  • 31. Data: 2009-10-19 22:09:15
    Temat: Re: Aparaty dla leworęcznych.
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    wiadomościnews:hbhp4p$quf$1@opal.futuro.pl...

    > Moskwy też miały spust po lewej stronie (przynajmniej moja "5") tak ma.
    > Co za dyskryminacja praworęcznych! :)
    > tomekk

    Jeszcze Bessa RF , Kijew 6S i trochę innych klasyków.
    Pozdro Marcin

  • 32. Data: 2009-10-20 05:40:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Okt., 22:14, nb <n...@n...net> wrote:
> [...]

    w przeszlosci jeszcze w czasach powstawania wielkich konstrukcji
    mechanicznych chyba exacta o ile pamietam umiescila spust migawki z
    lewej strony. Argumnetowano to tym , ze lewy palec wskazujacy jako ze
    nie jest tak wyrobiony pozwala na precyzyjniejsze wyzwolenie spustu
    ( osobom praworecznym)
    cos w tym jest . Ale jesli to byloby prawda to osoby leworeczne w
    paratach ze spustem po prawej stronie bylby w takiej uprzywilejowanej
    sytuacji ( mowa o aparacie bez gripa)
    dylemat rozwiazala agfa wprowadzajac w latach 70-tych spust typu
    "sensor"

  • 33. Data: 2009-10-20 10:18:14
    Temat: Re: [OT?] Aparaty dla leworęcznych.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 18 Oct 2009 23:29:57 +0200, "Rabbit McCroolick"
    <b...@w...pl> wrote:

    >Nie ma testu, by oceniaj?cy nie zwrócili uwagi na grip aparatu a jego
    >ukształtowanie wyraĽnie przekłada się na ocenę ergonomii. I st?d moje
    >pytanie, czy w?ród testuj?cych nie ma mańkutów? Ba, czy leworęczno?ć
    >eliminuje z zawodu fotografa? Może s? na forum osoby leworęczne i wypowiedz?
    >się, jak im używa się aparatów konstruuowanych pod dyktat praworęcznej
    >większo?ci? Skoro np. Logitech produkuje myszki dla leworęcznych, to co
    >by?cie powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem i przyciskami? Oddaję za
    >friko pomysł na biznes ;-)
    No właśnie, ale dla mnie, jako leworęcznego, obecne położenie gripa
    (po prawej) jest fajnie. Prawa (mniej użyteczna) ręka zajmuje się
    prostymi sprawami (tylko trzymaj, naciśnij, pokręć kółeczkiem) za to
    lewą (bardziej sprawną) mogę obsługiwać wszelkie pierścienie na
    pobiektywie które wymagają większej dokładności. Żeby jeszcze wizjer
    powędrował na lewą krawędź aparatu ...
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 34. Data: 2009-10-20 11:27:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rabbit McCroolick wrote:
    > Nie ma testu, by oceniający nie zwrócili uwagi na grip aparatu a jego
    > ukształtowanie wyraźnie przekłada się na ocenę ergonomii. I stąd moje
    > pytanie, czy wśród testujących nie ma mańkutów? Ba, czy leworęczność
    > eliminuje z zawodu fotografa? Może są na forum osoby leworęczne i
    > wypowiedzą się, jak im używa się aparatów konstruuowanych pod dyktat
    > praworęcznej większości? Skoro np. Logitech produkuje myszki dla
    > leworęcznych, to co byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem
    > i przyciskami? Oddaję za friko pomysł na biznes ;-)

    mańkuci?

    łopaty są uniwersalne ;-)

    przepraszam ale coś w tym jest że dla leworęcznych brakuje wielu urządzeń.

    swoją drogą trudności hartują

  • 35. Data: 2009-10-20 11:30:56
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "nb" napisał

    > Spośród ostatnich siedmiu prezydentów USA, pięciu było leworęcznych.

    No to aż dziw bierze, że nikt jeszcze nie prześladuje żadnego koncernu o
    dyskryminację.
    Taki Microsoft - słyszał kto o Windows dla leworęcznych ?
    A ile ten Microsoft ma szmalu ?
    Pownien zapłacić za nierówne szanse ; )))))

    adam

  • 36. Data: 2009-10-21 16:12:09
    Od: " tomek" <t...@W...gazeta.pl>

    > Niech zgadnę... Alfa?