podobnych do "Akty Prawne i Artykóły".
    Oh yeah, ultra profi, hiper duper znawców prawa, którzy wywalczą dla
    Ciebie zyliardy dolców, prawnie Ci należne za wywrotkę.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 10. Data: 2012-06-23 12:35:57
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
    > konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
> [...]
    http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
    9.abstract
    http://www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-su
    v-safety-myth.html
    http://www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article
    14.shtml
    http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
    e134ho19.htm a
    szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/

    wielkość != bezpieczeństwo:
    http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
    t-and-honda-cr-v-safety.html

    http://www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-d
    ui_policy.htm

    http://www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs
    /scapegoat.html

    Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.