    Date: Thu, 28 Jun 2012 13:27:22 +0200
    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    <jruo4a$cjj$1@inews.gazeta.pl> <4fe2f547$1@news.home.net.pl>
    <jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl> <js465o$8g5$1@node2.news.atman.pl>
    <js77ln$42n$1@inews.gazeta.pl>
    <wtdgw86j7vam$.cxh3d89iqbug.dlg@40tude.net>
    <js7baa$lom$1@inews.gazeta.pl>
    <1w86r5ik9tziq.1nwzf5lqimc8x$.dlg@40tude.net>
    <jsc30l$154$1@inews.gazeta.pl> <jscei1$2o5$2@inews.gazeta.pl>
    <4fead77e$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsel5h$bca$2@inews.gazeta.pl>
    <4feadad9$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <jseo5p$g9d$2@inews.gazeta.pl>
    <4feae871$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsepoq$eui$3@inews.gazeta.pl>
    <4feaef11$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <8717952290$20120627144413@squadack.com>
    <4feb04b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsf50e$l66$3@inews.gazeta.pl> <4feb67ab$1@news.home.net.pl>
    <jshclq$fi3$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2012-06-28 12:46, Arek pisze:
    > Hm, socjalistyczne kraje obecnie to: Niemcy, Francja, Szwajcaria,
    > Norwegia itp.

    Norwegię trzeba pominąć bo oni bogactwo zawdzięczają wiadomo czemu.

    Francja ma dziś wzrost gosp. na poziomie błędu statystycznego. Poza tym
    stoi u progu kryzysu. W ciągu ostatnich kilku lat zamknięto ok. 1000
    zakładów przemysłowych a powstała połowa z tego. Kto się interesuje to
    wie co się tam teraz dzieje a dodatkowo wygrał tam teraz kolejny
    socjalista, tym raqzem nie-farbowany, więc kolorowo to tam nie będzie.

    Niemcy stały się potęgą za sprawą Erhardta który jest ojcem niemieckiego
    cudu gospodarczego. Przez lata wolności gosp. zgromadziły ogromny
    kapitał i panują na wielu rynkach do dziś.
    Mogły sobie pozwolić w kocńu na socjalizm ale jak wiadomo i tam dziś już
    nastroje społeczne są nieciekawe, wzrost gosp. od lat stoi na poziomie
    2,5% - to jest cienizna ale jednocześnie jest to wynik ROZBUCHANEJ
    polityki socjalnej, HARTZ-ów różnych itp.
    Tak samo jak we francji, niemcy niedługo będą zmuszone do zmiany kursu.

    O Finladnii już w 2010 roku mówiono, że grozi jej widmo bankructwa.
    Widomym tego znakiem jest wynik ostatnich wyborów.

    Szwajcaria.
    Około 50 proc. depozytów w szwajcarskich bankach pochodzi od klientów
    zagranicznych.
    Lata neutralnosci tego państwa i zasadzie nienaruszalności tajemnicy
    bankowej spowodowały, że szwajcaria stała się finansowym centrum świata.
    Dzięki napływowi śrdków zgromadziły ogromny kapitał który pozwolił na
    rozwinięcie się przemysłu opartego głównie na branżach wysokiej technologii.
    Poza tym nie wstąpiła do UE nie musiała podpisywać KKP.

    Ale pomijając to wszystko nie interesuje mnie mieszkanie w innym kraju,
    choć zapewne lepiej się w nich żyje.
    Tu się urodziłem i zależy mi na naszym kraju.
    Niestety PL nie ma w historii okresu wolności gosp. na której moglibyśmy
    skorzystać. Nie mamy takich tradycji. Jesteśmy ogólnie dosyć biedni ale
    ludzie są tu bardzo przedsiębiorczy i gdyby nie państwo, które
    przeszkadza im się bogacić to bylibyśmy w zupełnie innym miejscu.
    Wystarczyło nie zmieniać Wilczkowego prawa z 89 roku.

    > Kraje gdzie na pewno nie ma socjalizmu to np. Rosja.

    Wolności gosp. też nie ma.
    Bolszewicy zrujnowali ten kraj na wiele pokoleń.

    > Gdzie wolisz mieszkać? A i jeszcze jedno w Polsce nie ma socjalizmu,
    > tylko jakiś totalny bałagan.

    W polsce nie ma socjalizmu - ehh
    Zdaje się, że to w PL mamy najwięcej w europie regulowanych zawodów - to
    oczywiście oznaka wolności gospodarczej ;-) Sorry nie wiem jak to
    skomentować nawet.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info