  • 21. Data: 2009-10-19 11:11:02
    Temat: Re: [OT?] Aparaty dla leworęcznych.
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" napisał
    > Nie ma testu, by oceniający nie zwrócili uwagi na grip aparatu a jego
    > ukształtowanie wyraźnie przekłada się na ocenę ergonomii. I stąd moje
    > pytanie, czy wśród testujących nie ma mańkutów? Ba, czy leworęczność
    > eliminuje z zawodu fotografa? Może są na forum osoby leworęczne i
    > wypowiedzą się, jak im używa się aparatów konstruuowanych pod dyktat
    > praworęcznej większości? Skoro np. Logitech produkuje myszki dla
    > leworęcznych, to co byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem i
    > przyciskami? Oddaję za friko pomysł na biznes ;-)

    Ja tu widzę pomysł na inny biznes - dyskryminacja mniejszości.
    Ale można by kasy wyszarpnąć ; ))))

    adam

  • 22. Data: 2009-10-19 11:20:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Niestety się nie opłaci. Myszka to inaczej sformowany plastik, w
    > przypadku aparatu musisz o wiele więcej zmienić.

    W USA mankutow ponoc na tyle duzo, ze jednak sie oplaca rozne
    rzeczy produkowac.

    Samo google zwraca 1.3 mld linkow z "left-handed"

    I o ile dobrze widze to sprawa nie dotyczy tylko tych co maja w
    lewej rece wieksza sprawnosc, ale takze tych co w prawej nie maja
    sprawnosci w ogole - amputowana czy po wylewie.

    Przemysl fotograficzny wydaje sie jednak byc dosc odporny:
    http://forums.steves-digicams.com/new-technology/178
    83-left-hand.html

    J.

  • 23. Data: 2009-10-19 11:22:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w
    > Ech, od dawna czekam, aż ktoś w końcu zrobi aparat w formie
    > puszki
    > 0,33L. Taki standard u4/3 spokojnie do tej koncepcji pasuje.
    > Aparat z dowolnym obiektywem różniłby się jedynie długością.
    > Kupiłbym sobie ze 40cm aparatu, w tym eq 35/2, eq 24-100 i eq
    > 70-200 i
    > wsadził do tubki po rentgenie :-)

    Obejrzyj kamery video. Ktos kiedys wpadnie ze i w nich by sie
    przydala wieksza matryca.

    J.

  • 24. Data: 2009-10-19 11:38:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w
    >
    > Obejrzyj kamery video. Ktos kiedys wpadnie ze i w nich by sie przydala
    > wieksza matryca.

    Kształt już niektóre mają zbliżony, owszem, ale mi chodzi właśnie o dużą
    matrycę i wymienne obiektywy. I ergonomię kadrowania jak przez lornetkę.
    Żadnych problemów z opieraniem nosa o wyświetlacz. I dyskrecja, bo
    nosiłbym go w puszce po coli (z odciętymi denkami). I wygoda wożenia w
    samochodzie, w holderze do napojów.

    --
    Mirek

  • 25. Data: 2009-10-19 13:21:25
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > leworęcznych, to co byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem i
    > przyciskami? Oddaję za friko pomysł na biznes ;-)

    Kiedyś miałem taki aparat. Exakta 500
    http://www.physd.amu.edu.pl/~w_kaczmarek/16.html

    Niestety wymarła

    --
    Radosny

  • 26. Data: 2009-10-19 17:46:31
    Od: "tomekk" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś miałem taki aparat. Exakta 500
    > http://www.physd.amu.edu.pl/~w_kaczmarek/16.html

    Moskwy też miały spust po lewej stronie (przynajmniej moja "5") tak ma.
    Co za dyskryminacja praworęcznych! :)
    tomekk

  • 27. Data: 2009-10-19 20:14:25
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Oct 2009 12:28, Rob wrote:

    > Ale aparat fotograficzny nie jest urządzeniem precyzyjnym jak myszka
    > czy długopis, gdzie musisz wykonywać bardzo dokładne i określone
    > ruchy. Aparat dla leworęcznych nie ma sensu bo to tylko bryła którą
    > trzeba trzymać i naciskać przyciski umieszczone pod palcami,

    To dotyczy tylko wąskiego marginesu nosorożców z ogona Gaussa.
    Na drugim końcu mamy księżniczki na grochu. Kiedy robi się
    zdjęcia, to przy okazji stoi się (trza mieć dobre buty),
    marznie (wiesz jak się foci zgrabiałymi rękami?), patrzy,
    obserwuje otoczenie i setki drobniejszych spraw, wpływających
    na ciężar całości.

    --
    nb

  • 28. Data: 2009-10-19 20:19:41
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Oct 2009 12:13, tomek wrote:

    > Przyzwyczailem sie i do myszy praworecznej i do aparatu. Kiedys gdy
    > fotografowalem praktika trzymalem ja lewa reka a obslugiwalem prawa
    > i bylo to bardzo wygodne ale teraz sie tak nie da. Czasem tylko
    > sobie nosem przestawie punkt w ktorym lapie ostrosc (patrzac
    > przez wizjer lewym okiem ;)

    Niech zgadnę... Alfa?

    Punktu ustrości przestawia mi muskularna nasada kciuka ;-)
    kiedy usiłuję pewnie uchwycić grip.
    Za to przycisków z lewej strony wyświetlacza na pewno nie da się
    przestawić nosem. Nawet ręką trudno.

    --
    nb

  • 29. Data: 2009-10-19 20:23:41
    Od: Endless Lameness <e...@g...com>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 10:40:34 +0200, KuFeL napisał(a):

    > a mi ostatnio ktos zwrocil uwage ze niecodziennym jest byc praworecznym
    > a wizjer przystawiac do lewego oka. Ponoc to sie nawet jakos tam nazywa.
    >
    > Duzo z Was tak ma?

    Ja, ale "defaultowo" przykładałem do wizjera prawe oko. Zmieniłem na lewe
    świadomie. Teraz nie muszę mrużyć lewegi oka (co po dłuższej chwili focenia
    powoduje, że po odstawieniu aparatu na nie gorzej widziałem przez czas
    jakiś), bo korpus aparatu i dłoń wystarczająco przykrywa oko prawe.
    Są i minusy tego rozwiązania - łatwiej upaprać LCD, oraz czasem zdarza mi
    się przypadkowo włączyć tryb Liveview.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk

  • 30. Data: 2009-10-19 20:47:14
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Oct 2009 13:11, adam wrote:

    > Użytkownik "Rabbit McCroolick" napisał
    >
    > Ja tu widzę pomysł na inny biznes - dyskryminacja mniejszości.
    > Ale można by kasy wyszarpnąć ; ))))

    Spośród ostatnich siedmiu prezydentów USA, pięciu było leworęcznych.

    --
    nb