    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Date: Sun, 16 Mar 2014 13:06:16 +0100
    <lg1lua$4qv$1@node1.news.atman.pl> <1bplbp67l8q10$.dlg@badworm.pl>
    <lg2cjq$ila$1@node2.news.atman.pl> <lg2dr4$tha$1@node1.news.atman.pl>
    <lg2emu$kpd$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>

    news:11yvs1qlom014.1o796t3sumowi.dlg@40tude.net...

    > Nie, bo tu nie chodzi o jednostki alokacji, tylko dlugosc pliku.

    Otóż to...

    > Kiedys dawno ktos przewidzial 4 bajty i tak zostalo i dlugo nie bylo
    > potrzeby wydluzac.

    Aż się zemściło. I jak sama FAT-tablica tego nie ogranicza (i jestem w
    stanie to wykazać) poza własnym rozmiarem ostatecznym, tak ogranicza
    reprezentacja w bajtach.

    > A teraz sa inne systemy i znikomy sens poprawiac FAT32, ktory nawiasem
    > mowiac jest koszmarny.

    Ale się zrobiło - ExFAT, aka FAT64, limituje wielkość pliku aź do 2^64-1,
    zachowując nadal 32-bitową FAT.

    > Przy zapisie moze jeszcze tak.

    > Ale tam niekoniecznie sa tak prosto klatki. Moga byc tez zaleznosci
    > miedzy klatkami.

    Teoretycznie można "śledzić" występowanie ramek kluczowych i jeśli ta, ze
    swoimi "pochodnymi" nie zmieści się już na dotychczasowym pliku, to
    szybciutko otworzyć nową część, tam pisać i spokojnie w międzyczasie zamknąć
    "stary" plik.

    > Ale zaczac jakos kamera potrafi, to i moze od nowego pliku zaczynac.

    Nie inaczej.

    > Jakas tam wczesniejsza kamere pamietam, i ona nagrywala kolejne pliki.

    Jedna nagra, inna nie.

    > Ale watpie w spisek - aparat po prostu nie sluzy do nagrywania
    > godzinnych filmow. W ogole nie bardzo sluzy do filmow - choc tu juz
    > jakby marketing jest podzielony.

    Mam aparat XP150, mam możliwość (i robiłem to już) nagrania półgodzinnego
    filmu full-HD, jak i HD-Ready, a także 2-godzinny 640x480, tryby
    speed-camera pomijam... Tenże full-HD w pełnym rozmiarze, daje plik ok. 3.4
    GB. Jak najbardziej FAT32. Karty 32GB uSD nie jestem w stanie od prawie pół
    roku zapchać... (nie nagrywam zbyt często takich filmów, więcej focę). Na
    wiosnę zamierzam porobić trochę ujęć podwodnych, liczę, że jakiś narybek,
    czy nogi pływającej ptaszarni, pokażą się na zdjęciach, czy filmie. Już nie
    będę szpanować, że aparat kupiłem głównie dla możliwości ujęć podwodnych, to
    jest to taka małpa, idiotenkamera, że aż zal.pl, żenua, że producent aż tak
    ma ludzi za debili (chodzi o brak możliwości cyzelowania parametrów
    programów tematycznych).

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.