  • 1. Data: 2010-09-01 12:59:02
    Temat: [OT] Czy jest patent na bezbolesne pozbycie sie RAID 0?
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam,
    Chcialbym odzyskac jeden z dyskow, ktore obecnie sa w RAID 0.
    Czy daloby sie rozwiazac problem bez reinstalacji wszystkiego?
    Jakas kopia zapasowa, ktora mozna by nastepnie wrzucic na jeden z
    dyskow, choc tutaj moze byc problem zwiazany z podwojna pojemnoscia, czy
    cokolwiek innego? Bylbym wdzieczny za porady.
    Pozdrawiam.....Rafal

  • 2. Data: 2010-09-01 13:04:34
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-09-01 14:59, raviz pisze:
> [...]
    > dyskow, choc tutaj moze byc problem zwiazany z podwojna pojemnoscia, czy
    > cokolwiek innego? Bylbym wdzieczny za porady.

    Norton Ghost lub cos podobnego, zrzucasz partycje do pliku na INNY dysk,
    usuwasz RAID 0, odtwarzasz partycje.

  • 3. Data: 2010-09-01 13:09:47
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "raviz" napisal:

    > Chcialbym odzyskac jeden z dyskow, ktore obecnie sa w RAID 0.
    > Czy daloby sie rozwiazac problem bez reinstalacji wszystkiego?

    Czy na tej macierzy jest Bron Boze system operacyjny? IMHO bez trzeciego
    dysku sie nie obejdzie.
    BTW: zawsze mnie zastanawial sens robienia RAID 0 na domowym pececie przy
    wspólczesnych pojemnosciach i szybkosciach dysków. RAID 1 - i owszem, ale
    czemu ma sluzyc RAID 0 w domowych zastosowaniach? I jeszcze stawianie na tym
    systemu?

    JoteR

  • 4. Data: 2010-09-01 13:25:43
    Od: akanid <a...@f...email>

> [...]
    > przy wspólczesnych pojemnosciach i szybkosciach dysków. RAID 1 - i
    > owszem, ale czemu ma sluzyc RAID 0 w domowych zastosowaniach? I jeszcze

    nie chce bronić przedpiścy ale ja mam 2 dyski takie same po 160GB ta
    sama firma tylko rok produkcji inny. Wtedy 160GB było czymś a teraz...
    nie bardzo. na razie chodzą jako 2 osobne ale szkoda mi ich wywalać i
    tak se czasem myślę czy by tego nie zrobić jako jeden dysk. chociażby
    dla eksperymentu :-)

    akanid

  • 5. Data: 2010-09-01 13:36:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 01 Sep 2010 15:25:43 +0200, akanid napisał(a):

> [...]
    > nie bardzo. na razie chodzą jako 2 osobne ale szkoda mi ich wywalać i
    > tak se czasem myślę czy by tego nie zrobić jako jeden dysk. chociażby

    Mnie się zdarza w domu pracować (DTP). Dwa dyski po 1 TB, ale też spięte w
    RAID0 i właśnie na nich system, programy i dane. Wszelkie operacje dyskowe
    na sporych dość plikach się znacznie szybciej wykonują. :)

    Oczywiście - regularnie robię backupy na kolejne napędy, będące już poza
    RAID0.

    [ Kobiety pracują obecnie jak dżokeje, przewodzą firmom i prowadzą badania ]
    [ z fizyki atomowej. Czemuż nie miałyby kiedyś się nauczyć parkować tyłem? ]
    [ (Bill Vaughan) ]

  • 6. Data: 2010-09-01 13:38:20
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik akanid napisał:

> [...]
    > nie bardzo. na razie chodzą jako 2 osobne ale szkoda mi ich wywalać i
    > tak se czasem myślę czy by tego nie zrobić jako jeden dysk. chociażby

    Dla eksperymentu OK, ale "produkcyjnie" czy nie bezpieczniej byłoby po
    prostu montować 2gi dysk w podkatalogu? (NTFS to supportuje, ext też).
    W końcu (jeszcze przez parę lat?) NIE masz PLIKÓW > 160GB...
    Jak coś tracisz zawartość JEDNEGO dysku. (w Win$ też?)

    W.P.

  • 7. Data: 2010-09-01 13:44:02
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

  • 8. Data: 2010-09-01 14:16:28
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 2010-09-01 15:09, JoteR wrote:

> [...]
    > przy wspólczesnych pojemnosciach i szybkosciach dysków. RAID 1 - i
    > owszem, ale czemu ma sluzyc RAID 0 w domowych zastosowaniach? I jeszcze

    Witam

    1. Tak jest system, w zasadzie RAID 0 zrobilem glownie pod system i
    programy. W zasadzie niewiele mi da w kwestii projektow, gdzie pliki sa
    stosunkowo male i zysk czasu bylby niewielki. Do czego zatem polecalbys
    RAID 0?

    2. Ciezko powiedziec czy to typowy domowy pecet: 980x, 480gtx, 12GB
    ramu, Rampage III extreme. Jesli ma byc szybko to nie widze powodu, zeby
    dysk pozostawal z tylu. Tworze grafike 3D.

    3. Czyli programy typu Norton Ghost dadza rade? Nie bedzie problemu z
    boot sektorem i innymi drobiazgami, ktore w konsekwencji moga
    skomplikowac operacje? Czy znacie moze jakis darmowy skuteczny program
    lub w pelni funkcjonalny trial? Zaraz zreszta sprawdze Ghosta.

    Pozdrawiam......Rafal

  • 9. Data: 2010-09-01 14:28:05
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > czemu ma sluzyc RAID 0 w domowych zastosowaniach? I jeszcze stawianie na

    Wiesz, gdyby RAID 0 dawal przyspieszenie o 5 czy 10 % to raczej tez bylbym
    negatywnie nastawiony. Ale ze dodaje ~50%, a czasem zdaje sie i 80%
    szybkosci to juz jest zdecydowanie warta rozpatrzenia decyzja, jesli mamy
    conajmniej 2 dyski. A co do backupu, to nie jest niezbedny trzeci dysk, bo
    przy tworzeniu macierzy nie trzeba przeznaczac na nia calej pojemnosci
    dysku. I wtedy z tych pozostawionych luzem gigabajtów mozna juz zrobic
    normalne partycje niezalezne od drugiego dysku (a teoretycznie to chyba
    nawet moznaby z pierwszych polówek dysków zrobic RAID 0, a z drugich polówek
    RAID 1).

  • 10. Data: 2010-09-01 14:30:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.09.2010 14:59, raviz pisze:
    > Czy daloby sie rozwiazac problem bez reinstalacji wszystkiego?

    Trzeci dysk co najmniej dwukrotnie większy od macierzy i
    skopiowanie wszystkiego z macierzy bajt po bajcie na niego.
    Potem podłączenie do tego samego zestawu złącz, do którego
    była podłączona macierz. W zasadzie system ma w takim przy-
    padku szanse ruszyć "od strzału".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./