  • Data: 2012-01-28 15:54:56
    Temat: Re:[OT] Kanadyjskie urządzenie zmniejszające pobór prądu.
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.01.2012 16:11, kogutek pisze:

    > Pierdol się ze swoim durnym moralizatorstwem.
    Z czym? Ja tylko przedstawiłem jak wygląda prawnie sytuacja i za co byś
    beknął w momencie gdy dostawca stwierdziłby, że masz coś za niskie
    rachunki. Co ważne miałby PRAWNIE rację, więc problemy miałbyś tylko ty.

    > Co ja matka Teresa z Kalkuty
    > jestem?
    Nie brzmisz.

    > A Ty nigdy nie jechałeś bez biletu tramwajem? Nie ściągałeś w szkole?
    > Zawsze oddawałeś w sklepie jak sprzedawczyni nie miała wydać i powiedziała że
    > będziesz winny dwa grosze? Masz w domu tylko swoje książki? Za każdy program,
    > piosenkę i film ściągnięty z netu zapłaciłeś?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

    Argument pokroju "każdy kiedyś przeszedł na czerwonym świetle, więc
    wszyscy to przestępcy, więc nie mają moralnego prawa się czepiać jak
    zajebię czarnucha".

    > Jesteś w klubie złodziei tak jak
    > ja.
    Art. 278.
    § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą, podlega
    karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Art. 284.
    § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo majątkowe,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Kto przywłaszcza sobie powierzoną mu rzecz ruchomą, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Więc, nie. Nie jestem w klubie złodziei.

    > Czego mam się wstydzić?
    Ja nie mówiłem, że masz się wstydzić, tylko pytałem czy byś się nie
    wstydził:
    - Wyroku?
    - Konieczności zapłaty z odsetkami?

    To czy kradzież/oszustwo/naciąganie jest czymś wstydliwym zależy od
    środowiska w którym się dany delikwent obraca, ale robienie tego
    wybitnie nieudolnie i danie się złapać jest powodem do wstydu chyba w
    każdym środowisku.

    > Jak by była możliwość zduszenia licznika energii dławikiem to bym go miał. Ty
    > też byś go miał.
    Nie miałbym - brak opłacalności:
    - zamiast płacić za energię w ratach musiałbym zapłacić za duży okres hurtem
    - niepotrzebne problemy z "wymiarem sprawiedliwości"
    - dodatkowe karne odsetki
    - karalność mogłaby spowodować dodatkowe problemy

    btw - "oszukiwanie" licznika podpada nie pod kradzież a raczej pod to:
    Art. 286.
    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    > Miało by go tylu odbiorców że zrobili licznik nie reagujący
    > na dławik lub kondensator.
    Oczywiście. Po czym zrobiono by akcję wymiany-pomiarów i zażądano takich
    sum od tych z dławikami, że by przeklinali "złodziei z energetyki" przez
    kolejne 2 pokolenia.

    Dokładnie tak samo jak było z magnesami neodymowymi.

    > Nie da się i nad tym boleję.
    A to nie możesz zrobić obejścia

    > I możesz mnie w dupę pocałować.
    Spróbuj poszukać chętnych na jakiś portalach dla ludzi o Twoje
    orientacji... ja nie skorzystam - jestem hetero.

    Michoo