  • Data: 2010-09-06 07:36:30
    Temat: Re: [OT] Czy jest patent na bezbolesne pozbycie sie RAID 0?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.09.2010 16:39, raviz pisze:
    > Ok, zatem sprecyzujmy w jakich zastosowaniach RAID 0 bedzie sensowny:
    > -ladowanie sie systemu i przyspieszenie dzialania systemu

    Ładowanie -- trochę, ale robi się to raz dziennie lub
    nawet rzadziej, więc nie widzę sensu przyspieszania.

    Działanie -- znów trochę, ale system działa najszybciej,
    gdy *w ogóle* nie korzysta z dysku i do tego należy dążyć,
    a nie montować RAID. Poza tym, co z tego, że taki na przy-
    kład Word uruchomi się w sekundę, a nie w dwie, skoro pod-
    czas pisania już nic się nie przyspieszy tym RAIDem? ;)

    > -obrobka filmow

    Tak. Jeżeli ktoś się tym intensywnie zajmuje, to powinien
    zainteresować się RAID 0.

    > -ladowanie gier, w ktorych sa przerzucane duze ilosci danych miedzy
    > dyskiem a pamiecia

    Trochę, ale znów -- jeżeli ładowanie kolejnego poziomu nawet
    przyspieszy z 30 sekund do 15 sekund (co i tak jest zbytnim
    optymizmem z mojej strony), to co da te kilkanaście sekund,
    skoro przez kolejne pół godziny wydajność nie będzie zale-
    żała od dysku, tylko od CPU i GPU?

    > Ogolnie RAID 0 wg mnie znajduje zastosowanie tam gdzie sa przerzucane
    > duze ilosci danych miedzy HDD a RAM.

    A tego należy unikać po prostu, chyba że się nie da (czyli
    w przypadkach, gdy się obrabia wielkie zbiory danych, naj-
    lepiej sekwencyjnie). W normalnym użytkowaniu komputera dysk
    powinien pracować aktywnie przez znikomy ułamek czasu, przez
    resztę komputer powinien korzystać z danych w RAM.

    > Swietnie tez sprawdza sie kopiowanie plikow miedzy jednym RAID 0 a
    > drugim RAID 0

    Super, ale trzeba być naprawdę dziwnym, by znajdować satys-
    fakcję z kopiowania danych między dwiema macierzami ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./