  • 11. Data: 2009-10-19 08:51:51
    Temat: Re: [OT?] Aparaty dla leworęcznych.
    Od: ps <p...@g...pl>

    KuFeL pisze:
    (..)
    > a mi ostatnio ktos zwrocil uwage ze niecodziennym jest byc praworecznym
    > a wizjer przystawiac do lewego oka. Ponoc to sie nawet jakos tam nazywa.

    To się nazywa względność. :D

  • 12. Data: 2009-10-19 09:01:22
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 06:30:21 +0200, nb napisał(a):

    > Japończycy robią samochody dla siebie i Brytyjczyków dostosowane
    > do ruchu lewostronnego, oprócz tych do prawostronnego.
    > Jaki problem?

    Problem żaden, tylko po co?
    Piotr

  • 13. Data: 2009-10-19 09:42:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nb" hbgr8i$a92$...@n...dialog.net.pl

    > Mi najbardziej odpowiadałby grip z lewej strony, ale pokrętła i spust
    > bez zmian. Oprócz lewo i praworęczności dochodzi l/p/oczność i na to
    > słyszałem więcej narzekań niż na l/p/ręczność. Tutaj wolałbym wizjer
    > po lewej stronie albo na dole. Serio! Mocowanie statywu byłoby u góry.
    > Teraz wizjer umieszczany jest chyba w najgorszym z możliwych miejsc.

    IMO czas pstrykania/celowania jest tak krótki, że nie jest istotna
    jakakolwiek oczność czy ręczność.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-10-19 09:42:57
    Od: KuFeL <k...@s...o2.spam.pl>

    ps pisze:
    > KuFeL pisze:
    > (..)
    > (..)
    >
    > To się nazywa względność. :D
    nie nie, uslyszalem jakies fachowe okreslenie na to, ale to bylo za
    trudne slowo do zapamietania ;)

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 15. Data: 2009-10-19 09:44:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KuFeL" hbh8lv$78o$...@i...gazeta.pl

    > a mi ostatnio ktos zwrocil uwage ze niecodziennym jest byc praworecznym a wizjer
    przystawiac do lewego oka. Ponoc to sie nawet
    > jakos tam nazywa.

    Przystawiam do prawego, bo lepiej widzi niż lewe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-10-19 09:48:50
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd KuFeL napisał(a):

    > nie nie, uslyszalem jakies fachowe okreslenie na to, ale to bylo za
    > trudne slowo do zapamietania ;)

    Lateralizacja niejednorodna (skrzyżowana).

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 17. Data: 2009-10-19 10:13:32
    Od: " tomek" <t...@W...gazeta.pl>

    > Może są na forum osoby leworęczne i wypowiedzą
    > się, jak im używa się aparatów konstruuowanych pod dyktat praworęcznej
    > większości?

    Przyzwyczailem sie i do myszy praworecznej i do aparatu. Kiedys gdy
    fotografowalem praktika trzymalem ja lewa reka a obslugiwalem prawa
    i bylo to bardzo wygodne ale teraz sie tak nie da. Czasem tylko
    sobie nosem przestawie punkt w ktorym lapie ostrosc (patrzac
    przez wizjer lewym okiem ;)

  • 18. Data: 2009-10-19 10:28:42
    Od: Rob <t...@b...pl>

    Rabbit McCroolick pisze:
    > Nie ma testu, by oceniający nie zwrócili uwagi na grip aparatu a jego
    > ukształtowanie wyraźnie przekłada się na ocenę ergonomii. I stąd moje
    > pytanie, czy wśród testujących nie ma mańkutów?

    Ale aparat fotograficzny nie jest urządzeniem precyzyjnym jak myszka czy
    długopis, gdzie musisz wykonywać bardzo dokładne i określone ruchy.
    Aparat dla leworęcznych nie ma sensu bo to tylko bryła którą trzeba
    trzymać i naciskać przyciski umieszczone pod palcami, no chyba że jak
    ktoś podał wyżej, osoba nie ma prawej ręki.

  • 19. Data: 2009-10-19 10:56:16
    Od: " tomek" <t...@W...gazeta.pl>

    > Aparat dla leworęcznych nie ma sensu bo to tylko bryła którą trzeba
    > trzymać i naciskać przyciski umieszczone pod palcami, no chyba że jak
    > ktoś podał wyżej, osoba nie ma prawej ręki.

    Gdyby tak bylo jak piszesz to nie byloby tylu narzekan na ergonomie

    --
    http://photo.net/photos/Szostok

  • 20. Data: 2009-10-19 10:56:26
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Rob napisał(a):

> [...]
    > trzymać i naciskać przyciski umieszczone pod palcami, no chyba że jak
    > ktoś podał wyżej, osoba nie ma prawej ręki.

    http://www.sinistershop.com/c_camera.htm

    Poguglaj, problem nie jest wydumany.

    --
    Pozdrowienia