    From: grapeli23 <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Date: Sun, 16 Mar 2014 13:48:01 +0000 (UTC)
    <lg1lua$4qv$1@node1.news.atman.pl> <1bplbp67l8q10$.dlg@badworm.pl>
    <lg2cjq$ila$1@node2.news.atman.pl> <lg2dr4$tha$1@node1.news.atman.pl>
    <lg2emu$kpd$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <lg2p7g$kf$1@node2.news.atman.pl> <lg4506$ljf$1@node1.news.atman.pl>
    <rqvxnxu3txjr$.zhf5quc6mti1$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Dnia 16.03.2014 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:

    > Wad ma oczywiście bardzo wiele, ale to "nie wszędzie", gdzie FAT w ogóle
    > się ostał, to teraz już tylko przenośne nośniki danych. A na nich głównie
    > pliki ze zdjęciami, filmami i dźwiękiem. Gdyby tam w ogóle nie było systemu
    > dyskowego, tylko na przykład emulacja taśmy magnetycznej (np. TAR), to by
    > urządzenia stosujące te nośniki wiele na funkcjonalności nie straciły.
    > Czepianie się, że FAT jest wciąż w użyciu, jest czepianiem się dla samego
    > czepiania.

    Limit 4 GB ma również WAV - audio format, co oczywiście nie przeszkadza
    w dokonywaniu nagrań dłuższych niż ~7h (44.1kHz 16bit), ponieważ każdy
    sensowny program omija ten problem.
    https://en.wikipedia.org/wiki/WAV#Limitations

    Pamiętam mój ostatni kontakt 12 lat temu z Windows, używając wtedy
    VirtualDub nagrywałem audycje TV do AVI z kompresją bezstratną huffman.
    Półtora godzinne nagranie to było około 60GB. Limit pliku FAT, mnie nie
    interesował, bo VirtualDub obchodził go bez zmrużenia.