  • 21. Data: 2014-11-12 22:43:49
    Temat: Re: [OT] Gwintowniki z łbem sześciokątnym?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-12 o 16:54, X-Man pisze:

    > ja to zlecam firmie która dostaje te jarzma do wypiaskowania i
    > pomalowania, jak im każę bawić się w zasłanianie otworów to cena całej
    > tej imprezy mi się podwoi więc wolę sobie sam to przegwintować tym
    > bardziej że jeden z otworów i tak jest wykorzystywane żyby powiesić
    > jarzmo do malowania...

    Co stoi na przeszkodzie, żebyś SAM powkręcał i powykręcał skoro sam musisz
    przegwintowywać (powiesić też mogą na śrubce)
    Wyjdzie szybciej i sprawniej i taniej niż
    gwintowanie.

  • 22. Data: 2014-11-12 23:05:51
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    > Co stoi na przeszkodzie, żebyś SAM powkręcał i powykręcał skoro sam musisz
    > przegwintowywać (powiesić też mogą na śrubce)
    > Wyjdzie szybciej i sprawniej i taniej niż
    > gwintowanie.

    po pierwsze musiałbym mieć jakieś 80 śrubek i je wkręcać przed wysyłką po drugie
    śrubki zostałyby pomalowane więc kolejny raz byłby pewnie problem żeby je
    wykorzystać a wogóle to problem jest taki że zamawiam jarzma w firmie x one jadą
    do firmy y na piaskowanie i malowanie a potem jadą do mnie więc po prostu za
    dużo kombinacji, a samo przegwintowanie jeśli miałbym gwintownik pasujący dobrze
    we wkrętarkę to jest chwila...

    Pzdr
    Piotrek

  • 23. Data: 2014-11-13 10:40:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2014-11-10 23:30, X-Man pisze:
    > Witam
    > czy są takie? M9 i M14 konkretnie, bo chciałbym wykorzystać wkrętarkę
    > akumulatorową do napędzania takiego gwintownika (czyszczenie gwintów po
    > malowaniu proszkowym jarzm zacisków hamulcowych) no i M14 nie wchodzi w
    > uchwyt, a M9 co chwila się luzuje bo ma łeb kwadratowy a nie
    > szcześniokątny... Ewentualnie czy są takie przejściówki z łba
    > kwadratowego na sześciokątny? szukam, szukam i nic...

    Naprawde, zamiast odstawiać kujawiaki, wez szlifierke i ociosaj koncówke
    na trójkat i tyle, 5 min pracy.

    MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
    kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

  • 24. Data: 2014-11-13 12:41:06
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "MarcinJM" <m...@i...pl> wrote in message
    > Naprawde, zamiast odstawiać kujawiaki, wez szlifierke i ociosaj koncówke na
    > trójkat i tyle, 5 min pracy.

    jasne a potem będzie mi biło 0.5cm na boki...

    Pzdr
    Piotrek

  • 25. Data: 2014-11-13 14:57:47
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2014-11-13 12:41, X-Man pisze:
    > "MarcinJM" <m...@i...pl> wrote in message
    >
    > jasne a potem będzie mi biło 0.5cm na boki...

    Nie bedzie. Gwint nie pozwoli. Uwierz :)
    Czyszczę tak gwinty od lat.

  • 26. Data: 2014-11-13 17:25:04
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    > Nie bedzie. Gwint nie pozwoli. Uwierz :)
    > Czyszczę tak gwinty od lat.

    ok M9 znalazłem z łbem sześciokątnym ale muszą sprowadzić na zamóienie koszt coś
    koło 20zł z wysyłką więc przeżyję. O tu:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=4779540164

    Pzdr
    Piotrek

  • 27. Data: 2014-11-13 20:59:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-12 o 23:05, X-Man pisze:

    > po pierwsze musiałbym mieć jakieś 80 śrubek i je wkręcać przed wysyłką
    > po drugie śrubki zostałyby pomalowane więc kolejny raz byłby pewnie
    > problem żeby je wykorzystać

    Coś musisz mieć - albo śrubki albo gwintowniki, śrubki jak będą
    wkręcone, to się
    nie pomalują- nawet będziesz wiedział dokąd wkręcać.
    Ale większy jest faktycznie problem logistyczny i raczej podejrzewam, że
    połowa śrubek by zginęła w drodze, więc dalej już nie namawiam.
    Ja w procesach malowania czy piaskowania, które sam nadzoruję
    używam śrub do zaślepiania i jest to dla mnie wygodniejsze niż kalibrowanie
    gwintownikiem.

  • 28. Data: 2014-11-13 22:24:39
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Ja w procesach malowania czy piaskowania, które sam nadzoruję
    > używam śrub do zaślepiania i jest to dla mnie wygodniejsze niż

    nie wiem przejechanie wkrętarką gwintów wydaje się zdecydowanie szybsze niż w
    kręcanie i wykręcanie z nich śrubek... no ale w moim przypdku to wogóle odpada.

    Swoją drogą jak już trafiłem na eksperta od malowania proszkowego to powiedz czy
    to normalne że farba proszkowa odbija się w transporcie znacznie bardziej od
    zwykłego lakieru? kiedyś myślałem że jest to dużo wytrzymalszy sposób malowania
    ale teraz widzę że tradycyjny lakier trzyma się elementu dużo lepiej niż proszek
    na elemencie malowanym tradycyjnie po uderzeniu zostanie rysa czy zadrapanie
    czasem do gołego metalu, ten sam element malowany proszkowo po takim samym
    potraktowaniu ma widoczne spore odpryski. Nie wiem czy to wina konkretnego
    proszku, grubości warstwy czy tak po prostu już jest...

    Pzdr
    Piotrek

  • 29. Data: 2014-11-13 22:54:20
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 listopada 2014 22:28:12 UTC+1 użytkownik X-Man napisał:
> [...]
    > potraktowaniu ma widoczne spore odpryski. Nie wiem czy to wina konkretnego
    > proszku, grubości warstwy czy tak po prostu już jest...

    Niedogrzany detal. Czas wygrzewania dobiera się do masy detalu i jego budowy. Dla
    blachy będzie inny niż dla kawałka żeliwa. Przy niedogrzanym detalu farba stopi się
    na zewnątrz ale nie przyklei do metalu. Bym Ci poradził jak malować samemu ale zaraz
    napiszesz że nie warto bo to od czasu do czasu 20 sztuk. Jeśli na wypiaskowanym nie
    trzyma się proszek to znaczy że ci co nim malują nie mają pojęcia o tym co robią albo
    oszczędzają i robią dla oka.

  • 30. Data: 2014-11-13 22:58:06
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > czasu do czasu 20 sztuk. Jeśli na wypiaskowanym nie trzyma się proszek to
    > znaczy że ci co nim malują nie mają pojęcia o tym co robią albo

    mi się wydaje że to nie ot to chodzi że się nie trzyma tylko że to kruche
    strasznie jest... musiałbym fotkę cyknąć

    Pzdr
    Piotrek