eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[OT] Ken Rockwell i SUV-yRe: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
  • Data: 2012-06-26 22:32:41
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-06-26 11:06, Marcin [3M] wrote:
    > Faktycznie, większość tekstów tyczyło się starszych SUV-ów, oraz tego, co
    > znane było raczej na rynkach w USA.

    Dlatego pisałem, że to już nie do końca jest prawdą, dzisiaj trochę
    pozmianiało się w autach i nie wszystkie suvy są kanciastymi czołgami na
    kółkach. Początki były niestety ciężkie.


    > Kontrola trakcji poprawia bezpieczeństwo, to bez wątpienia.
    > Jednak w takiej sytuacji
    > http://www.youtube.com/watch?v=JXeKSDpFjlg
    > obawiam się, że jest bezradna...

    Rozumiem że masz na myśli tu ten test z końca? Powiedzmy że zaryzykuję
    stwierdzenie, że przy stówie na liczniku większość kolizji zakończy się
    bardzo źle, z osobówki nie zostało cokolwiek.
    W takim wypadku coś innego może pomóc - teraz montuje się czujniki
    uderzeniowe i w razie kolizji auto stara się możliwie szybko i bezpiecznie
    wyhamować. Tutaj tego nie było bez wątpienia, samochód rypną w drugi i
    pojechał dalej, aż wypadł z toru. W przypadku wywrotki cośtam za to tym w
    suvie pomogą kurtyny i poduszki.


    > Tu nie pomogą nawet poduszki w SUV-ie, bo będą już "sflaczałe", gdy ten
    > będzie kończył się przewracać...

    Może i sflaczeją, ale odizolują odłamki szkła i nie pozwolą powystawiać
    rąk na zewnątrz. Mimo wszystko jednak jak zauważyłem SUV wyszedł na tym
    zderzeniu wiele lepiej od osobówki, z której nie zostało nic, ale przy
    takiej prędkości niestety często jest pełna kasacja obu stron.


    > Kolizja z nowszym autem (niż mała honda) byłaby trudniejsza dla suv-a -
    > wzmocnienia boczne mogłyby go wybić w powietrze jeszcze skuteczniej.
    > W podobnej kolizji dwóch tradycyjnych wozów, przynajmniej ci z pozycji
    > SUV-a mieliby szansę.

    Albo SUV by na zderzeniu wiele bardziej wyhamował, bo w twardsze i bo
    strefa zgniotu lepsza w samym suvie (tu na filmie przód był pancerny).
    Jest więc przeciwnie szansa, że siła wywracająca by wiele bardziej
    zmalała. Tak jak wspominałem też mógłby lepiej wyhamować, nie wiem czy by
    zadziałało ESP jeszcze jakoś i go utrzymywało, może też.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
    http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
    { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
    ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
    `^~~`~~~~



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: