  • 61. Data: 2017-01-13 09:05:58
    Temat: Re: ON zimą
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:almarsoft.5362201174462387489@news.neostrada.pl
    > Statoilowy
    >
    > A to nie jest mit, ze statoil ma magiczne niezamarzajace paliwo?

    Ma zamarzające poniżej -32C.

    > Przecież wszystkie stacje w pl handlują paliwem kupionym z tego samego
    > źródła...

    Nie. Jest produkcja Orlenu, Lotosu, jest import paliwa z każdego kierunku.
    Są różne rodzaje ON: letni przejściowy, kilka zimowych, arktyczny do -32C
    oraz super-specjalne do jeszcze niższych temperatur (w Polsce niespotykane).

    > Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą jak inni?

    Nie. Statoil kupuje w rafinerii/hurtowni ON arktyczny o bardzo dobrych
    parametrach. Inne stacje kupują zwykły ON zimowy.

    Pomijam przypadki ewidentnych oszustw, albo pomyłki w zamówieniach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 62. Data: 2017-01-13 09:54:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Jan 2017 22:54:52 +0100, e-Shrek
    <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl> wrote:
    > O tym juz przedpiscy pisali. Kwestia dodatkow. To nie woda zamarza,
    > tylko parafina sie wytraca ;)

    Już przy -12 z elanym depresatorem i 5% roztworem benzyny?

    --
    Marek

  • 63. Data: 2017-01-13 09:58:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości

    >Nie. Jest produkcja Orlenu, Lotosu,

    Ale oni maja produkty bardzo podobne.

    >jest import paliwa z każdego kierunku.

    Dawniej dosc znikomy. Z Rosji troche sprowadzano - bo tani, moze i
    Statoil cos sprowadzal.
    Reszta brala z dwoch w/w zrodel.

    Ostatnio byl ponoc spory import z Niemiec ... ale rzad ponoc juz
    ukrocil ten zly proceder :-)

    >Nie. Statoil kupuje w rafinerii/hurtowni ON arktyczny o bardzo
    >dobrych parametrach. Inne stacje kupują zwykły ON zimowy.

    A ciekaw jestem jak to jest z tym mitycznym dolewaniem wody.
    Woda sie zasadniczo nie miesza, ale moze takie 50l w 10 tys to da rade
    sie rozpuscic.
    Szczegolnie w benzynie z dodatkiem etanolu ...

    J.

  • 64. Data: 2017-01-13 10:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 12-01-2017 o 22:51, e-Shrek pisze:

    >Ale to bez sensu porównanie.
    >Wystarczy zalać DOWOLNY olej arktyczny, czy to jest Statoil czy nie,
    >nie ma z tym wiele wspólnego.
    >Jak Orlen nie ma na stacjach oleju arktycznego, to nie tankować u
    >nich i po kłopocie.

    do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z olejem
    arktycznym ?

    I jeszcze pewnie bezczelnie ci powiedza "Trzeba bylo lepszego paliwa
    nalac, to by nie zamarzl. Verwy" :-)

    J.

  • 65. Data: 2017-01-13 10:35:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e-Shrek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 11.01.2017 o 19:12, J.F. pisze:

    >Ale oczywiscie. Kolega jadacy superbem z dolewka "magicznego srodka"
    >na tym orlenowym przejechal bez zatrzymania :)
    >Ja tylko napisalem, ze w tych konkretnych warunkach i tamtym silniku
    >statoil wygral.

    Ale nie bardzo wiadomo dlaczego wygral.
    Np czy do paliwa ze statoila nie dolal kierowca magicznego srodka :-)

    > Na razie w gorszych nie jezdzilem i dla dwojego spokoju jak ida
    > mrozy leje stat i juz :)

    No coz, paliwo z Orlenu musi byc na tyle dobre, zeby rzadko zamarzalo,
    bo wtedy straca klientow i bylyby masowe narzekania.

    J.

  • 66. Data: 2017-01-13 10:56:49
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Teraz odwrotne pytanie: zatankujesz pełen bak "arktycznego" (co tam jest? chyba
    zwykła nafta, jak u babci w lampie?), a tu temperatura skacze do +10°C: jak paliwo
    "arktyczne" wpływa na osiągi silnika w ciepłym?

    -----

  • 67. Data: 2017-01-13 10:58:05
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Myślisz, ze ktoś dolewa? Raczej chodzi o wode skraplaną w różnych instalacjach
    (zbiorniki, cysterny, rury).

    -----

  • 68. Data: 2017-01-13 11:18:04
    Od: p...@g...com

    nie chcialbym psuc corocznej zabawy ale to juz bylo :-)

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/woda-w-paliwie
    -jak-z-nia-walczyc/hlyc3

    P.

  • 69. Data: 2017-01-13 16:05:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Jan 2017 10:32:11 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z
    olejem
    > arktycznym ?

    Dziś na orlenie pytałem do ilu stopni jest on verva, do -35 padła
    odpowiedź. To jest ten arktyczny czy nie? Ekodiesel na orlenie jest
    do -20.
    Po czym się poznaje on arktyczny? Po dedykowanej temp -35 czy
    specjalnym oznaczeniu "on arktyczny" na dystrybutorze?

    --
    Marek

  • 70. Data: 2017-01-13 16:07:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Jan 2017 09:58:40 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Woda sie zasadniczo nie miesza, ale moze takie 50l w 10 tys to da
    rade
    > sie rozpuscic.
    > Szczegolnie w benzynie z dodatkiem etanolu ...

    A jak myślisz po co jest na filtrze odwadniacz z kranikiem?

    --
    Marek